Acalgo en Rhea op verplaatsing

Voor al die leuke fotos!
Plaats reactie
Gast

Acalgo en Rhea op verplaatsing

Bericht door Gast » 03-09-2011 11:27

Jitske was met Rhea I en ik met Acalgo tot in de piste van Jitske en Lesley gewandeld.
Dit is op het einde van de straat, normaal gezien 10min. Maar wij hebben er zeker 20min over gedaan.
Alles was eng haha :P
Maar al bij al, ging het nog vrij goed.

Daar aangekomen heb ik wat gedressuurd met Acalgo, ging super vandaag.
Ben nu aan het afwisselen van zadel, dus dan weer springzadel, dan weer dressuurzadel.
Zodat ik niet te veel steun op de zit van dat dressuurzadel.
En het ging redelijk, ik zit nog vrij recht, enkel mijn benen weer ...

Eerst Acalgo, in het blauw vandaag ^^
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rhea was al door Jitske gereden, maar omdat ze de schaduw prefereerde xD had ik nog wel zin om even met Rhea te rijden.
En ja, die sprongen zijn toch wel aantrekkelijk.
En aangezien ze me de vorige keren elke keer katapulteerde wou ik het eens goed doen.
Dus ik draafde naar een sprongetje toe en bam, sprong ze daar met een dikke halve meter overschot, dus ik stak er weer bijna af.
Springzadel er maar opgelegd, en dan kon ik gelijk beter zitten.
Afbeelding

Op mijn voeten letten, en ik mag mijn handen niet vast zetten
Afbeelding

Afbeelding

Hier nam ze een tussenpas, dus ik was te vroeg mee, en dan krijg je zoiets xD
Afbeelding

Afbeelding

Helemaal op het einde uitstappen terwijl Jitske de spullen bijeen pakte :P
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rhea is echt zoooo braaf :P
Ik wil haar al houden haha, maar we kunnen ze niet allemaal houden jammer genoeg ...

Gast

Bericht door Gast » 03-09-2011 14:30

Leuke foto's!
Maar ik blijf het zeggen, ge moet meer op uw gat gaan zitten. :)

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 03-09-2011 20:04

Leuke foto's en qua springen zie ik toch een grote verbetering in je werk.
Qua dressuur vind ik dat je op deze foto's toch weer achteruit bent gegaan.
Je methode van je zadel wisselen om niet te veel op de steun te rekenen van dressuurzadel= eigenlijk niet zo een hele goede methode.
Een dressuurzadel is gemaakt om dressuur te rijden en geeft je daarom juist op die plaatsen steun waar je het nodig hebt en vraagt om een betere houding.
Met een springzadel kan je nu eenmaal niet de houding krijgen zoals je het wilt omdat dit zadel helemaal anders is. Daarom dat je ook minder goed op je gat gaat zitten en je benen te ver naar voren zitten. Dit zadel vraag daar om. En wss is je veelzijdigheidszadel meer neigend naar springen dan naar dressuur waardoor je dit met dat zadel ook voor hebt.
Ik zou het gewoon houden op het dressuurzadel voor dressuur en de andere zadels voor recreatief of springen.
ook voor je paard zelf, want de drukpunten liggen bij deze zadels ook telkens op een ander plek.
Geen enkele dressuuurruiter kan mooi zitten en rijden op spring of veelzijdigheidszadels of ze moesten hun beugels uit laten.

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 11-09-2011 21:41

Vind het zo jammer dat ik niet kan oordelen, ik ken er echt niets van. Wel weer wat leuke foto's!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Plaats reactie