Wat een dag zeg...

Wat heb jij vandaag meegemaakt?
Plaats reactie
SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Wat een dag zeg...

Bericht door SugarKittie178 » 05-02-2014 21:53

Waar moet ik beginnen... Ik ben ondertussen al wat afgekoeld dus hopelijk kan ik het een beetje netjes omschrijven.

Ik had vandaag goed doorgewerkt, zodat ik op tijd thuis zou zijn vandaag en wat van men avond kon genieten. Dus na de trainingen om 16.30 naar huis gereden. Mooi uur. Even thuis paardjes afladen, trailer afpikken en hup dat is zeker om 17.00 binnen.

Niets was minder waar. Smash en Jack gingen daar eens een stokje voorsteken. Ik kwam thuis aan en ik zie die 2 ******* op de wei staan ipv op de piste (waar alle paarden in de winter bij me lopen zodat de weide gespaard blijft). Vliegensvlug naar daar gelopen. Ja alle draden van de piste open. Wil je die 2 apen gaan vangen en doen ze ineens alsof ze geen halster kennen en zetten ze het op een lopen. Ik heb ze eerst de piste ingejaagd, dan heb ik de draden terug aan mekaar geknoopt en terug gehangen. Dan heb ik nog een half uur achter beiden gelopen om ze hun stal in te krijgen. Waar ze trouwens beide een weekje mogen blijven. Ik heb het onderhand wel gehad met die 2. Sinds Jack erbij is gekomen is het altijd wel iets!!! Ik ben het meer als zat! Gezien ik erna ook nog een goede kruiwagen mest uit de wei heb kunnen halen + heb kunnen aanschouwen dat ze heel dat stuk weide volledig kapot hebben gelopen (slipsporen van voren tot achteren) die normaal even moest bekomen, heb ik besloten dat ze dan ook geen eten hoeven. Die zullen hun wel ten goede gedaan hebben op de weide. Ik ben zo zo zo kwaad, ik kan het gewoon niet omschrijven in woorden. Het is telkens weer wat, ik durf die "beesten" gewoon niet meer buiten zetten, of ik kan weer eens thuiskomen en een verassing vinden!!!

Nog steeds vol woede ben ik dan eindelijk mijn auto aan huis kunnen uitladen, met de nodige vertraging. Ik ben mijn auto aan het uitladen en ineens valt mijn euro dat ik mijn zak die ik meeneem (waar al mijn spullen inzitten : hanschoenen, oorwarmers, drinken, koeken,...) vergeten in de auto te zetten was. Ik had hem even op de wielkas van de trailer gezet om de paarden makkelijker te kunnen laden en ik ging hem erna wel in de auto zetten. NIET GEDAAN DUS!!!
Ja die zak is dus onderweg gevallen he!! Godverdomme toch. Ale heel de weg gaan afrijden en hopen dat ik hem nog vind en hij niet platgewalst is.
Met al mijn opgefoktheid ben ik nog vergeten mijn gsm in het oog te houden. Ik ben bijna aan mijn eindbestemming van mijn zoektocht en ik dacht "toch maar even die telefoon checken". Nummer had me gebeld die ik niet kende en iets ingesproken... Hmmmm kan een jobaanbieding zijn. Ff luisteren...

"Dag Shari, ik heb iets van jou gevonden op straat. Tenminste ik denk dat het van jou is. Het is een witte zak en er staat een foto van jou op (denk ik), je nr en je naam. Er zitten handschoenen, oorverwarmers enz in. Ik heb de zak meegenomen. Als je hem wil ophalen of je weet van wie hij is, geef maar een belletje"

Oke ik bel. Ik zei hallo met Shari, ik denk dat jij iets hebt dat van mij is. Hij wist me te vertellen dat hij het 500m gevonden had van waar ik dus vertrokken was. Ik zeg ah daar ben ik net. Hij zei me oh ik zal het even brengen, ik draai wel even terug ik ben net in Heist op den Berg.
Dus ik heb even gewacht en ja ja daar was hij. Een totaal vreemde die speciaal terugkwam om mijn zak te brengen!!!

Ik wou hem nog wat geven voor de moeite, maar hij wou dat niet aannemen. Ik heb gezegd dat er meer eerlijke mensen zoals hem mochten rondlopen op deze wereld en dat ik hem superdankbaar ben!!!
Blijkbaar heeft die reclame op mijn zak toch nog zijn nut gehad, anders had ik hem nooit teruggezien.

Na al die zooi vandaag was ik zo blij dat ik eindelijk thuis was. Eindelijk chillen en die zetel in. Ja dat dacht je maar. Krijg je dan ook nog eens telefoon rond 19.10 om te vragen of je nog op solicitatiegesprek kan komen.
Ik zei ja ik moet nog eerst men paarden voederen en douchen, maar erna kan ik nog langskomen. Zo gezegd, zo gedaan. Nog even om 20.30 gaan soliciteren! Het was 21.00 ongeveer als ik thuis was.

Ik kijk hier zit ik nu, net klaar met mijn verhaal hier neer te pennen.
Daar ging mijn avondje!
En chapeau aan de mensen die dit volledig hebben gelezen :wink:
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 05-02-2014 22:10

ja jack is wel den aanstoker naar smash toe , want dieje heeft daarvoor echt nog nooit nie zo gedaan , maar ik zou het idd ook nie riskeren mee die trg los te laten want dan kunde volgende week ofzo weer draden staan maken en paarden opjagen . echt wel zonde van de wei ze die was nu bijna trg goe vanachter door smart zijn capriolen vorig jaar en tis nu weer van datte :(

en da er nog eerlijke mensen rondlopen is vantegenwoordig eerder schokerend dan volk die uwe boel zouden pikken of weggooien :?
if you dont stand for something , you will fall for everything

Lesley
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 247
Lid geworden op: 16-08-2011 18:45

Bericht door Lesley » 05-02-2014 22:10

Wat een dag zeg...
Echt klote van Jack en Smash. Snap niet waarom die zo doen!

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 06-02-2014 08:31

Jong paardengeweld. De varkens!!!
Je hart eens luchten doet goed!!!

Charley
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 79
Lid geworden op: 26-01-2014 16:04

Bericht door Charley » 06-02-2014 20:15

Man man ... Ma shari ik snap u heb da ook zo vaak meegemaakt met Gibson. Hij staat nu al een maand op stal ik kan hem gewoon niet meer buiten laten of hij staat een paar weien verder. Is echt niet plezant hopelijk leren die 2 varkens hun lesje snel.

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 09-02-2014 21:22

@ Bartje : Ja zeker. Hij stookt de Smash aan. Zonde van de wei zeker, maarja ze delven hun eigen graf. Ik was echt geschokt dat ik mijn spullen terug had. Fijn!

@ Lesley : Mja goei vraag

@ ohanner : Inderdaad dat helpt!

@ Charley : Dat is verschrikkelijk. Daar kan je zo enorm boos om worden. Je voelt je ook machteloos.
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Charley
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 79
Lid geworden op: 26-01-2014 16:04

Bericht door Charley » 09-02-2014 23:13

Vandaag Gibson samen op de paddock gezet heeft welgeteld 5 min daar gestaan voor hij weer onder de draad kroop. :x moedeloos word je ervan

taiko
Rookie
Rookie
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-01-2014 23:07

Bericht door taiko » 10-02-2014 19:00

dat 2 jonge knapen de boel op stelten kunnen zetten is mij zeker niet vreemd.
hun 1ste weide hebben ze op minder dan 2 maand om getoverd tot een grasloos akker achtig iets. Als oplossing heb ik dan voor een grotere weide gekozen waarvan ze nu ook zowat de helft om gebaggerd hebben, maar ik ga ze niet straffen om jong ze zijn, ik offer met plezier dan wel een stuk grond op.
Vroeger stond den Bacardy ook 's avonds op stal en als ze hem dan is een dag vergeten waren om los te laten was er geen houden aan als hij naar buiten mocht. Als je hem dan wou longeren kon je ook 1st een half uurke tikkertje spelen.
Met die ander 2 heb ik die dingen nooit me gemaakt en daar heb ik ook nog nooit moeten achter lopen.
Voor mijn paarden heb ik ondervonden dat ze vrijheid geven meer resultaat geeft dan ze op te sluiten.

Plaats reactie