Trickridingpony en team?

Niet gekend door velen, maar hier kan je terecht met al je vragen over trickriding.
Plaats reactie
MelissaV
Rookie
Rookie
Berichten: 12
Lid geworden op: 19-11-2011 21:46

Trickridingpony en team?

Bericht door MelissaV » 12-12-2011 19:20

Hallo,
Daar ben ik weer ;d
We zitten eraan te denken een pony aan te schaffen voor trickriding mee te doen.
Nu vroeg ik mij af hoe je snel kunt merken of een pony geschikt is voor trickriding?
En nog iets als iemand een leuke naam weet voor een trickriding team met jeugd en ponys mag je altijd suggesties geven.
Groetjes Melissa
Western all the way..

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 13-12-2011 14:04

Hoi , volgens mij werd hier al eens vermeld op een topic van jou om eerst zelf te leren op een paard die het allemaal onder de knie heeft kwestie trickriding en het dan zelf later aan te leren aan een paard want de training duurt nogal een tijd , dus zal volgens mij ook pas de tijd uitwijzen of je paard wel geschikt zal zijn voor trickriding
if you dont stand for something , you will fall for everything

MelissaV
Rookie
Rookie
Berichten: 12
Lid geworden op: 19-11-2011 21:46

Bericht door MelissaV » 13-12-2011 14:34

Bartje schreef:Hoi , volgens mij werd hier al eens vermeld op een topic van jou om eerst zelf te leren op een paard die het allemaal onder de knie heeft kwestie trickriding en het dan zelf later aan te leren aan een paard want de training duurt nogal een tijd , dus zal volgens mij ook pas de tijd uitwijzen of je paard wel geschikt zal zijn voor trickriding
Ik ben het nu aan het leren, maar het punt is ik heb geen eigen paard, die moeten we dus nog aanschaffen. Hoe herken je nou een goede pony?
Western all the way..

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 13-12-2011 15:15

als het dier nog geen basis heeft in wat jij wil doen kan die ook nog niet goed zijn dus dan koop je beter een paard die het wel al kent
if you dont stand for something , you will fall for everything

MelissaV
Rookie
Rookie
Berichten: 12
Lid geworden op: 19-11-2011 21:46

Bericht door MelissaV » 13-12-2011 15:39

Bartje schreef:als het dier nog geen basis heeft in wat jij wil doen kan die ook nog niet goed zijn dus dan koop je beter een paard die het wel al kent
En waar vinden we die :D :mrgreen:
Western all the way..

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 13-12-2011 16:27

euhm door het internet afteschuimen en te zoeken op dat soort opgeleerde paarden
if you dont stand for something , you will fall for everything

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 20-12-2011 18:11

Als je van plan bent om een team op te starten ga je er wel niet komen met 1 pony hoor. De bedoeling bij zo een show is dat als de ene een stunt aan het uitvoeren is op de terugweg dat de andere ruiter met paard ondertussen al de ring in gaat. Zodat de ring nooit leeg blijft. Ik weet niet of je zomaar een paard te koop gaat vinden die trickriding kan. Ik vrees dat je die zelf zal moeten opleren of laten opleren. Je start dan natuurlijk het beste met een paard die van nature uit al niet schrikachtig is. Wat dacht je van misschien eerst lessen te volgen op een paard die het al wel kan?! Dat laat natuurlijk niet staan dat het best is ookal heb je een eigen paard en besluit je van geen lessen te volgen op een paard die het al kan, dat je dan best nog altijd lessen kan nemen. Het is best een goede begeleiding te krijgen in deze discipline. Het is een zeer riscovolle discipline en er zitten ook veel technieken achter. Het is niet zomaar af en op een paard springen en er maar wat naasthangen. Daar zit veel meer theorie en techniek achter als je denkt. En ik kan het weten. Sta er even bij stil waar je aan begint aub. En ga niet zomaar in het wilde weg op een paard liggen op en af springen.
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Plaats reactie