Leren trickriden

Niet gekend door velen, maar hier kan je terecht met al je vragen over trickriding.
3passions
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1105
Lid geworden op: 20-12-2008 11:10

Bericht door 3passions » 27-12-2008 14:03

Ik zou da graag leren eigenlijk, maar ja denk niet da ik mag van mijn "ma" plus ja in de manege zijn er nooit paarden, en voor dat trickriding zou lukke met ons Chinook... :lol: Da spreekt voor zich zeker eh?
May the sun rise in your heart and you spirit run free!
A heart of gold, but it lost its pride...

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 27-12-2008 14:40

Over die paarden op Gipsy Horses heb je wel gelijk.
Het is moeilijk om daar een paardje vinden om het mee te doen, aangezien de meeste bezet zijn. En vind je dan al eens een goed paardje zit de kans er dik in dat het ietsje later verkocht is.

Je mag het van mij altijd eens komen proberen met Tarzan enkele lessen.
Ik geef iedereen daar de kans voor, maar ik wijs ze er wel op dat ze het uiteindelijk met hun eigen paard moeten doen. Omdat ik Tarzan niet altijd kan afgeven.
Maar ik geef iedereen er wel de kans toe om eens te proberen wat het nu net is, alsook is het moeilijk als je het zelf nog niet kan om het dan ineens met een paard te doen dat het niet kan.
Gaat niet goed samen.

Over met Chinook, het zou uiteindelijk wel gaan hoor.
Ze is volgens mij zeker sterk genoeg. Maar ik denk misschien wat groot voor jou om trickriding mee te doen, toch voor het leerproces.
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

3passions
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1105
Lid geworden op: 20-12-2008 11:10

Bericht door 3passions » 27-12-2008 16:52

Hmm ja.. ik denk inderdaad ook dat Chinook groot is om mee te beginne...ik kan er wel opspringen, maar niet altijd even elegant( :lol: ) en zeker in looppas wordt dat moeilijker :)
Ja ik geloog ook wel dat Chinook sterk genoeg is enzo... en ja elk paard da trickriding doet heeft het ooit moeten leren natuurlijk... misschien als het weer betert en u piste goed ligt, ik dat toch maar eens moet kome proberen...tzou wel leuk zijn, heb da altijd al willen doen :D
May the sun rise in your heart and you spirit run free!
A heart of gold, but it lost its pride...

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 27-12-2008 17:15

Zeker doen!!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

3passions
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1105
Lid geworden op: 20-12-2008 11:10

Bericht door 3passions » 31-12-2008 14:06

ja, als ik mag eh, maar ik heb daar wel héél veel zin in:) zullen zien hoe goe mij da ga lukke :lol: ge zult nog veel lachen als gij mij da ga leren denk ik..:D
May the sun rise in your heart and you spirit run free!
A heart of gold, but it lost its pride...

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 31-12-2008 14:14

Nee dat is niet waar! Dat zijn de punten van een goede lesgever,
niet lachen met een beginnend iemand maar motiveren.
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

M!çh!el
Rookie
Rookie
Berichten: 35
Lid geworden op: 01-01-2009 20:36

Bericht door M!çh!el » 02-01-2009 22:31

hey shari,

geef jij zelf les in trickriding?
nu het is zo, ik doe zelf regelmatig voltige, en ik was met joske over trickriding aan t prate, en het spreekt mij wel aan eigenlijk.
ik zou het wel eens willen proberen...
ma ik weet niet of het zou gaan met mijn haflinger... ze is maar een beetje basis western geleerd, en ik weet niet in hoever ze mij zal kunnen dragen op die manier...
kan ik bij jou terecht voor verdere informatie?
grtjs michiel

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 02-01-2009 22:36

Michiel, ja ik geef inderdaad les in trickriding en ik weet dat Joske dit ook graag zou doen met Chinook.
Als je het zo graag eens wil proberen, ik zou zeggen doe het dan ook :wink: .
Je kan het wel met je halfinger denk ik, haflingers zijn sterk.
Je paard hoeft niet western gereden te zijn om trickriding mee te doen, als je een westernzadel hebt zit je al goed.

Als je graag meer wil weten of eens wil proberen, dan mag je het zeker aan me vragen.
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Gleyla
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 553
Lid geworden op: 01-01-2009 21:55

Bericht door Gleyla » 02-01-2009 23:41

(en als je geen western zadel hebt, ik verkoop er eentje :lol: )

Ik heb ook al mijn eerste trick riding les achter de rug. Ik geraak maar net op walhalla gespronge..als ik geluk heb... Maar in galop gaat da iets makkelijker.

Tis wel enorm intensief !

Misschien dat ik vandezomer nog eens wa oefen..maar eerst 5 kg afvallen... :oops:

M!çh!el
Rookie
Rookie
Berichten: 35
Lid geworden op: 01-01-2009 20:36

Bericht door M!çh!el » 03-01-2009 16:58

jah, een western zadel heb k wel, maar das natuurlijk geen tricking zadel hé... en ja intensief, dat kan niet anders, maar daar verwacht ik mij ook wel aan...

Plaats reactie