Daguitstap 31km te Balen

Wat heb jij vandaag meegemaakt?
Plaats reactie
Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Daguitstap 31km te Balen

Bericht door Gwen » 10-07-2011 21:46

Vandaag heb ik helemaal alleen, zo een 93km (heen en 93km terug) gereden met mijn Goldy in de trailer. Voor het eerst dus alleen met haar op stap, op snelwegen en andere "obstakels" :P

Maar gelukkig is met de hulp van mijn GPS alles goed gekomen...we zijn aangekomen, er waren mensen voor de tocht die ik al kende en Goldy hun paarden ook. Dan was het niet helemaal iets vreemd.
Goldytje mooi van trailer gelaten en opgezadeld enzo... zadeltas aan zadel gebonden en klaar voor de rit!

Gids ken ik van Syntra, dat was al geruststellend...want natuurlijk was de stress wel van de partij.
Bij het begin was het drafpas, terwijl de andere in stap waren...maar ze bleef er wel rustig en gehoorzaam bij.

Door bos, niet mooi op de paden, dat vond de gids te simpel :wink: , dus ernaast door de takken, over boomstammen, goed laag bukken om onder de takken te wandelen en niet te snel terug opkijken of er stond een volgende in je gezicht. Stijl omhoog en omlaag, langs het water (op 2m van ons...dus dan hoop je dat ze niet even verschieten op dat kleine grapadje naast het water, waar men ook zat te vissen) Maar ook dat deed ze goed...ook een boot gedag gezegd, geen probleem!

Alé, tis zeker zo amusant als naar een pretpark gaan :D

Flinke meid heb ik!
Ook voorzichtig bij stijle zandige afdalingen, heel fijn zo!

We waren met 12 en zo reed ik eens een eindje achter in de groep (zodat ze eens op alle plaatsen gereden had...had ze geen probleem mee, tis geen roekeloze volger en kan haar afstand houden...maar tis zo een zuurpruim naar andere paarden....pfff wat een madam ze, en dat is enkel als ik erop zit dat ze zich 'beter' voelt. :lol: )
Maar dus, achterop in de groep in zand-stof-bos-paden... manman, ik zag zwart, zeker na de lange stukken galop, waar we amper iets konden zien van de stofwolken voor ons :P
Gelukkig kan ik mijn meid dan vertrouwen en al eens men hoed voor men gezicht houden, amai, je kon je ogen er niet in open houden zenne.

's middags was er ruime plaats voorzien voor de paarden. We konden ze dan even afzadelen en wat laten knabbelen en drinken.
En zo was mijn meid weer fris en fit om verder te gaan. En ik ook, amai, diene Cola deed deugd!

Maar kortom... 31km zalige rit gereden in mooi weer en goed gezelschap...wat wil ne mens nog meer + slechts 10,50 euro lunch inbegrepen!
Dit gaan we meer doen!

Snel met de gsm wat foto's genomen...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 10-07-2011 21:58

allez, geslaagde dag dus!!! Hop naar de volgende tocht!!!

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 10-07-2011 22:01

jaja, we hebben de smaak te pakken ;)
(das van u filmpjes te zien eh :lol: )

Marc
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 163
Lid geworden op: 13-11-2010 17:49

Bericht door Marc » 10-07-2011 22:36

Ziet er leuk uit en het is een mooie streek, kort tegen het militair domein van Leopoldsburg.
Nu weet je waarom cowboys van die sjaaltjes dragen :lol:
Doe niet aan anderen wat je zelf niet wenst te ondergaan

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 10-07-2011 23:22

Gwen schreef:jaja, we hebben de smaak te pakken ;)
(das van u filmpjes te zien eh :lol: )
Haha, zal wel, daar word je eerder zeeziek van zenne!

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 11-07-2011 10:29

Marc schreef:Ziet er leuk uit en het is een mooie streek, kort tegen het militair domein van Leopoldsburg.
Nu weet je waarom cowboys van die sjaaltjes dragen :lol:
Ja en meteen aan het vliegveld ook, heb verschillende zweefvliegtuigjes zien opstijgen boven ons hoofd. De opzadelplaats was daar slechts enkele meters vandaan.

Dat sjaaltje voor de mond, oké, maar kon het moeilijk voor men ogen doen eh ;) Je zag sowieso niets hoor...misschien een bril opzetten 8) (en bij diegene die er één op had, stond er gelijk een skibril alles in het gezicht zwart-wit)

Dana
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 198
Lid geworden op: 14-06-2010 15:18

Bericht door Dana » 11-07-2011 11:37

Ha, op stap met Chris zo te zien! Een heel goede gids, dat kan ik beaamen. Wat fijn dat het je zo reuze is meegevallen. Dat ze zo'n zuurpruim is, da's minder, Jack is ook zo. Maar het kan wel beteren als je wat meer in groep hebt meegereden, dat ze dat wat gewoon wordt. Zeker als het dan met bekende paarden is.

Blijkbaar heb je de smaak nu echt te pakken, dat kan ik alleen maar toejuichen. Dat je haar zo goed onder controle had, da's zalig hé, hoef je je niet bij iedere galop zorgen te maken :lol: .
Hup naar de volgende rit!
Cowgirl: a good looking cowboy with brains!

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 11-07-2011 22:06

Ziet er geweldig fijn uit. Heb ik nog nooit gedaan. Maar ik heb dan ook bitter weinig tijd en mijn prioriteiten liggen ergens anders. Komt er nog een volgende keer voor jou? Zeker wel zeg maar ;).
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Gast

Bericht door Gast » 12-07-2011 10:18

ziet er een toffe omgeving uit!

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 12-07-2011 13:17

Ik zou de eerste stap niet gedaan hebben zonder Chris, het feit dat je de gids kent en er iets tegen kan zeggen en erop kan rekenen, stelt gerust.

voor galop enzo maak ik me geen zorgen. Moest bij de open vlakte wel aan Dana denken, maar Goldy bleef mooi bij mij, ze was echt flink!
Zuur maar gelukkig zonder een ander pijn te willen doen of als ze te dicht komen gaan de oren wel pat, maar ze bokt niet ofzo, das al veel.

Ik ga dit zeker nog doen. 7augustus gaan we naar zandvliet.

(alleen heb ik vandaag enorm last in mijn rug(spieren)...amai zo pijn)

Plaats reactie