Weide kwijt + overname bespreking

Wat heb jij vandaag meegemaakt?
Plaats reactie
SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Weide kwijt + overname bespreking

Bericht door SugarKittie178 » 29-01-2012 12:00

Ik weet niet of jullie het allemaal weten, maar ik had 2 wei'en. 1 hier aan huis en 1 een beetje verderop. Die verderop wisten nog niet veel mensen van omdat we daar nog aan het werken waren. Helaas wegens mijn regelmatige ongevallen is er een tijd van 2 jaar verstreken voor de werken afgerond waren. Om te zeggen bijna afgerond.
Nu dat de werken bijna klaar waren, komt ineens de eigenaar zeggen dat hij de wei aan iemand anders gaat verhuren :shock: . Ik had de wei voor het hele jaar al betaald, een maand te vroeg zelfs!!! Mooi is dat! Hij zei dat hij me het geld wel zou terugbrengen. En dat ik met de nieuwe huurder zou moeten overleggen voor overname. Namelijk alle spullen (draad, palen, stallen,...) zijn van mij.

Goed. Niets aan te doen he?! Een paar dagen later komt hij me het geld terug geven. Ik vraag hem "en naar welke nr moet ik bellen ivm die overname?". Hij zei me dat hij noch een adres noch een nr had. Maar hij wist wel dat de nieuwe huurder in april voor de wei zou komen wonen. Dus dan moest ik tegen dan maar eens naar daar gaan. Ooooh leuk, moet ik tot zolang nog wachten om erover te praten. Ondertussen staat dat gerief daar en indien hij niet wil overnemen voor mijn prijs hadden we dat al lang kunnen afbreken. Maarja, ook weeral niets aan te doen he...

Een paar weken later komt de eigenaar ineens aan mijn deur met de nr van de nieuwe huurder. Hij zei dat ik maar eens moest bellen voor de overname dan en maar zien dat ik iets kon overeenkomen. Ik dacht "moete overeenkomen?". Als ik niet krijg wat ik wil, dan halen we alles weg. Kan hij lekker zelf alles doen. En een volledige wei afspannen is niet op 1-2-3 gedaan!

Ik moest natuurlijk nog op mijn facturen eens kijken wat ik er ongeveer ingestoken had. Dus nog niet direct gebeld. Ineens vandaag staat de eigenaar weer aan mijn deur en zei me "Ge moet wel is belle naar de nieuwe huurder want hij heeft zijn paard daar al staan".

Ik dacht "WABLIEFT?!". Dar paard staat daar tussen al mijn spullen en er is nog niet zeker of er iets overgenomen wordt?! Wat als die ondertussen al palen begint kapot te bijten of planken uit de stal stampt?!
Is dat normaal allemaal? Kan dat zomaar allemaal?

Ik na de stallen maar naar binnen gegaan en meteen alles gezocht. Prijs opgemaakt en gebeld. Ik zei hem wie ik was en dat ik moest bellen ivm overname. Ik zei hem "kijk ik heb er in de tijd 'zoveel' ingestoken, wa wilt gij er nog voor geven?". Kreeg ik als antwoord een vraag "Ja maar hebt gij daar alles zelf wel afgespannen en gezet? Hoelang is da geleden? Blablabla...". Ale zegt hij dat hij wil samenkomen om er eens over te praten. Dat beloofd, als ze al zo beginnen willen ze volgens mij zwaar onderhandelen. En hij zei me ook dat hij al aan de stallen aan het verbouwen was, omdat die niet naar zijn zin waren.
Ik dacht bij mezelf "ja halloooooo zeg, dat zijn wel mijn stallen waar ge aan bezig bent he".

Ik vind dit allemaal zo ongehoord he. Ongelofelijk gewoon!
Normaal ga ik er dus vanavond naartoe om "ermee te praten". Ik ben eens benieuwd hoe dit verhaaltje gaat aflopen. Maar de prijs die ik in gedacht heb, zal ik ervoor moeten hebben. Als hij niet wil betalen, dan moet hij zijn paard er maar weer afhalen en komen we alles afbreken. Kan hij lekker opnieuw beginnen!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Tinne
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 196
Lid geworden op: 28-11-2010 10:02

Bericht door Tinne » 29-01-2012 13:32

Ja das natuurlijk allemaal ni leuk he...
Maar ik weet uit ervaring da ge daar 2 keer niks voor krijgt,
als ge een 100-150 euro krijgt moogde al héél blij zijn :?

Wij hebbe ook al eens 1.5 hectare helemaal terug gaan afbreken,
das een serieus werkske ze en ge kunt meer dan den helft van het materiaal nimeer gebruiken achteraf.

Das het nadeel van een huur weide he.. ge hebt geen been om op te staan.
En wettelijk gezien moet ge alles wa meer dan 60 diep zit zoiezo laten staan.
Ik weet ni hoe diep uw palen zitten, maar als ge ene hebt die lastig gaat doen..

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 29-01-2012 13:50

het is idd ongelofelijk dat mensen meteen aan alles beginnen als ze weten dat het materiaal van de vorige huurder nog is :s

maar ik geef u groot gelijk dat je uw prijs wilt je hebt er dan ook tijd en geld ingestoken !

en tinne sorry maar niet akkoord hoor als je alles op papier hebt van palen draad overnames etc dan zijn die spullen van u ook al staan die op ne grond die je hebt gehuurd , je huurt tenslotte de grond niet wat erop stond want dat zet je altijd zelf

en dan mogen ze nog zo lastig doen als ze willen , en mogen die palen nog zo diep zitten als ze willen niet betalen is eruit en mag hij zelf beginnen knutselen en meer koste maken , dus alst ne slimme is betaald hij dieje prijs ervoor anders paard op kale wei :P en denk nie dat iemand dat maar wilt voor hebben .

ps met de juiste zorg kan je wel uw materiaal hergebruiken enkel kwestie van hoe je gaat afbreken ;)
if you dont stand for something , you will fall for everything

Tinne
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 196
Lid geworden op: 28-11-2010 10:02

Bericht door Tinne » 29-01-2012 14:34

Mja ik spreek enkel uit eigen ervaring...

En ik hoop echt voor jullie dat het niet zo is, maar als ge ne lastige tegen hebt,
die dan nog een beetje weet hoe die wetgeving ineen zit.. Kan da wel eens tegevallen als hij de politie er bij haalt..

En qua afbreken zijn wij toch heel voorzichtig geweest maar meer als de helft van de ogen en palen waren toch kapot hoor.
En ze hebben daar maar 1.5 jaar gestaan, dus zo hard hebbe die normaal gezien ni afgezien.

Maar wie weet is da straks nen hele fatsoenlijke mens en komt er een goei regeling uit de bus :)
Het is te hopen, want een beetje goed nieuws mag er voor u stillekesaan wel eens komen he Shari!

Gast

Bericht door Gast » 29-01-2012 15:16

Zijt er maar zeker van da ge nie krijgt wa ge ervan wilt.
Ik heb destijds voor mijn wei nog geen 300 € gehad aan alles. Maar aangezien ik er niets meer mee kon doen hebk dat maar aanvaard.
Mensen zitten hoe langer hoe meer op hun geld. Ze willen alles gratis/voor ne belachelijk lage prijs den dag van vandaag.

U nie laten doen hé!

Lesley
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 247
Lid geworden op: 16-08-2011 18:45

Bericht door Lesley » 29-01-2012 16:00

Laat ons weten hoe het ging! Ben benieuwd wat er uit de bus komt...

Marc
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 163
Lid geworden op: 13-11-2010 17:49

Bericht door Marc » 29-01-2012 21:42

Als hem slim is geeft hem gewoon uwe prijs, als hem alles nieuw moet kopen en tijd en arbeid moet insteken zal het hem zeker meer kosten en ondertussen moet hem nog is iets vinden om zijn paard tijdelijk te plaatsen ...
Doe niet aan anderen wat je zelf niet wenst te ondergaan

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 30-01-2012 20:58

Ik heb me zeker niet laten doen. Heb natuurlijk ook mijn goede papa meegenomen. We zijn tot een afspraak gekomen en ik ben MEER DAN BLIJ met de prijs die afgesproken is. Hij gaat het normaal doorstorten. Hopelijk doet hij dat en heb ik wat centjes opzij :)
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 30-01-2012 21:07

kunde ier geen vind ik leuk knopke plaatsen :) , heb gisteren het verhaal gehoord en gulle het da goe aangepakt ;), en idd da em maar rap stort
if you dont stand for something , you will fall for everything

Plaats reactie