Pech pech pech

Wat heb jij vandaag meegemaakt?
SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Pech pech pech

Bericht door SugarKittie178 » 17-07-2011 22:06

Het blijkt toch echt dat pech mijn schaduw is...

Ik heb een stroomgroep op de weide staan voor verlichting in de stallen en op de piste. Hij staat in mijn gang tussen de 1ste en 2de stal in.
Nu vandaag zie ik dat mijn groep weg is :shock: . Ja, gewoon gestolen dus :cry: . Man ik heb dat ding 800€ betaald en nu is ze gewoon weg. Jaren staat ze er al, nu ineens verdwijnt ze.

Verder had ik al een langere tijd beloofd aan 2 mensen (die ik ken omdat ik vroeger hun paard even gereden heb) dat ik eens tot bij hun thuis ging komen. Ik had hun andere paarden nog nooit gezien, dus ging ik eens tot daar gaan. Vandaag was dus die dag. Ze hebben 2 merries waar ze mee kweken (quarters). De ene stond samen met haar zoon van 3 jaar (ruin, hebben besloten om hem te houden) en de andere merrie stond er met een veulen van een maand oud ofzo. We stonden bij de merrie en het veulen in de wei. Schattig dingetje. De mama stond wat bij mij te flemen. Daarna kwam zoontje ook eens piepen en prullen. Daarna mama weer lief komen doen. Ik ben haar de hele tijd aan het strelen en ineens ...
op nog geen halve seconde slaagt ze om en valt ze me aan :shock: .
Het gebeurde zo snel dat ik niet eens kon reageren. Oren plat, mond open en ze vloog naar mij. Een hap net onder mijn sleutelbeen en boven mijn borst. Door de stoot viel ik naar achteren en ben dan ook op de grond gevallen. Sinds mijn voorval van mijn knie kan ik geen kracht meer opvangen, ik ga er meteen door gewoon. Natuurlijk ben ik meteen weer rechtgestaan. Doet wel zeer hoor! Pikken en kloppen. Zal volgens mijn morgen een mooie bloeduitstorting zijn.
Misschien mag ik alweer van geluk spreken bij een ongeluk?! Ze had me evengoed in de nek kunnen hebben.

Ik snap alleen niet waarom ze zo reageerde. Ze kwam zelf steeds om aandacht vragen. En ik was haar al aan het strelen tijdens dat het gebeurde!

Achja, dat is weer een paar daagjes met wat pijn en dan is dat ook weer over.
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 17-07-2011 22:13

Maar ale zeg hoe meer pech kan je nog hebben zeg eerst uwe groep weg en dan ineens dat paard wtf zeg het is toch erg dat jij het telkens moet hebben ze :( dus dit is weer een dagje om snel te vergeten !
if you dont stand for something , you will fall for everything

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 17-07-2011 22:23

maar enfin, waar zijn die allemaal mee bezig? Gewoon nen waakhond bij uw paarden ja!! Dan zijt ge zeker of toch quasi zeker dat ze wegblijven of dat je het hoort als er iets is. Doeme toch!!!!!! Ze moeten met hun poten overal af blijven ja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!​!!!!!

En dan dat paard er nog bij! Jonge-jonge toch!!

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 17-07-2011 22:29

waar ze allemaal met bezig zijn hanne wel vantegenwoordig gaat de wereld zo niets gunnen ze de mens nog ! klote dieven als ze wat willen dat ze er dan zelf gaan voor werken maar nee das te lastig pff ik kan mij er zo kwaad in maken é en zeker als het dan nog eens gebeurd bij een goede vriendin die het soms zoal moeilijk genoeg heeft
if you dont stand for something , you will fall for everything

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 17-07-2011 23:22

Bartje schreef:waar ze allemaal met bezig zijn hanne wel vantegenwoordig gaat de wereld zo niets gunnen ze de mens nog !
I know!! Het is echt vreselijk. Ik koop voor de allereerste keer in mijn leven in januari een goede degelijke en dure fiets omdat ik hier alles met de fiets doe en nog geen 3 maand later wordt hij voor de deur van mijn werk gepikt terwijl ik er bijna op stond te zien. Amai, geweend dat ik heb! Zeker als je het financieel niet altijd makkelijk hebt, zijn zo een zaken zware dobbers.

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 17-07-2011 23:45

damn en dat dan nog eens op klaar lichte dag kan ik goed verstaan dat je staat te huilen dan plus als je dan nog financieel in moeilijke situatie zit man man toch die maatschappij is gewoon omzeep
if you dont stand for something , you will fall for everything

Tinne
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 196
Lid geworden op: 28-11-2010 10:02

Bericht door Tinne » 18-07-2011 09:24

Ohnee, gij hebt toch echt altijd pech ja... Had je ze ondertussen al laten maken? Dat zou wel echt het toppunt van pech zijn dan....
Kweetni of het iets is, maar ik zag vorige week in de reclammekes dat er in lidl of aldi een stroomgroep in promotie stond... Denk lidl maar ben niet helemaal zeker...
En een paardenbeet doet geen deugd he! Heb er ook een op ongeveer dezelfde plaats gehad denk ik. Ik was toen nog wel jonger, maar herinner mij er veel pijn en echt wéken een blauwe plek van...

Marc
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 163
Lid geworden op: 13-11-2010 17:49

Bericht door Marc » 18-07-2011 23:11

Tis toch ni te schatte wat er allemaal gestolen wordt en het ergste is dat je er zo machteloos tegen staat.
Op mijn eigen weide is mijn nieuwe stalling die ik aan het maken was verdwenen van de eene dag op den andere en nadien mijn omheining, alle palen en draad, alleen de 2 balken waar de poort ging komen niet want die waren in den beton gegoten, maar die hebben ze nadien met de grond gelijkgemaakt... niet te geloven.
Ik ben dan zelf een weide gaan huren waar mensen wonen omdat ik wou dat mijn paarden veilig stonden.
Ik wordt er zo weemoedig van en tegelijkertijd razend.
Maar materiaal is uiteindelijk vervangbaar, maar mensen en dieren das iets anders.

Shari maar gij hed toch wel het één achter het ander voor hé.
Doe niet aan anderen wat je zelf niet wenst te ondergaan

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 19-07-2011 08:33

@ Bartje ; Ik ben ervoor geboren he...

@ Hanne : Groot gelijk! Ik moecht echt eens gaan nadenken over zo een hond! Wat, u fiets weg? Godverdomme zeg, de onnozelaars!

@ Tinne : Ja ze was ondertussen alweer gemaakt. Dus dat ook alles voor niets... Ja klopt dat er in de lidl stroomgroepen staan, maar aan de prijs te zien twijfel ik of die zwaar genoeg zijn. Die blauwe plek mag wel wat sneller wegzijn als op een paar weken hoor :).

@ Marc : Ja je hebt me dat eens vertelt. Ook vreselijk zoiets!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Gleyla
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 553
Lid geworden op: 01-01-2009 21:55

Bericht door Gleyla » 19-07-2011 15:35

Ze pikken tegenwoordig alles en overal! Echt schandalig!

En die merrie, wat een valse tik?!

Plaats reactie