2 paardjes naar Shari

Wat heb jij vandaag meegemaakt?
Gast

2 paardjes naar Shari

Bericht door Gast » 24-08-2011 20:26

Jepjep, Shari had stallen vrij, en wij hebben er nog genoeg staan om zadelmak te laten maken! Dus Heupaah :P
Shari krijgt twee schaarbroek-paardjes over de vloer.
Eerst dachten we aan twee ruinen, maar dat komt niet goed denk ik.
Die kennen nog geen halster en zijn nog niet echt mens-respectvol.
Dus we zouden niet willen dat ze shari haar draden omzeep helpen.

Dus onze keus is uitgegaan naar twee merries.
Kennen ook nog geen halster, maar beide schatjes van karakter.
Kan je eigenlijk alles mee doen (buiten aan een halster laten lopen).

Shari, dit zijn de paardjes die je waarschijnlijk binnenkort bij jouw hebt staan:

Granique
Afbeelding

Quadrilla
Afbeelding

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 24-08-2011 20:27

zien er mooie paardjes uit zeg en je weet natuurlijk da ik ze af en toe ook wel te eten zal geven alsk er zijn :) hopelijk geen bezwaren ? :P maar zpnder halster mss wel wat moeilijk :s
if you dont stand for something , you will fall for everything

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 24-08-2011 21:38

Zien er toffe paarden uit!! Allez, Shari goes jumping paarden!

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 25-08-2011 12:27

jumping paard met westernzadel of? lol

Gast

Bericht door Gast » 25-08-2011 14:07

Ja, ik kan ook niet zo goed volgen eigenlijk...
Wat is de bedoeling Liesbet?

Dana
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 198
Lid geworden op: 14-06-2010 15:18

Bericht door Dana » 25-08-2011 15:02

Kunnen toch prima western opgeleerd worden, de basis komt op hetzelfde neer hoor. Bij ons in de manège zijn er verschillende dressuur/springpaarden die door onze westerntrainers af en toe wat manieren bijgeleerd krijgen :wink: , da's ook met westernzadel dan. Geeft geen probleem en de paarden leren weer wat bij.
Cowgirl: a good looking cowboy with brains!

Gast

Bericht door Gast » 25-08-2011 15:38

Bwa... Het naar beneden rijden wordt op een andere manier gedaan dan in het western. En zo zullen er nog wel dingen zijn.

Lesley
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 247
Lid geworden op: 16-08-2011 18:45

Bericht door Lesley » 25-08-2011 16:42

Ik moet ook zeggen dat ik erg verrast was dit te lezen. Weet nog dat veel kennissen van mij in rep en roer waren omdat de vrouw voor wie ik een paardje rijdt iets had gekocht dat dressuurmatig zadelmak was gemaakt terwijl zij western rijdt. Dit is eigenlijk gewoon het omgekeerde.

Ik ga zéker niet beweren dat ik een expert ben in western, want dat is mijn branche niet, ik ben dressuurruiter :wink: Maar ik weet voldoende om te zeggen dat er toch wel de nodige verschillen tussen dressuur en western zitten. Vandaar dat ik ook mijn vragen heb achter deze redenering? (no comment on you Shari :wink: )

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 25-08-2011 17:32

verrast das toch voor niets nodig het is de nieuwste trend om dressuur -en springpaarden in training te zetten bij een westernruiter dus no problem basis blijft het zelfde zoals dat Dana zegt het gaat hem gewoon maar om het zadelmak te maken en een basis te geven aan het dier daarna kan je toch doen wat je wil dus denk niet dat da naar beneden rijden daar iets aan te zien heeft ?
if you dont stand for something , you will fall for everything

Jaleesa.X.Henna
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 415
Lid geworden op: 08-01-2009 19:23

Bericht door Jaleesa.X.Henna » 25-08-2011 17:33

Ik denk toch dat de basis hetzelfde blijft, doorrijden en verder opleren is dan weer iets anders..
Dus waarom zouden deze springpaarden niet gwn zadelmak kunnen gemaakt worden door westernruiter met westerntuig? Ik denk niet dat het de bedoeling is dat Shari ze ook verder gaat inrijden en er Reining gericht gaat mee trainen of leren springen..
Ze zullen later wel doorgereden worden door een springruiter om te leren springen?

Henna was ook aangekocht als springpaard.. Door 'omstandigheden' zijn wij ook de andere richting ingeslagen met haar en haar terug zadelmak gemaakt en opnieuw basis aangeleerd maar dan western en met westerntuig.. 't is nu niet dat wij met Henna echt 'western' rijden, gwn de basis met westerntuig.. Wesley nam af en toe zelfs nog een sprongetje met Westernzadel :P
You Don't Throw A Whole Life Away Just Because It's Banged Up A Little .. It Just Needs To Learn How To Be A Horse Again.

Henna & Whiz, Hou Van M'n Meisjs, Geef Jullie Nooit Meer Af ! <3

Plaats reactie