Heb ik weer ...

Wat heb jij vandaag meegemaakt?
SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Heb ik weer ...

Bericht door SugarKittie178 » 17-05-2011 22:21

Sinds een tijdje heb ik hier een pensionpaardje staan (wat ik normaal niet doe en waarschijnlijk ook niet meer ga doen). De paarden in training komen hier normaal niet op de wei, omdat ik het te riskant vind om al die verschillende paarden bij mijn paarden te zetten en ik heb gewoon te weinig plaats om al die paarden op de wei te laten. Maar voor een pensionpaard wou ik een uitzondering maken. Paarden in training staan hier maar even en moeten de wei maar even worden, maar een pensionpaard niet. Forever had al kennis gemaakt met het pensionpaardje, ze konden aan mekaar snuffelen over de draad. Ik had ze ook al eens bij mekaar aan de koord en was ook geen probleem.
Dus in mijn ogen is dan de volgende stap van ze samen te zetten. Wat kan je anders nog meer doen?!

Vandaag heb ik ze dus voor de eerste keer samengezet. Man, niet normaal zeg. Ze begonnen op mekaar te stampen, konten naar mekaar en geen van beiden die stopte :shock: . Ik kon er niet tussenkomen, maar er werden vele rake klappen uitgedeeld. Dus ik direct mijn longeerzweep genomen en ze uitmekaar geslagen.

Beiden stonden mank, vol met wondes. Ik heb meteen naar de DA gebeld, en daarna zelf de eerste hulpen toegepast. Alles ontsmet met isobetadine en de schade wat nazien.

Het pensionpaard, heeft vele oppervlakkige wonden (haar er net af) en 1 grote buil op haar achterhand. Wat een bloeduitstorting is, trek vanzelf weg of word binnen 10 dagen opengesneden. Eigenlijk niet zo heel erg zei de dierenarts.

Forever is er erger aantoe. Ze heeft minder oppervlakkige wondes, maar volgens de dierenarts heeft zij veel meer rake klappen gevangen :( . Ze heeft heel wat pijn aan haar achterhand, ze is heel pijnlijk als je over haar billen gaat. Opzij achter de flanken ook een heel deel klappen. Ze was al mank vanvoor (van haar geopereerd voetje), nu staat ze vanachter ook nog mank. Arm dier!!!

Beiden hebben een spuit antibiotica gehad en ik heb hier nog pijnstillers liggen voor 4 dagen. Ik heb de eigenaar jammer genoeg voor de keuze moeten stellen : Ofwel blijven de paarden, maar gaan ze ook niet meer op de weide. Ik heb echt niet genoeg grond om mijn weide in nog stukken op te delen. Afgezien van dat heb ik ook geen zin om mijn weide aan te passen voor iemand anders zijn paard. Het is hier al jaren zo en dat bevalt me. Ook ga ik Forever niet binnenzetten zodat de andere op de wei kan, ze moet zoveel mogelijk beweging hebben met haar pootje. Ofwel moet hij een andere stalling zoeken.

We zullen zien wat de tijd uitwijst, maar ik weet 1 ding : Ik zet geen andere paarden meer bij mijn paarden! Enkel mijn paarden gaan nog op de weide, de paarden die in training komen worden gewoon losgelaten op de paddock zodat ze ook hun beweging hebben. Ik wil dit risico niet meer nemen, het is het echt niet waard!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Gast

Bericht door Gast » 17-05-2011 22:37

shiiit seg ...
Arme forever ...

Gast

Bericht door Gast » 17-05-2011 23:23

Jeetje, wat rottig zeg!!!
Hopelijk is ze snel weer beter!

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 18-05-2011 08:42

Ik zou idd die stap ook niet nemen om andere paarden bij de mijne te laten. Als je zelf een ander aankoopt, kan je ook wel zoiets voorhebben, maarja met een ander zijn paard, je weet nooit wat gevolgen het kan hebben voor het eigenaarspaard. Of welke ziektes het zou meedragen,...

Ik heb onlangs nog een andere situatie gehad, met een paard op pension (van iemand anders dus) samen met de 2paarden v/d eigenaar...veel problemen bij hoor en je kan het beestje dan niet zomaar op straat zetten, tot de andere persoon een andere plaats heeft gevonden,...


En had je ervoren beterschap met Forever ivm rijden?
Hoe is die nu?

Kostelijke maand zou ik denken...

Marc
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 163
Lid geworden op: 13-11-2010 17:49

Bericht door Marc » 18-05-2011 09:05

Het zal je toch maar weer overkomen, en dan wil je is iemand een plezier doen.
Hopen dat Forever geen blijvende schade heeft opgelopen.
Doe niet aan anderen wat je zelf niet wenst te ondergaan

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 18-05-2011 22:06

@ Liesbet : Ja zeg dat wel!

@ Caro : Ik hoop mee!

@ Gwen : Ik kon stilletjes aan meer met haar rijden, dus stillaan waren er vordering in het rijden. Maar zoals is mijn fototopic staat, staat ze sinds vorige week woensdag weer mank aan haar slechte hoef. Kostelijke maand? Neem maar al een kostelijk jaar voor mij!

@ Marc : Dat "proberen goed te doen voor anderen" moet ik echt eens mee ophouden! Heeft me al veel problemen bezorgd. Normaal gezien geen blijvende schade!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 19-05-2011 08:25

Ik zou die meid toch in een glazen weide met tal bewaren hoor... ochotte weer iets aan de hand (zo beestje, zo baasje soms?! ;) )
Hopelijk kan je snel weer alle werk hervatten!

Dana
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 198
Lid geworden op: 14-06-2010 15:18

Bericht door Dana » 19-05-2011 11:41

Jij was in mijn ogen al de grootste pechvogel van 2010-2011 en nu dit weer...
Je hebt alleen maar proberen je best te doen en het voor de paarden zo aangenaam mogelijk te maken. Dat dit ging gebeuren, had je niet voorzien.
En die arme Forever, dat beestje heeft toch ook veel pech, en het is zo'n schatje.
Cowgirl: a good looking cowboy with brains!

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 20-05-2011 22:46

@ Gwen : Zal ik dan maar bij in die glazen wei met tal gaan zitten?! :lol: Ja ik wil snel weer beginnen.

@ Dana : Ja, ik vind het voor Forever enorm erg. Ze heeft al zoveel moeten meemaken. Maar onze pech zal ooit wel is stoppen zeker?!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 22-05-2011 14:47

ja idd, zou toch overwegen zoiets te maken lol

Plaats reactie