Oneerlijkheid over wedstrijdmilieu

Voor al je andere vragen ivm paarden die in andere forums niet thuishoren.
ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Oneerlijkheid over wedstrijdmilieu

Bericht door ohanner » 11-02-2009 19:12

Hey, Ik kom hier even met een nieuw onderwerp omdat ik benieuwd ben naar jullie reacties hierop.

Ik kan soms zo gefrustreerd geraken om het feit dat mensen met minder financiële middelen, minder kansen krijgen om hoger op te geraken in de paardenwereld. Ik ben er zeker van dat er enkele gewone ruiters( manege, eigen paardje,...) evenveel of zelfs meer potentieel hebben om op topniveau te rijden, maar door gebrek aan kansen(niet de juiste mensen kennen) en geld dit niet kunnen bewijzen.
Dit is toch zonde, wie weet loopt er hier ergens een doodgewone vrouw of man dat misschien wel eens een olympisch kampioen zou kunnen zijn. Waarom kunnen ze niet wat meer mensen kansen geven om te tonen wat ze kunnen.
Ik zou zo zelf ook graag eens willen testen of ik een potentieel talent ben, al is het gewoon uit interesse. Ik wil hier dus absoluut niet mee zeggen dat ik een kei goede ruiter ben, maar wie weet met de juiste paarden en begeleiding kan ik dit wel zijn. Ik weet dat ik zeker geen slechte ruiter ben, heb in spanje zelfs paarden voor de spaanse rijschool mogen rijden en kan dit niveau aan. Maar bij mij ontbreken dus de centen voor het juiste paard en de juist begeleiding, die kan ik nooit betalen.
Heb een tijd het juiste pâard gehad, maar kon me geen begeleiding permitteren en kon me ook niet meer tijd met hem gunnen omdat ik fulltime moet werken om thuis alle betaalt te krijgen.
Enfin, wat vinden jullie hiervan?

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 11-02-2009 20:35

Ik vind het ook zeer spijtig.
Maar jammer genoeg valt er niets aan te doen.
Wedstrijdwereld is gewoon een geldwereldje!

Zoals ik zeg (gezegde dat ik van iemand heb overgenomen) :

"Money, money, money makes the world go round!"

Heb je dit niet, dan heb je maar pech. Denk maar niet dat die rijkelui mensen zich daar iets van aantrekken. Die wedstrijdruiters hoeven zeker niet nog een concurrent! Dat zou in hun ogen iemand kunnen zijn die met hun prijzengeld gaat lopen.

Allesinds het is een spijtige zaak en ik weet wat je bedoeld!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 11-02-2009 20:49

SugarKittie178 schreef:Ik vind het ook zeer spijtig.
Maar jammer genoeg valt er niets aan te doen.
Wedstrijdwereld is gewoon een geldwereldje!

Zoals ik zeg (gezegde dat ik van iemand heb overgenomen) :

"Money, money, money makes the world go round!"

Heb je dit niet, dan heb je maar pech. Denk maar niet dat die rijkelui mensen zich daar iets van aantrekken. Die wedstrijdruiters hoeven zeker niet nog een concurrent! Dat zou in hun ogen iemand kunnen zijn die met hun prijzengeld gaat lopen.

Allesinds het is een spijtige zaak en ik weet wat je bedoeld!
overal proberen ze jong talent te promoten en te steunen, maar dan moeten je ouders al geld hebben om je school te laten lopen op zo een paardenschool en dan moet je nog eens slim zijn ook want je kan die enkel volgen in een moderne richting, geen technische of beroepsrichting en welke mensen zijn nu beter in hun vak dan de technische of beroepse.
Enfin, idd zoals je zegt, alles draait in rond geld in zo een wereldje. Soms kan je al eens terecht bij een goede samaritaan die je wel wilt steunen, maar dan moet je veel geluk hebben.

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 11-02-2009 20:50

ohanner schreef: overal proberen ze jong talent te promoten en te steunen, maar dan moeten je ouders al geld hebben om je school te laten lopen op zo een paardenschool en dan moet je nog eens slim zijn ook want je kan die enkel volgen in een moderne richting, geen technische of beroepsrichting en welke mensen zijn nu beter in hun vak dan de technische of beroepse.
Enfin, idd zoals je zegt, alles draait in rond geld in zo een wereldje. Soms kan je al eens terecht bij een goede samaritaan die je wel wilt steunen, maar dan moet je veel geluk hebben.
Klopt als een bus!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Wesley
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 227
Lid geworden op: 08-01-2009 19:20

Bericht door Wesley » 11-02-2009 22:22

Er zijn we mensen die je opleiden waar je zelfs betaald voor wordt zoals een Jockey Voor vluchters / dravers

Maar dressuur / jumping enz vrees ik ervoor Je moet idd de juiste mensen kennen

nu ik werk voor fokkerij die internationaal jumpen enz en zelf hij zegt dat het niet simpel is voor in het wereldje binnen te graken voor top niveau

wilt wel iets zeggen


groetjes
Oh If Only People Knew What A Comfort To A Horse A Light Hand Is ... we Know In A Instant What Is Required Of Us

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 11-02-2009 22:27

Wesley schreef:Er zijn we mensen die je opleiden waar je zelfs betaald voor wordt zoals een Jockey Voor vluchters / dravers

Maar dressuur / jumping enz vrees ik ervoor Je moet idd de juiste mensen kennen

nu ik werk voor fokkerij die internationaal jumpen enz en zelf hij zegt dat het niet simpel is voor in het wereldje binnen te graken voor top niveau

wilt wel iets zeggen


groetjes
Idd, stom hé. De eigenares van Bartevelden reed vroeger provinciaal springen. Toen ze voor de eerste keer provenciaal ging moest ze als eerste springen (niet leuk, want de jury kan dan meestal niet echt een goede beoordeling geven dan) en ze eindigde als voorlaatste puur omdat ze nieuw en nog niet gekend was. En dat terwijl ze alle wedstrijden ervoor altijd bij de 1ste 3 eindigde. Je gaat me niet wijsmaken dat ge dan ineens als laatste eindigd omdat je provinciaal gaat.
Zo zie je maar hoe louche dat wereldje niet is.

RienyxCherry
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 746
Lid geworden op: 29-12-2008 13:45

Bericht door RienyxCherry » 13-02-2009 13:12

Vind dit ook zeer oneerlijk.
Iemand die minder centen heeft kan ook perfect
een top ruiter worden!
Maar zoals Wesley zegt, dan moet je de juiste personen kennen

of wat ook soms zeer goed is...

meedoen aan een goedkope vriendschappelijke wedstrijd
soms zijn hier ook mensen van hogeraf aanwezig
als ze dan zien wat je werkelijk waard bent
komen ze misschien naar je toe.

maar dan moet die persoon wel veel geluk hebben natuurlijk.
ik hoop dat ooit iedereen gewoon de kans krijgt om ergens aan deel te nemen en hoger op te graken
je moet toch ergens beginnen, niet?
Cowgirl born, cowgirl bred
i'll be a cowgirl till the day i'm dead

Gast

Bericht door Gast » 25-02-2009 16:13

"Paarden is voor rijke mensen"

Dit is dus echt wel waar als je zin/tallent hebt om echt door te stromen.
De gewone werkende mens zal dit nooit kunnen betalen.

Triest...
Er loopt zoveel goed tallent rond...

newy
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1406
Lid geworden op: 26-12-2008 18:39

Bericht door newy » 25-02-2009 16:54

Ik ken iemand die op hoger niveau rijdt!!

Welliswaar jumping, en heb van de week aanbod gekregen om op 11 en 12 april mee te rijden.

En volgende zaterdag mee te gaan me de camion, deze kans laat ik niet liggen.

En ga mee naar jumping zaterdag en op 11 en 12 april ook!!

1ste prijs is beker+ rozet + prijzengeld. + natura prijzen

2 de prijs beker rozet prijzengeld

3de prijs beker rozet prijzengeld

4 tot laatste een rozet.

Hopelijk gaat zaterdag alles goed , ik ga mee als groom dus.

deze week zaterdag niet volgende week zaterdag***

Foto toestel gaat zeker mee!!
M'n Trouwe Viervoeters Always(_)(_)

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 25-02-2009 20:10

Leuk!! Zeker foto's posten!! Het is vaak zo dat je mee kan gaan int wereldje, dus zeker doen!!

Plaats reactie