Kijken en bewonderen

Wat heb jij vandaag meegemaakt?
Plaats reactie
Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Kijken en bewonderen

Bericht door Bartje » 11-07-2011 00:08

Ik wil even het topic Theo aanhalen jullie kennen hem wel staat ergens in click subforum en is een paardje dat in training staat bij Shari
Deze middag was ik aanwezig op de Shari Ranch te Putte :D voor wat te bosmaaien op de wei toen Shari begon met trainen eerst Forever om te zien hoe het ging met haar en dan kwam onze kleine Smart ;) maar toen kwam ie den Theo het paard dat ik had zien arriveren als een log dik paard en schrikschijter eerste klas :P maar wat ik deze middag zag schrok ik van en dit op de goede manier Theo staat in een vorm waarvan je zegt wat een knap paardje en ook zijn al zijn kleine probleempjes er zo goed als uit je kan nu zonder enig probleem achter zijn oren aaien opstappen en je voet tegen zijn flanken of schouders tikken en ook op zijn achterste tikken hij schrikt totaal niet meer :) zijn lopen draf en galop zijn ook erg ver vooruit gegaan m a w ik zag een totaal ander paard als 2 maand trg maar natuurlijk had hij niet zo ver gekomen zonder ons Shari met veel geduld en doorzetting heeft ze hem erdoor gekregen echt petje af weer voor haar , ze mag trots en fier
zijn opzichzelf met de prestatie dat ze heeft neer gezet , ik was dus deze middag onder de indruk en hopelijk zijn de eigenaars van theo dat ook !
Nogmaals respect voor wat ze nu weer heeft gedaan ;) ( ik probeer volgende keer een foto te plaatsen van theo dan kunnen jullie ook eens kijken naar zijn verschil )
if you dont stand for something , you will fall for everything

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 11-07-2011 10:32

petje af voor Shari ;)
ik ben idd benieuwd naar wat foto's voor en na!

Dana
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 198
Lid geworden op: 14-06-2010 15:18

Bericht door Dana » 11-07-2011 11:38

Fijn nieuws om te horen! Dat Shari een goede trainer is, dat wisten we al :wink: maar het is toch telkens fijn om te horen dat ze zo'n bang paardje zover krijgt.
Chapeau!!
Cowgirl: a good looking cowboy with brains!

Marc
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 163
Lid geworden op: 13-11-2010 17:49

Bericht door Marc » 11-07-2011 13:08

Ben ook getuigen geweest van de oude Theo, schrik van zijn eigen schaduw en die er zelf in slaagde het ijzer van zijn deur te rukken....
Ik ben blij te horen dat de nieuwe Theo het zo goed doet dank zij Shari!
Doe niet aan anderen wat je zelf niet wenst te ondergaan

Gast

Bericht door Gast » 11-07-2011 17:25

Dat klinkt goed!
Dan kan ik binnekort weer eens langskomen om foto's en filmpjes te maken :D

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 11-07-2011 18:59

amai, Shari is weer eens goed bezig!! Maar meesten wisten wel dat ze het kon en kan!!
Leuk dat je het voor haar nog eens in de bloemetjes zet, want ze heeft het niet altijd makkelijk en dan is zo een leuke tekst lezen alleen maar bemoedigend!
Hopelijk krijgt ze binnenkort nog wat extra klantjes binnen, want ze kan ze gebruiken! Dus reclame voor haar maken hé!

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 11-07-2011 19:04

@ ohanner : met reclame maken ben ik altijd bezig zet geregeld de link op mijn fb en laat dat ook doen door vrienden die ook mensen kennen met paarden ;)
if you dont stand for something , you will fall for everything

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 11-07-2011 19:43

ik probeer haar ook overal te promoten, maar ik zit niet zo in het westernwereldje, dus vaak wel moeilijker om klanten voor haar te vinden

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 11-07-2011 22:21

Ik wou nog even wachten met het vermelden van zijn vooruitgang tot ik foto's en filmpjes had. Maar bij deze is het al bekend gemaakt. Ik heb er wat voor moeten doorstaan. Het was echt niet makkelijk. Hij is echt zo hard veranderd. Normaal komen de eigenaars op het einde van de week eens kijken. Ben benieuwd hoe ze gaan reageren.

@ Bartje : Ik merkte het dat je onder de indruk was. Je werd er precies stil van.

@ Gwen : Dank je!

@ Dana : Dank je. Fijn dat je er zo over denkt!

@ Marc : Ja, jij kan inderdaad getuigen hoe hij was. Je zal zien, het is een heel ander paard

@ Caro : Haha, inderdaad! Je weet het al :D.

@ ohanner : Het is inderdaad fijn om het soms te horen en ik heb het inderdaad niet altijd even makkelijk. Maar ik slaag me er altijd door ;).
Tegen het einde van de week komt er nog een nieuw paard binnen. Ik weet dat jij me zoveel mogelijk probeerd aan te praten, daar ben ik zeer blij voor!


Ik heb vandaag voor de eerste keer met hem over een balkje proberen te rijden. Aangezien hij zoveel bang van vreemde voorwerpen heeft, dacht ik dat dit geen slechte oefening was. Dus een balkje in de piste gelegd en eerst aan de hand erover gegaan. Natuurlijk wou hij in het begin niet eens in de buurt komen. Nadat dat over was ging hij er voor de eerste keer over, heel stuntelig en paniekerig. De 2de keer, man moet weer lukken, zet hij 1 been over dan trek hij dat been terug en sleept zo de balk mee naar achter waardoor hij schrikt want de balk zat tussen zijn benen. Hij schoot op hol, balk tussen zijn achterbenen en dan viel de balk op de grond. Moet weer lukken dat dit natuurlijk weer gebeurd met net een zo bang paard. Maar uiteindelijk is alles in orde gekomen hoor. Na lang volhouden is hij er aan de hand over gegaan. En we hebben zelfs erover gegaan in stap, draf en galop met het rijden. Dus missie geslaagd!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Dana
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 198
Lid geworden op: 14-06-2010 15:18

Bericht door Dana » 12-07-2011 14:57

Typisch dat hij zichzelf dan nog zo in de nesten werkt, maar kom, is precies wel goedgekomen daarna :wink: .
Cowgirl: a good looking cowboy with brains!

Plaats reactie