1ste dressuurles met Ducho

Wat heb jij vandaag meegemaakt?
Plaats reactie
ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

1ste dressuurles met Ducho

Bericht door ohanner » 27-07-2011 19:06

Ik weet al dat de leraar dus ene Stefan is, maar ben ondertussen ook al zijn achternaam vergeten.
Hij is zelf geen grand prix ruiter, maar heeft altijd internationaal gereden en geeft nu veel clinics in het binnen en buitenland en helpt dus de young dressage riders verder.

Het is een super symphatieke man die zeer aangenaam les geeft.
Heb dus echt genoten van mijn les!! Heb er alleen een blaar aan overgehouden op mijn gat door een nieuwe rijbroek die ik aan had.

We hebben deze les, veel basiswerk gedaan en veel verfijning op dit basiswerk.
Ducho liep veel te zwaar op de hand en mocht dus veel meer onderin komen vanachter en dus zichzelf meer dragen. Daar hebben we veel op gewerkt. Veel tempowisselingen waren hier goed voor. Dan hebben we ook wat wijken gedaan enzo, echt toffe oefeningen die goed en duidelijk uitgelegd werden.
Ducho draait ook graag al eens zijn gat te veel naar binnen of buiten dus hebben we veel gewerkt rechte lijnen lopen op de 2de hoefslag.

Allez, kan nog veel zo zeggen, maar had geen camera bij, anders had ik het laten filmen en konden we het nu bekijken.

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 27-07-2011 20:18

je mag nog meer zo zeggen zonder film hoor...we kunnen volgen :wink:

het is inderdaad terug meer basis (aleja, basis van het grotere werk), maar die zijn het belangrijkste om verderop te komen eh, ik ken het!

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 27-07-2011 20:55

Gwen schreef:je mag nog meer zo zeggen zonder film hoor...we kunnen volgen :wink:

het is inderdaad terug meer basis (aleja, basis van het grotere werk), maar die zijn het belangrijkste om verderop te komen eh, ik ken het!
Tis dat. Hij zei dat ik een zeer mooie en goede basis had, maar dat deze verfijnd moest worden dat het werken met Ducho voor mezelf nog aangenamer gaat maken. Nu werk ik nog te veel voor hem terwijl hij voor mij moet werken.
Hij zei ook dat mijn houding heel net was, maar zoals ik al wist, ellebogen meer sluiten en in draf de benen stiller houden.

Heb veel rechte lijnen moeten rijden en uitrijden. Dus uiteindelijk ook veel kortere wendingen. Bijv. van een cirkel moest ik een vierkant maken door telkens recht op de 4 raakvlakken van de cirkel af te rijden. En de piste smaller maken. De korte zijden bleven, maar korter en de lange zijden werden gereden op de 4 de hoefslag.
Het wijken waren veel lijnen recht lopen, maar afwijken naar opzij. Dus het paard blijft bij wijze van spreken een rechte plank onder me die zijwaarts gestuwd wordt.
Galop was op de rechterhand met veel rechterstelling rijden en op de linkerhand moest ik de galop zonder stelling rijden omdat hij zijn gat te veel naar binnen zwaait. Maar cirkel rijden zonder stelling vond ik moeilijker dan verwacht.

Gast

Bericht door Gast » 27-07-2011 21:42

Stefan Hollanders?
Dan ken ik hem :)

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 27-07-2011 22:10

Liesbet_x schreef:Stefan Hollanders?
Dan ken ik hem :)
Awel, denk het dus. Een fijn gebouwde man.

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 29-07-2011 19:02

Liesbet_x schreef:Stefan Hollanders?
Dan ken ik hem :)
Het was hem zeker, nu weet ik het met zekerheid te zeggen!! Amai, en ontdekte nu juist dat dat genen kak is. Hij heeft op de olympische spelen 2008 Karin Donckers naar de 2de plaats gebracht in het dressuurgedeelte.

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 30-07-2011 18:55

Jammer van het bijzaakje met de rijbroek :P . Maar je hebt er blijkbaar veel aan. Dus het zal alleen maar beter worden. Hoeveel keer per week ga ja les krijgen?
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 30-07-2011 23:04

SugarKittie178 schreef:Jammer van het bijzaakje met de rijbroek :P . Maar je hebt er blijkbaar veel aan. Dus het zal alleen maar beter worden. Hoeveel keer per week ga ja les krijgen?
Per week??? Dta kan ik niet betalen zenne :)
2x per maand om te beginnen.

Dana
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 198
Lid geworden op: 14-06-2010 15:18

Bericht door Dana » 02-08-2011 15:37

Klinkt alsof je een goede lesgever te pakken hebt! Klinkt ook als een heel afwisselende les. En 1 x per week of 2 x per maand, maakt niet uit, als je maar bijleert elke les! Kan me voorstellen dat hij niet de goedkoopste is.
Cowgirl: a good looking cowboy with brains!

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 02-08-2011 18:32

Dana schreef:Klinkt alsof je een goede lesgever te pakken hebt! Klinkt ook als een heel afwisselende les. En 1 x per week of 2 x per maand, maakt niet uit, als je maar bijleert elke les! Kan me voorstellen dat hij niet de goedkoopste is.
Idd, niet de goedkoopste en moet maar al de helft van de prijs betalen omdat het de goede vriend is van Walter. Ik betaal 50 euro voor een uur. Normaal is het tussen de 80 en 100 euro.

Plaats reactie