Jazz en nu heel wat minder kuren

Wat heb jij vandaag meegemaakt?
Plaats reactie
ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Jazz en nu heel wat minder kuren

Bericht door ohanner » 05-03-2014 17:57

Mijne vorige post over Jazz was er 1 van Jazz met veel kuren.
Ondertussen zijn we een paar weken verder en is Jazz plots veranderd naar ene paard met héél wat minder kuren.
Pfiew!
Had er wel even schrik van omdat dat de reden was waarom ik ze gekregen had en dacht dat we ze misschien nooit over die blokkades zouden krijgen.
Ik had in overleg het krachtvoer laten stopzetten en was een paar keer meer na elkaar gaan trainen.
Is het daardoor?
Geen idee, want wat blijkt. Ze geven haar nog steeds krachtvoer, maar een minimum en terug biokrachtvoer waar geen melasse inzit.

Enfin, ze loopt echt super lekker tegenwoordig. Heb op de 4 laatste trainingen maar 1 blokkade niet meer gehad. Daar waar ze normaal elke training meer op 2 achterbenen stond dan rond liep op 4 benen.

De galop zit er in. Nu werken we aan aanspringen in de juiste galop dmv balkjes waar ze over moet om haar zelf te leren loslaten.
Heb al de eerste pogingen gedaan tot wijken voor mijn kuit. Op linkerhand gaat dit heel soepel op de rechterhand iets minder soepel, maar zeker niet slecht.

Jaja, we maken vooruitgang.
Als alles zo vlot blijft lopen zal ik 1 mei in zoersel mijn eerste LRV wedstrijd meerijden in het laagste niveau.
Maar het is geen streefdoel. Lukt het niet dan rijden we niet, maar ga ik vooral mee om haar al eens kennis te laten maken met de wedstrijdsfeer.
We zien wel.

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 08-03-2014 17:30

Dat klinkt als een hele vooruitgang. Dat is volgens mij zeer fijn om het zo vooruit te zien gaan. Geeft je een goed gevoel. Hou ons op de hoogte of het lukt voor de wedstrijd of niet!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 10-03-2014 17:03

blijven gaan en zeker niet opgeven :) , de sleutels tot succes noemen ze dat zeker ? maar komt wel goed denk , en als de wedstrijd komt bon chance dan
if you dont stand for something , you will fall for everything

Lesley
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 247
Lid geworden op: 16-08-2011 18:45

Bericht door Lesley » 11-03-2014 06:02

Klinkt goed Hanne! Ben blij voor je dat het nu beter gaat. Minder/ander voer en meer beweging kan echt een groot verschil geven.

Succes op de wedstrijd!

naomie83
Eendagsvlieg
Eendagsvlieg
Berichten: 3
Lid geworden op: 17-06-2014 15:04

Bericht door naomie83 » 21-06-2014 09:31

hoi ,

ik heb ook een Jazz merrie en vroeger had ze ook aardig wat streken.
maar in de jaren is ze wel wat rustiger geworden maar het zal nooit weg gaan.
ze is nu 19 jaar en nog steeds altijd erg levendig.
maar je leert er in de jaren ook wel mee om gaan.

ik zou zelf altijd weer voor een merrie gaan en weer voor een jazz ik vind het zelf echt heerlijke paarden.

gr
voor mooie en betaalbare ruitersportartikelen neem eens een kijkje op www.rsruitersport.nl

Plaats reactie