1ste keer echt rijden met Baconia

Voor al die leuke fotos!
Gast

1ste keer echt rijden met Baconia

Bericht door Gast » 10-09-2011 13:21

Eerder had ik al verteld dat ik eindelijk mijn angst heb overwonnen om op Baconia te stappen.
Vorig jaar was ze paar keer weggeschoten waardoor ik een schrik had opgepakt (had al bang door andere omstandigheden).
Nu een jaar verder is ze al vele verder door gereden, en natuurlijk een heel stuk veranderd.
Ondertussen ben ik ook veranderd, dus dat scheelt :P

Ik stapte er in de week gewoon op zonder nadenken en ben beginnen rijden.
En mijn angst was ongegrond, ze durft nog altijd ongevraagd versnellen en uitproberen maar ondertussen
heb ik hier gewoon geen angst meer voor. Het rjden ging nog wat stroef.
Dit was de eerste keer dat ik er echt mee gereden heb, dus mekaars knoppen nog even zoeken.
Maar de ontspanning is er wel!

Afbeelding

Afbeelding

nieuw hoofdstel, overgekocht van een bokker ^^
Afbeelding

zitten ging nog wat moeizamer, ze gooit wat hoger op dan ik gewoon ben
Afbeelding

Afbeelding

iets dieper mag ook
Afbeelding

Afbeelding

achteraan was het zwemmen in de piste :p
Afbeelding

hier blokkeer ik mijn zit omdat ik probeer rechter te zitten, mag ik ni doen!
Afbeelding

galop, nog beetje gespannen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 10-09-2011 15:55

Proficiat dat je je angst hebt overwonnen! Das altijd een grote stap!

Die foto waar je zei dat je je zit blokeerde, daar heb je een enorme holle rug. Krijg jij nooit last van rugpijn tijdens of na het rijden? Als ik zo een half uur te paard zit kan ik nadien een halve week niet meer rijden :?
Je houding is redelijk goed, maar je moet echt meer je bekken kantelen zodat je meer op je kont gaat zitten. Das kwestie van oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Ik heb zo ook enkele keren aan de longe gehangen met Gwik om daaraan te werken.

Lesley
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 247
Lid geworden op: 16-08-2011 18:45

Bericht door Lesley » 10-09-2011 21:14

Zie je wel dat je het kan!

Schouders zijn al meer achteruit, das al heel goed!
Maar, sorry dat ik het zeg Liesbet, je zit in galop verslechtert echt iedere keer dat ik nieuwe foto's van je zie... Je valt verschrikkelijk hard naar voren en je zit ook compleet niet op je gat, je kantelt je bekken helemaal niet. Da's al veel keren opgemerkt. Echt eens aan gaan werken! Als je dat voor elkaar krijgt dat je je bekken gekanteld krijgt, dan heb je meteen een veel betere zit en dan zal je ook veel beter je paardje kunnen aanvoelen, zodat je op den duur ook in galop kunt gaan oefeningen rijden. En zoals Caro zei, de longe is daar het beste voor! Dan moet je alleen maar op je zit letten en op niks anders.

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 10-09-2011 21:48

Super voor zo een fijne vooruitgang op Baconia.
Ik wou eigenlijk net hetzelfde schrijven als Caro en Lesley. Neem jij soms nog les ergens? Want als je tussendoor regelmatig nog een lesje kan meepikken ga je toch veel sneller vooruitgang boeken op andere paarden.
Ik denk dat je ook te vaak je benen aansluit uit angst misschien waardoor je tenen ook helemaal naar buiten wijzen. Dit gaat dan zo verder naar de heupen die je vast zet. Ik denk idd meer ontspannen durven rijden, veel oefenen en je gaat met grote sprongen voorwaarts gaan.
Nu moet ik wel zeggen dat als je de eerste foto's bekijkt die je hier postte er wel een groot verschil is tegenover nu. Je bent al goed vooruit gegaan.
Ik weet niet Caro of je me hier mee in volgt, maar jij gaat er meer ervaring in hebben, maar ik heb altijd geleerd dat je best even springen achterwegen laat en je eerst even focused op een goede basis gereden dressuur en dan terug gaat springen. Want zonder goede basis dressuur ben je ook een minder goede springer.

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 11-09-2011 21:44

Weeral hier kan ik niets over het rijden zeggen, maar vind het wel super dat je je angst overwonnen hebt!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Gast

Bericht door Gast » 12-09-2011 11:49

ohanner schreef:Ik weet niet Caro of je me hier mee in volgt, maar jij gaat er meer ervaring in hebben, maar ik heb altijd geleerd dat je best even springen achterwegen laat en je eerst even focused op een goede basis gereden dressuur en dan terug gaat springen. Want zonder goede basis dressuur ben je ook een minder goede springer.
Je, ergens wel. Hoewel ik dat toch ook niet altijd toe pas. Hoewel Gwik wel de nodige basis heeft, krijg ik die er toch vaak niet uit. En toch gaan we springen. En dat doet ze de laatste tijd echt véél beter dan de dressuur.
Maar inderdaad, eerst toch even proberen die basis er echt goed in te krijgen.

Gast

Bericht door Gast » 12-09-2011 22:35

Ik volg les nu van een ZZ dressuur ruiter.
Nog niet zo lang, maar er zal dus wel verbetering komen.

Geen wonder dat ik ook helemaal slecht zit, ik kon haar nog helemaal niet uitzitten omdat ze een pak hoger opgooit dan de anderen ;)
Mijn voeten, weet niet hoe dat komt, blijf er problemen mee hebben, in draf gaat het al iets beter.

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 12-09-2011 22:39

leuk dat je les krijgt! Ik heb van mijn trainer een tip gekregen om de voeten te verbeteren. In draf bij het lichtrijden, telkens je recht komt je onderbeen en tenen naar binnen draaien. Hiel vooral niet te veel omlaag willen duwen.
Hopelijk kan je iets met deze tip.

Gast

Bericht door Gast » 12-09-2011 22:39

ik heb het net gemakkelijker als ik mijn hiel lager duw :P dan kan ik mijn tip makkelijker naar binnen draaien xD

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 12-09-2011 22:42

ja, dat is waar, maar dan ga je je been verstrammen en gaan ze ook niet stil liggen. Daarom dat ze die tip gaf: heb je tenen die naar buiten draaien en niet altijd stil liggen dan is de tip hierboven aan te raden.
( je doet dan ook onbewust iets met je heupen en het is daar waar het probleem begint. Meisjes met smallere heupen hebben het doorgaans moeilijker om hun benen stil te houden omdat ze verplicht worden om op een paard hun heupen openenr te zetten dat ze eigenlijk goed kunnen. is kwestie van training om dat helemaal terug ok te krijgen)

Plaats reactie