Je wordt het zo beu op een moment

Wat heb jij vandaag meegemaakt?
Plaats reactie
Gast

Je wordt het zo beu op een moment

Bericht door Gast » 21-08-2011 21:58

Hey allemaal

Nu moet ik het toch even kwijt, het houdt me al zo lang bezig.

Gwik is een geweldig paardje... op de grond! Lief doen en alles wat ge maar wil. Maar eens onder het zadel kan ze echt zoooo verschrikkelijk lastig zijn. Thuis valt het dan nog mee. Daar kan ze redelijk rustig zijn in alle gangen. Op de club (alsk alleen rijdt) is ze tegenover in het begin ook gebeterd. Maar ik kan niet op wedstrijd gaan zonder elke keer te moeten vechten met haar. Zowel individueel als het achttal zijn een ramp! En vooral het achttal. Altijd onnozel doen, bokken, trekken enzo.
Ik heb woensdag uit miserie met Bonito getrained opt achttal en vandaag met hem viertal gereden. Ik heb er voor de eerste keer in enkele wedstrijden weer van genoten. Ook mijn dressuur proef met de witte (voor het eerst) is redelijk goed gelukt. Buiten het feit dat hij ging lopen omdat hij een shetlander zag (waar hij zo bang van is :P ), liep hij redelijk goed.
Gwik daarentegen was een tikkende tijdbom. Willen gaan lopen in galop en alsk haar tegenhield ging ze gewoon omhoog en bokken. Verder de hele tijd sleuren aan de teugels, bit vastpakken,...
In de voormiddag heeft ze Nico nog een kopper verkocht tijdens het springen en hem eraf gekegeld. Rent weg na een sprong om plots toch maar alles toe te gooien. :( Gelukkig heeft hij zich niet te erg bezeerd!

Voor de eerste keer was ik haar echt ZAT! Meestal na een tijdje zijn we weer beste vriendjes, maar ik heb het nu helemaal gehad met haar! En dat vind ik echt zonde, we hebben echt een goede band.

Twas ook een beetje teleurstellend dat het achttal nu eens 5de was ipv laatst. 2 keer raden hoe dat kwam... Juist, Gwik deed niet mee.

En als kers op de taart heeft ze het thuis ook nog uitgehangen. Ze stond aan de muur vast om een lekkere, frisse douche te krijgen. Twas heel warm en ze stonden allemaal in het zweet van in de camion. Begint die daar ineens de trekken, da ze bena op haar gat zit. Voor NIKS! Das het 2de halster in 1 week tijd da ze kapot doet. Daarna in stal wil ik haar vliegenfrengels aan haar halster doen, loopt ze constant weg enzo. Man man, ik was zoooo kwaad! En dan nog lopen drammen om op de wei te gaan enzo.

Ik ben erg echt van gebroken :( Het lijkt wel alsof onze band erdoor ook verzwakt :(
Ik denk er serieus om, om ze de 2 volgende (en dus de 2 laatste) wedstrijden niet mee te nemen. Maar die beslissing is niet echt helemaal aan mij.


Sorry voor de lange tekst, maar ik wou het echt even kwijt.


Groetjes, Caro

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 21-08-2011 22:06

Echt raar dat ze ineens zo doet. Soms kunnen paarden het bloed vanonder je nagels uithalen. Sommige dagen heb ik het met sommige paarden helemaal gehad. Maar geloof me, meestal is dat de volgende dag weer beter. Ik denk wel niet dat dit iets in waar jullie band door zou verzwakken. Zit ze misschien net in haar "puberjaren"? Heeft ze op verplaatsing misschien meer stress dat ze erger doet?! Is altijd gissen zoiets. Gewoon hopen dat het betert?!
Over dat "niet meenemen", soms is het geen idee om een paard een paar dagen een time-out te geven.
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 21-08-2011 22:09

Ja het is natuurlijk nooit leuk als ze zo doet en raar dat het voornamelijk voor valt tijdens de wedstrijden mss druk op het beestje last van stress , maar je zal natuurlijk moeten uitmaken of je verder gaat met haar volgend seizoen je kan het altijd bespreken met nico hoe je het verder ziet natuurlijk maar welke beslissing je ook maakt hopelijk maak je dan de juiste dat je achteraf geen spijt hebt
if you dont stand for something , you will fall for everything

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 22-08-2011 20:32

Ja, wij hadden er gisteren al ene gesprek over hé! Vind het echt erg voor je.
Ik dacht ook aan stress enzo, maar als die thuis ook zo doet dan is er toch iets mis op 1 of andere manier. Lichamelijk sluit ik op zich ook al uit vermits ze het op alle soorten momenten heeft.
Misschien zoals ik al zei: die vreemde kronkel in haar hersenen?
Ik hoop alleen dat het nog goed komt voor jou!

Gast

Bericht door Gast » 22-08-2011 21:21

Lijkt me een doordrammertje die op zijn plaats moet worden gezet OF een paardje dat iets wilt zeggen. bv. dat ze geen respect voor je heeft, of dat ze iets in haar rug heeft.
Er zijn altijd paarden die op verplaatsing zich helemaal anders gedragen, en natuurlijk ben je het op een gegeven moment kotsbeu. Zeker na zoveel keer proberen en de ene tegenslag na de andere.
Misschien een tijd een ander paard rijden?
Ik heb een tijd een probleem met rhea gehad, die was doodbraaf, maar ik had er echt geen klik mee, was haar gewoon kotsbeu, vooral op de grond was ze een heel lastig paard.
Ik heb een tijd een ander paard gereden, en sinds kort ben ik er weer opgestapt. Je houding verandert, je leert ook veel bij van meer/andere paarden te rijden, en je kan er weer tegenaan.
Moet je echt eens proberen ;)

Gast

Bericht door Gast » 24-08-2011 13:02

@ Shari: Ze is zowiezo al wel een nerveuse van karakter, dus op vreemd terrein uit zich dat wel héél erg. De eerste wedstrijd heb ik gewoonweg niet kunnen rijden omdat ze niets anders deed dan omhoog gaan. Twerd gewoon gevaarlijk. Tweede wedstrijd heb ik kunnen starten en de 3de ging nog beter dan de tweede. En vanaf dan is het weer bergaf gegaan. Echt raar! En over de time-out: ik denk dat het toch beter is als ze thuis blijft, voor ik haar verrot slaag.

@ Bart: Ik vrees dat ze verkocht gaat worden als ze niet meer mee mag :(

@ Hanne: Ik probeer het elke keer te zeggen dat er mss iets mis is, maar geen reactie.
Het filmpje zal ik wss niet kunnen doormailen. Dat is opgenomen op zo'n videocamera met een klein cd'tje. Ik kan dat er niet afhalen :(

@ Liesbet: Geloof me, ze wordt op der plaats gezet. Ik laat niet zo met mij sollen.
Ik rijdt voorlopig Bonito ook. Dat lukt best wel aardig.


En even een algemene update:

Gwik krijgt momenteel ander eten (zonder haver) en Calmosan (tegen stressituaties). Afwachten nu of het effect gaat hebben.

Lesley
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 247
Lid geworden op: 16-08-2011 18:45

Bericht door Lesley » 24-08-2011 13:12

Ik heb ze bezig gezien de laatste twee wedstrijden. De eerste ging goed, maar die van vorige week was inderdaad om hopeloos van te worden. Kan je niet kwalijk nemen dat je het gehad hebt met haar. Wat ga je zondag doen, ze thuislaten of ze meenemen?

Volgens mij is het een heel goed idee om haar eten te veranderen, gezien ze van haver sowieso al vinniger worden. Hopelijk heeft het effect!

Ik volg Liesbet ook, op tijd en stond eens een ander paard rijden om wat af te koelen ;) Dat kan echt wonderen doen!

Plaats reactie