outback rit

Wat heb jij vandaag meegemaakt?
ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

outback rit

Bericht door ohanner » 09-01-2011 23:30

Vandaag nog eens leuk gaan rijden in de bossen van Averbode en Herselt! Wat kan het toch deugd doen zo een buitenrit.
De paarden stonden wel heel fris toen we vertrokken omdat ze door de de sneeuw en bevrozen grond de afgelopen 4 weken stil hadden gestaan.
Maar eens iedereen zijn plaatsje had gevonden in de groep ging het wel goed.
Mijn collega ging ook mee die vroeger een paar keer gereden had, maar een hemelse schrik had opgelopen.
Ze hadden haar echt het ideale paard gegeven om terug vertrouwen te winnen en de missie was geslaagd want volgende maand gaat ze nog eens met ons mee.
Rudy heeft deze keer enkele filmpjes gemaakt omdat zijn paard iets makkelijker was om dit te doen.
Galopfilmpje wel héél hard bewogen, maar toch leuk om zien!
http://www.youtube.com/watch?v=vBpqivH0YMc
http://www.youtube.com/watch?v=tFzh_PfaapQ

Eveline
Rookie
Rookie
Berichten: 33
Lid geworden op: 17-08-2010 09:13

Bericht door Eveline » 10-01-2011 18:38

Het was inderdaad een heel fijne rit, en die frisse buitenlucht doet daarbij nog eens extra deugd!!! Hop naar de volgende keer (maar wel liefst met een ander paardje)!!!
JIHAAAAA!!!
Just keep up the "Spirit"

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 10-01-2011 20:24

Ik had heel graag meegegaan, alleen houdt het me altijd tegen om op een onbekend paard te rijden, in vrijheid. Zeker te weten dat ik hier 2 heb die nie liever als een wandeling zouden doen en dat is dan gratis en wanneer het me past, alleen is echter maar alleen natuurlijk...wat me weerhoud om te vertrekken.

Maar ik ben blij dat jullie genoten hebben!

(Als ik het mag zeggen, sommige touwhalsters of halsters hingen toch echt niet op hun plaats, wat al reden genoeg kan zijn om het paard zich lastig te gedragen?!
Hebben er ook sommige met enkel een zadeldeken/doek gereden ipv dikker pad of vilten onderpad eronder? Dat lijkt me met zo een lange rit voor de paardenrug niet echt super. Ook voor de spieren zo een lange rit na een dikke maand weinig/niets gedaan te hebben...hmm.)

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 10-01-2011 20:39

Alle paarden hadden meerdere dekens onder hun zadel hoor. Dat is iets waar ze daar toch goed op toe zien, want een paard dat niet goed mee loopt is alleen maar nefast voor hun bedrijf.
Idd, sommige koordhalsters zijn in mijn ogen vaak te groot voor sommige paarden en kunnen misschien hinderen, maar denk dat deze paardjes dit zo gewoon zijn dat ze daar geen probleem van maken.
We hadden ook quasi dezelfde groep paarden mee als vorige keer en toen was er geen enkel paard hevig of onrustig. Dus denk dat het echt voornamelijk lag aan te weinig beweging.

Dan moet jij eens met je paard tot daar komen en met ons mee gaan hé! Dat kan normaal gezien. Wij gaan 20 februari nog eens gaan, dus als je zin hebt!


Gwen schreef:Ik had heel graag meegegaan, alleen houdt het me altijd tegen om op een onbekend paard te rijden, in vrijheid. Zeker te weten dat ik hier 2 heb die nie liever als een wandeling zouden doen en dat is dan gratis en wanneer het me past, alleen is echter maar alleen natuurlijk...wat me weerhoud om te vertrekken.

Maar ik ben blij dat jullie genoten hebben!

(Als ik het mag zeggen, sommige touwhalsters of halsters hingen toch echt niet op hun plaats, wat al reden genoeg kan zijn om het paard zich lastig te gedragen?!
Hebben er ook sommige met enkel een zadeldeken/doek gereden ipv dikker pad of vilten onderpad eronder? Dat lijkt me met zo een lange rit voor de paardenrug niet echt super. Ook voor de spieren zo een lange rit na een dikke maand weinig/niets gedaan te hebben...hmm.)

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 10-01-2011 21:12

ouh, pff, het kriebelt enorm ja!
maar heb net eens de route bekeken...toch wel 70km zeker, manman, nie te doen eh...hier in mijn buurt is er haast niks (toch nie met het volk da'k al ken en zoiets wil doen) :)

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 11-01-2011 21:10

Haaaa wat een leuke bende. Lijkt me weer een geslaagd dagje! Leuk dat jij deze keer ook eens op film staat ipv dat je altijd filmt ;)!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 11-01-2011 21:37

Ja, met dit paard was het wat moeilijk om te filmen. Bij deze had ik in galop mijn 2 handen nodig. Dus goei excuus om zelf nog eens op film te staan hé.
Het was idd een fijne dag.

Gleyla
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 553
Lid geworden op: 01-01-2009 21:55

Bericht door Gleyla » 11-01-2011 23:08

Ziet er zalig uit!

Miss Rocky
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 151
Lid geworden op: 14-08-2010 22:30

Bericht door Miss Rocky » 12-01-2011 14:48

Leuke filmpjes!

Nu is het wel zo, mispak u niet als je met een eigenaars paard mee gaat rijden met zon groep moet je ook betalen en das best veel hoor.
Ben in de zomer ook eens mee met een groep geweest in Herselt, was 35 Euro voor 3 uur en als je met je eigen paardje kwam en wou meerijden moest je nog 30 Euro betalen! Schande vond ik dat! 30 Euro om met je eigen paard te komen meerijden... ik heb maar vriendelijk bedankt toen wink

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 12-01-2011 14:55

ja idd, dat is op vele plaatsen zo, meestal gaat maar weinig van de gewone prijs af. Achja, wat is er niet duur tegenwoordig, men moet dan maar betalen voor wat gezelschap, triestig, maarja, wat wil je eraan doen eh :?

Plaats reactie