Mezelf voorstellen

Wie ben je? Waar woon je? Wie zijn je paardjes? Wat zijn je andere interesses?
Kortom neem even de tijd om je hier voor te stellen.
Plaats reactie
Han
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 13-08-2010 11:12

Mezelf voorstellen

Bericht door Han » 13-08-2010 12:17

Dag iedereen,

Ik ben Han, 24 jaar en rij paard sinds ik 7 jaar oud was. Het is een lang verhaal, ik doe mijn best om het kort te houden.
Eerst lang 1 keer per week tot ik 13-14 jaar was en toen ben ik begonnen met verzorgpaarden op manege Pegasus in Schilde.
Mijn moeder en zus zijn tussenin ook beginnen paardrijden.
Toen ik 15 was hebben we ons eerste paard gekocht, Carnac, maar die hebben we na een jaar weer moeten verkopen wegens problemen met zijn benen. Dan hebben we niet lang daarna een nieuw paard gekocht, Eldorado, maar na een jaar of 2 bleek dat ook dit paard problemen kreeg met zijn benen.
We hebben besloten om weg te gaan van de manege en het paard op de wei te zetten. En ik ging op zoek naar een eigen paard, wat we dan op de manege zouden zetten en waar mijn moeder en zusje ook op zouden mogen rijden in ruil voor een deel van de stalkosten.
Ik was op zoek naar een Fjordenmerrie van 5 à 6 jaar die al zadelmak was.
Ik kwam thuis met een Tinkerhengst van 5 maanden die dus logischerwijze nog niets kende, Daico.
Hij is dan niet naar de manege gegaan, maar is mee op de privestalling bij ons andere paard gegaan.
Ondertussen is hij 5 jaar.
In mei dit jaar heb ik dan nog een paard gekocht, wat ik eerst een tijdje als verzorgpaard heb gehad. Een Appaloosamerrie Olan Zina.
En dit is waar we vandaag zijn :)

Op de manege reed ik voornamelijk dressuur en veel buitenritten, nu heb ik me verdiept in Natural Horsemanship, voornamelijk Parelli. Heb hierin officieel mijn Level 1 behaald en ben nu aan het werken aan Level 2.

Ik woon sinds kort in Antwerpen op een appartementje met mijn vriend. De paarden staan gewoon nog op de privestal in Halle en de Appaloosa nog bij de vorige eigenaar (zal in september hopelijk bij mijn andere paard komen te staan). Ik ben druk aan het sparen om zelf een hoeve oid te kunnen kopen en mijn paarden aan huis te kunnen zetten.

Groetjes Han

(Ik zal fotos en een uitgebreider verhaal zetten in het fotoforum, voor de geïnteresseerden)

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 13-08-2010 19:59

Hey,
Welkom!!!
Ik kwam vroeger ook al eens op pegasus met een vriendin van me.
Ik kijk al verder uit naar je verhalen en foto's!

Han
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 13-08-2010 11:12

Bericht door Han » 15-08-2010 10:54

Hey wat leuk!

Kwam je er vaak? En rond welke periode was dat?

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 15-08-2010 11:08

Hey Han, welkom hier en veel plezier toegewenst.
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 15-08-2010 11:49

Welkom

Tina
Rookie
Rookie
Berichten: 18
Lid geworden op: 13-05-2010 10:53

Bericht door Tina » 17-08-2010 22:26

Welkom

Plaats reactie