mooie kur

Hier kan je terecht met al je vragen over dressuur.
Plaats reactie
ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

mooie kur

Bericht door ohanner » 29-07-2010 21:40

Ik weet dat hier amper dressuurruiters op het forum zitten, maar ik wou dit toch even met jullie delen. Na Anky Van Grunsven ben ik ook heel hard van Edward Gal en dit is een kur dat hij vorig jaar reed.
Toch enorm knap!
http://www.youtube.com/watch?v=Eet-Vbg-YJ4

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 29-07-2010 22:06

Inderdaad heel knap, ik denk dat het wel een enorme concentratie van het paard vraagt. En je ziet amper welke hulpen de ruiter toepast om een beweging te vragen of te veranderen.
De ruiter zit echt geplakt/gegoten op het paard en ze zijn hier één.
Ook een dressuurmatige 'spin' beweging, leuk om zien.

Tof om dit ook te delen Hanne, het kan me ook wle eens bekoren ;)

Ieder zijn hobby en sportkeuze, ook voor de mens, ballet of breakdance...of het zit in je of je kan het leren...is bij paarden ook, het ene ras staat voor zulke dressuur proef, een andere is van nature meer voor een reiningproef, een andere voor de koets...je kan alles leren, maar of je hebt het in je of nooit niet helemaal.
De juiste keuze is voornaam!

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 29-07-2010 22:12

Gwen schreef:Inderdaad heel knap, ik denk dat het wel een enorme concentratie van het paard vraagt. En je ziet amper welke hulpen de ruiter toepast om een beweging te vragen of te veranderen.
De ruiter zit echt geplakt/gegoten op het paard en ze zijn hier één.
Ook een dressuurmatige 'spin' beweging, leuk om zien.

Tof om dit ook te delen Hanne, het kan me ook wle eens bekoren ;)

Ieder zijn hobby en sportkeuze, ook voor de mens, ballet of breakdance...of het zit in je of je kan het leren...is bij paarden ook, het ene ras staat voor zulke dressuur proef, een andere is van nature meer voor een reiningproef, een andere voor de koets...je kan alles leren, maar of je hebt het in je of nooit niet helemaal.
De juiste keuze is voornaam!
Jaja, dat is de bedoeling hé, bijna geen hulpen meer zien en in je zadel plakken. En dat in combinatie zo mooi op de muziek gereden. Hier geniet ik van.
Voor het paard is het idd zeer geconcentreerd werken en vraagt ook een grote spierinspanning op hele korte tijd.
Ik heb in spanje ook dezelfde oefeningen gereden, maar natuurlijk veel minder afgewerkt, zo ver stond ik nog niet. Maar mijn droom is en blijft: zo een paard onder men gat en wedstrijden rijden. Of al eens mee mogen meedraaien voor een paar dagen op zo een topstal om veel te leren van die mensen. Dat lijkt me geweldig!

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 30-07-2010 11:44

Als je de kans krijgt, doen!

Wesley
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 227
Lid geworden op: 08-01-2009 19:20

Bericht door Wesley » 30-07-2010 12:09

Ik vindt het allemaal enorm knap , concentratie , die zit enz ...

Maar het blijft mij tegensteken ivm die nek vh paard laat dat paard toch 10 cm z'n nek verder uitstrekken ?

ik heb net nog een reportage gezien van anky hoe ze haar paarden rijd , trained in dressuur dan ..

groetjes
Oh If Only People Knew What A Comfort To A Horse A Light Hand Is ... we Know In A Instant What Is Required Of Us

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 30-07-2010 22:22

Ik vind het ook echt wauw. Maar ik wel niet zoiets van "dat wil ik ook kunnen". Dat heb ik al bij andere dingen :lol: .
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Plaats reactie