Liggen .

Voor al je vragen en weetjes over vrijheidsdressuur : groeten, knielen, liggen, steigeren,...
ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 27-02-2009 18:39

Hey, ben al volop aant lezen en laat het boek niet graag liggen, het is te goed geschreven om te stoppen met lezen, maar ook mensen hebben effe een pauze nodig om iets te laten bezinken.
Als ik men veulen iets nieuws leer dan werk ik bijna nooit langer dan 10-15min en voor de rest speel ik dan gewoon met hem of doe ik een tochtje door het bos waar hij zo van geniet.
Ik ga gewoon met hem beginnen met echt de simpelste dingetjes, zoals target aanraken en via achterwaarts(want dit kent hij al zeer goed) te laten gaan het beloningsacpect aan te leren. We zien hoe ver hij dit al aanvaard en dan kan ik evnetueel een stapje moeilijker gaan, ga hem niet forceren.
Dus merci voor de boektip, ik ben al zeer enthousiast.

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 27-02-2009 18:42

Graag gedaan! Veel succes en plezier ermee!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Jaleesa.X.Henna
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 415
Lid geworden op: 08-01-2009 19:23

Bericht door Jaleesa.X.Henna » 02-05-2010 01:04

SugarKittie178 schreef:Als je een hele goede tip wilt.
Schaf het boek "Vrijheidsdressuur, van apporteren tot zitten" aan van "Miriam Nieuwe Weme".
Ik heb het boek hier zelf en het is een super goed boek.

Alles staat er goed uitgelegd en heel goed geillustreerd met foto's.
Alsook staat erbij, als je een probleem hebt wat je dan kan doen.
Kortom een aanrader!
Lees dit nu pas..
Heb me dit boek op flanders horse expo aangeschaft, helemaal uitgelezen en ben nu begonnen met de eerste stapjes!
Is inderdaad goed uitgelegd en geillustreerd!
You Don't Throw A Whole Life Away Just Because It's Banged Up A Little .. It Just Needs To Learn How To Be A Horse Again.

Henna & Whiz, Hou Van M'n Meisjs, Geef Jullie Nooit Meer Af ! <3

Tinne
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 196
Lid geworden op: 28-11-2010 10:02

Bericht door Tinne » 18-05-2011 21:24

Ik heb dit boek en clicker ook pas besteld. Nog wel een jaartje wachten om met Jade er aan te beginnen. Maar in tussentijd ga ik ons Broker proberen te laten liggen :)
Ze doet dat nogal gemakkelijk uit zichzelf dus das al goed meegenomen. Hoelang duurt het gemiddeld vooraleer je resultaten begint te zien? Dit zal waarschijnlijk afhangen van paard tot paard, maar wat zijn jullie ervaringen?

Plaats reactie