Stress

Wat heb jij vandaag meegemaakt?
Plaats reactie
ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Stress

Bericht door ohanner » 30-01-2014 21:56

Ik sta op een super leuke plek met jazz.
Mijn weidegenoot en mezelf motiveren elkaar constant in de winter om voldoende te blijven trainen, want de winter is toch de grootste k...t periode.
Nu zij heeft een 1,5 paardstrailer dus konden telkens met 1 paard naar de binnenpistes. Maar ja dat zijn nog steeds weinig trainingen op een week. En ik heb geen auto die een trailer kan trekken en haar auto kan geen 2-paardstrailer trekken.
Dus laatste optie: B-camion zoeken.

Vinden er 1 van een gezamenlijke vriendin. Komen een goede prijs overeen zodat het allemaal betaalbaar blijft.
Maar pfff,wat een stress met die camion. Oud model, geen tussenschotten, geen baar achteraan. Dus dat is ofwel 2 paarden tegelijk laden of 1 laden en iemand houdt paard tegen of het draait zich om en kan het 2de er niet meer op. 2 paarden er op= iemand er even op blijven tot we een longe achteraan spannen zodat de paarden niet naar achter er terug af willen lopen.
Dan de mega zware klep met 2 omhoog krijgen. Alleen gaat niet.
En dan moet je nog vertrekken. Ik ben altijd chauffeur van dienst. Met een oud spel. Daar krijg ik ook stress van.

Nu gaat het al vlotter. We hebben onze draai gevonden. Maar toch.
Enfin, ik hou me vast aan de gedachte dat ik nu aan gemiddeld 2 trainingen per week kom. Anders was het er maar 1.
Voila moest even van het hart. Ik haat winter ;-)

Charley
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 79
Lid geworden op: 26-01-2014 16:04

Bericht door Charley » 30-01-2014 22:05

Ik ken het gevoel. De winterdip. alles op mijn wei is slijkerig. Ik kom altijd smerig van de wei terug. De pony's staan er slijkerig bij je kan niets van materiaal proper houden. Van mij mag het ofwel beginne vriezen ofwel zomer worden. Maar we moeten positief blijven het blijft al langer licht!

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 30-01-2014 22:29

Slijk en vuil vind ik eigenlijk allemaal niet zo erg.
Ben zelfs trots op mijn teddybeer tussen al die prachtig geschoren paarden in die pistes. Dan denk ik altijd: die van mij is kerngezond, geniet van de vrijheid en buitenlucht en heeft volgens onze hoefsmid zo een goede hoeven. Hoeven die hij al lang niet meer gezien had.
Dan denk ik: joepie sta op een wei. Maar met iets meer financiële middelen zou de winter voor mij toch een pak aangenamer zijn. Dan kocht ik mij een B-camion. Een goede. En dus koop ik minder stress.
Of als ik verder mag dromen: een binnenpiste naast de wei. :-))

Charley
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 79
Lid geworden op: 26-01-2014 16:04

Bericht door Charley » 30-01-2014 23:06

Ja daar droom ik ook van ... :lol:

Lesley
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 247
Lid geworden op: 16-08-2011 18:45

Bericht door Lesley » 31-01-2014 06:43

Kun je zelf geen tussenschoten maken?

Kennissen van mij hebben onlangs een camion omgebouwd tot paardencamion. Dus op zich zou dat mogelijk moeten zijn.

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 31-01-2014 19:48

Hmmmm dat is toch niet de ideale situatie he. Ik zou een beetje bang hebben. Ik heb niet graag dat paarden zich veel kunnen bewegen als ze geladen staan. En dan zoveel moeite om te kunnen gaan rijden elke keer... bah.
Maar dan moet je inderdaad zoals jij denken en zeggen tegen jezelf : ik kan nu toch tenminste gaan rijden.

Wie haat er geen winter zeg. Dat is zo verschrikkelijk. Niets goed aan :
Slijk, regen, kou, winterharen vind ik ook zeer irritant,...
Een mens heeft gewoon minder zin om iets te doen... nu ja ik toch.
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 01-02-2014 08:44

Het is onze camion niet, dus tussenschotten plaatsen is natuurlijk niet aan ons. En wat ik verstaan heb, is dat ze dat niet kan doen omwille van het gewicht. Nu kunnen er 2 paarden op, maar anders gaat die te veel wegen en mogen wij met ons B-rijbewijs maar 1 paard vervoeren.
Nu de paarden staan vrij dicht opeen, dus ze steunen elkaar en gelukkig kennen ze elkaar super goed.
Maar het is idd verre van ideaal!!!

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 01-02-2014 19:22

Als ze onder het gewicht moeten blijven is dat inderdaad begrijpbaar.
Niets aan te doen, maar het is roeien met de riemen die je hebt voorlopig Hanne. Maar beter als geen riemen zeker?!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Plaats reactie