Rijlessen van Shari!

Voor al die leuke fotos!
Jaleesa.X.Henna
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 415
Lid geworden op: 08-01-2009 19:23

Rijlessen van Shari!

Bericht door Jaleesa.X.Henna » 24-11-2011 00:34

Ik ben deze zomer begonnen met lessen aan huis, van Shari..
21 Augustus was mijn eerste les, tot nu toe heb ik nog maar 3 lessen gehad, spijtig genoeg.. wegens ofwel tijdgebrek, ofwel slecht weer, en nu omdat Shari er ff tussenuit ligt :?
Binnekort hoef ik mij voor de komende lessen al niet meer aan te trekken van het slechte weer want mag gebruik gaan maken van de binnenpiste van de buren! :/yahoo er moeten natuurlijk wel goede afspraken gemaakt worden maar ik denk wel dat ik 1uurtje op een vast tijdstip op zondag kan vastleggen voor mijn lessen (de eigenaresse geeft zelf ook les in haar piste)

Eerst enkele foto's van VOOR de lessen..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog vele werkpunten: Rug recht, schouders achteruit, hielen naar beneden, kapstokken, handen en benen stil houden, kijken waar ik rijd, op m'n kont blijven zitten in galop, en vooral m'n evenwicht! (en wsl vergeet ik er nog :P )
Velen weten dit waarschijnlijk niet maar ik heb sinds mijn geboorte last van evenwichtstoornissen.. Mijn mama heeft voedselvergiftiging gehad toen ze zwanger was van mij (klote mosselen! ben er ook allergisch aan) en heb nog 3 weken in besmet vruchtwater gezeten (achterlijke dokters :? ) ben dus ziek geboren, etter kwam langs m'n neus en oren eruit, heb in m'n eerste 3 levensjaren aan baxters gelegen en antibiotica gekregen voor volwassen mensen (ben nu allergisch aan sommige antibioticas zoals Augmentine), heb ook buisjes in m'n oren gehad en heb ook op latere leeftijd pas leren lopen (later dan de meeste kinderen) en heb dus altijd last gehad van evenwichtstoornissen, ook de dag vandaag nog.. en soms heb ik er meer last van dan anders.. Maar het maakt het dus voor mij in het algemeen moeilijker dan de doorsnee mens om paard te rijden, mijn evenwicht te houden op het paard en het paard zelf niet te hinderen.. Hier word dus veel op geoefend!

Eerste les met Whiz, 21 augustus
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

foto's van andere lessen volgen nog, tijd om m'n bed in te kruipen :roll:
You Don't Throw A Whole Life Away Just Because It's Banged Up A Little .. It Just Needs To Learn How To Be A Horse Again.

Henna & Whiz, Hou Van M'n Meisjs, Geef Jullie Nooit Meer Af ! <3

Gast

Bericht door Gast » 24-11-2011 07:27

Ik ken eigenlijk niets van western :P
Maar ik vind dat jullie leuk passen samen!

Gast

Bericht door Gast » 24-11-2011 14:59

Ziet er goed uit :D

Lesley
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 247
Lid geworden op: 16-08-2011 18:45

Bericht door Lesley » 24-11-2011 16:17

Zit zeker al verbetering in! Voor de les zat Whiz precies continu op je hand te hangen en op de voorhand te vallen. Ik vind dat hij nu al minder hangt en al iets meer zijn achterhand gebruikt. Goed op weg! :D

Jaleesa.X.Henna
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 415
Lid geworden op: 08-01-2009 19:23

Bericht door Jaleesa.X.Henna » 24-11-2011 19:01

*Haar :P

Is wel waar, ze durft enorm gaan hangen, en idd meestal op de voorhand valt.. Ook Whiz heeft haar werkpuntjes :lol:
You Don't Throw A Whole Life Away Just Because It's Banged Up A Little .. It Just Needs To Learn How To Be A Horse Again.

Henna & Whiz, Hou Van M'n Meisjs, Geef Jullie Nooit Meer Af ! <3

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 04-12-2011 19:35

Nu ik de foto's zie van "voor les" en van de "eerste les" zie ik zelfs al een verschil. Zoals Lesley al zei, ze hangt al veel minder en rond haar rug meer en gebruikt haar achterhand al beter.
Maakt me eigenlijk benieuwd om de foto's van de laatste les te zien. Eens kijken hoe het verschil er dan uit ziet!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Jaleesa.X.Henna
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 415
Lid geworden op: 08-01-2009 19:23

Bericht door Jaleesa.X.Henna » 15-01-2012 23:52

Eindelijk eens verder updaten :P

2de les van Shari, deze keer met Pepper gereden..
Zijn spijtig genoeg niet veel foto's van, Wesley had geen zin :x

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

3de les weer met Whiz

Evenwichtsoefeningen en heupen losmaken
Afbeelding

Afbeelding

Werken aan die nageeflijkheid, achterhand onder brengen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Back Up..
Afbeelding

Whiz gaat niet altijd akkoord, hoofd schudden..
Afbeelding
You Don't Throw A Whole Life Away Just Because It's Banged Up A Little .. It Just Needs To Learn How To Be A Horse Again.

Henna & Whiz, Hou Van M'n Meisjs, Geef Jullie Nooit Meer Af ! <3

Jaleesa.X.Henna
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 415
Lid geworden op: 08-01-2009 19:23

Bericht door Jaleesa.X.Henna » 16-01-2012 00:13

Vandaag 4de les gehad, 1ste keer weer in 't zadel na ongeveer 2 maand stil gelegen te hebben met het weer en Shari haar accident.. Maar nu dus een binnenpiste ter beschikking! Zalig gewoon!

Eerlijk gezegd wel weer bij nul beginnen :(
Opnieuw werken aan de nageeflijkheid, stoppen, halt houden.. die basis moet er deftig in!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Shari ff Whiz weer nageeflijk maken..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
You Don't Throw A Whole Life Away Just Because It's Banged Up A Little .. It Just Needs To Learn How To Be A Horse Again.

Henna & Whiz, Hou Van M'n Meisjs, Geef Jullie Nooit Meer Af ! <3

Gast

Bericht door Gast » 17-01-2012 09:54

Ziet er al goed uit hé :D
Hopelijk kan je nu op regelmatige basis lessen volgen zodat je niet elke keer weer met de basis moet starten.

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 17-01-2012 13:30

Ja die befaamde oefeningen om je heup los te maken. Velen hebben die al mogen ondergaan. Maar heb nog niet velen horen zeggen dat ze makkelijk zijn. Natuurlijk moet je inderdaad weer van onder af aan beginnen. Helaas, maar zo gaat het als je paarden lang stilstaan. Ik ga hetzelfde probleem met Forever en Smart hebben :(. Natuurlijk heb ik het geluk dat die weer snel op punt zullen zijn met mijn corrigerende consequente hand :lol: .

Whiz wou zelfs niet eens stoppen in het begin, dat is een dikke no-no!
De aandacht was er ook niet meteen bij, maarja lang geleden en een vreemde plaats... Maar naar het einde toe ging het toch best goed? Wel allemaal oefeningen die je al gedaan had, maar we moeten terug aan die basis werken. Ze kan het wel. Jij ook, maar je moet consequenter zijn, sneller ingrijpen en je vooral niet druk maken als het niet goed gaat. Gewoon smile and ride :) . Whiz altijd maar naar binnen komen hangen omdat ik daar stond. Als ik terug mag rijden zal ze mij zo leuk niet meer vinden :D.

Het is natuurlijk moeilijk voor jou om verder aan je rijkunsten en zit te werken als je al constant aan je paard moeten werken. Eigenwijsje dat ze is :P. Maar als je blijft volhouden komt het helemaal goed!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Plaats reactie