1ste keer op Galymee

Voor al die leuke fotos!
Plaats reactie
Gast

1ste keer op Galymee

Bericht door Gast » 16-09-2011 19:08

Na het vorige topic, dat we haar weer in het werk gingen zetten.
Ze was zoo braaf, dus eens een stapje verder gegaan.
Nu gewoon gelongeerd met zadel, nog wat gehangen maar omdat ze dit allemaal prima vond,
er eens opgestapt. Eerst één van de ruiters, want ik ben niet zo'n held en daarna ik.
Ze zit zalig, maar ik zat er wel als een blok spanning op (zie je ook op het filmpje).

Nu ga ik haar onder begeleiding verder rijden, ik leer er veel van en Galymee hopelijk ook.
Ik ben benieuwd hoe ze nog gaat evolueren.

Afbeelding

Het nageeflijk rijden komt wel, eerst een stuur erop
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dan ik erop, charmante opstap-foto :P
Afbeelding

Afbeelding

Weet ni wat ik aan het doen was
Afbeelding

We hebben maar 10min gedraafd, was meer dan genoeg en veel gestapt.
Afbeelding

filmpje, met mijn gespannen houding
http://www.youtube.com/watch?v=-1P5KsUeE9o

Gast

Bericht door Gast » 16-09-2011 19:24

Goed dat ze braaf was zeg!

Haha, die 2de foto vanaf waar jij erop staat, dat gezicht :lol:

Ik vind ze wel raar lopen eigenlijk. Kan niet uitleggen wat ik zie, maar ze loopt precies niet helemaal zuiver.
Zadel mag wel ietsje naar achter.
Is dit paardje eigenlijk nog groen? Zoja zou ik in het begin niet teveel doorzitten. Eerst veel lichtrijden.

Maar ook goed dat je er toch op dierf te stappen!

Gast

Bericht door Gast » 16-09-2011 19:58

Ze is groen, maar ook niet groen.
We weten eigenlijk het niveau nog niet, omdat ze verkocht was, maar aangezien ze een chip heeft, werd ze afgekeurd.
Bij die mensen werd ze wel al vaak gereden, maar als ik het zo voel zit er weinig stuur op, maar ze reageert wel op been.

Ik weet het van het doorzitten, maar was voor mij even gemakkelijker, ik heb het grootste deel lichtgereden.
Ze loopt wat stijfjes, maar niet onregelmatig ;)
Ze loopt ook nog vrij kort omdat ze nog niet helemaal op haar gemak is.
Ik vind haar net een pony :P

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 23-09-2011 20:43

Ik vind het een paardje met een hele rare bouw. Maar ze lijkt me wel een hoog schattigheidsgehalte te hebben.
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 23-09-2011 21:52

Ja, had al eens gereageerd op facebook op deze foto's hé.
Ik vind dat jij er dus veel beter op zit dan dat ander meisje.
Die andere dame zit helemaal uit balans wat niet makkelijk is voor een paard dat nog groen is.
Ik ben er dus van overtuigd dat ze het met jou véél beter gaat doen. En of dat nu met of zonder begeleiding is. Het is knap dat je toch de moed gevonden hebt om met haar te werken.

Ik had ook al op FB en wat Caro hier ook zegt, gezegd dat het zadel dus echt wel wat naar achter mag. Dan gaan jullie veel meer op het middelpunt van je paard zitten en gaan jullie automatisch veel beter zitten.

Conclusie: heb eigenlijk niet veel goeds gezien van de andere dame, maar voor jou echt wel een "chapeau"

Gast

Bericht door Gast » 23-09-2011 22:08

Heb er vandaag les mee genomen, ze reageert al super op been.
Dus ik denk wel dat ze vlot leert, op enkele mini bokjes en vreemde hupjes voor protest na ging het super :P
Veel gestapt en lichtjes gedraaft, eerst wat aan conditie werken.

Plaats reactie