PRAB

Wie ben je? Waar woon je? Wie zijn je paardjes? Wat zijn je andere interesses?
Kortom neem even de tijd om je hier voor te stellen.
Plaats reactie
Iris van PRAB
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 18-02-2014 21:47

PRAB

Bericht door Iris van PRAB » 18-02-2014 21:52

Mijn naam is Iris en mijn trainingsstal Iris Training Stable. Ik ben een klasgenoot van Shari. We zijn samen afgestudeerd als trainer maar ik wil me hier vooral voorstellen als bestuurslid van Performance Riding Association Belgium, kortweg PRAB

PRAB organiseert western wedstrijden waar alle rassen van paarden aan kunnen deelnemen.
We organiseren dit jaar 8 wedstrijden van beginners tot open ruiters in Showmanship at halter, horsemanship, trail, trail in hand, hunter under saddle, pleasure, pleasure walk and jog en reining.

Het wedstrijdreglement voor beginners is extra soepel dwz dat beginners met gelijk welke optoming kunnen deelnemen, zelfs met een klassiek zadel. Dit om eenieder in de mogelijkheid te stellen te kunnen proeven van western in een wedstrijdomgeving zonder verplicht te zijn eerst in materiaal te investeren.
Beginners mogen ook op 2 handen rijden ongeacht het gebruikte bit en de leeftijd van hun paard.

Waarom deelnemen?
Evaluatie van je niveau op dat ogenblik door een onafhankelijke jury (meestal uit het buitenland)
Een wedstrijdomgeving is heel anders dan thuis en het toont je echt aan hoever je staat.
Het motiveert je om te blijven trainen en toont je ook waaraan je het meest moet werken. Het helpt je doelen stellen
Het geeft voldoening om je vooruitgang te kunnen meten.
Regelmatig op verplaatsing gaan is een goede oefening en ervaring voor je paard maar ook voor jezelf. Het haalt je uit je comfortzone en leert je omgaan met stress.
Je leert veel bij over je paard en over jezelf.
Het is fun, er heerst steeds een toffe sfeer.
Het is een dagje uit met gelijkgezinden. De westernwereld is al zo klein.

heb je vragen over onze vereniging, de disciplines, onze kalender, hoe eraan te beginnen of wat dan ook, stel ze dan gerust. Via dit forum of per PB of mail.

bart
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 87
Lid geworden op: 02-11-2010 20:27

Bericht door bart » 19-02-2014 10:53

wees welgekomen hier! :wink:
Een paard dat stijgert is niet per se een stout paard.
fb - Barts photography: like, share and comment! ;-)

taiko
Rookie
Rookie
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-01-2014 23:07

Bericht door taiko » 21-02-2014 11:38

welkom,
leuk je hier te zien, we hebben elkaar eens gesroken tijdens een oefen wedstrijd op de dukes ranch.
was een interessant gesprek. :wink:

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 23-02-2014 20:46

Hey Iris, jou had ik hier niet verwacht. Blij je erbij te hebben!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Iris van PRAB
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 18-02-2014 21:47

Bericht door Iris van PRAB » 24-02-2014 13:33

Taiko, dan heb ik je toch niet kunnen overtuigen om mee te doen want heb je niet gezien gisteren?

taiko
Rookie
Rookie
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-01-2014 23:07

Bericht door taiko » 24-02-2014 16:47

nee ik ben gisteren 130 (legbatterij) kippen gaan redden en ze naar Pollare gedaan. 3 ervan heb ik zelf geadopteerd.

Anderzijds is ons Shyra er lang nog niet klaar voor en ik heb 1st onze hengst nog ff zadel mak gemaakt :wink:

Ik heb dus zeker niet stil gezeten.

23 maart kom ik 100% zeker langs, om te kijken en te duimen. :lol:

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 27-02-2014 21:39

welkom en interessant om iemand als jij erbij te hebben hier

Plaats reactie