Meet Julie & Baron

Voor al die leuke fotos!
Plaats reactie
Lesley
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 247
Lid geworden op: 16-08-2011 18:45

Meet Julie & Baron

Bericht door Lesley » 30-08-2011 12:56

Na Fanny zijn er nog twee paarden aan de beurt, van dezelfde eigenaar.

Julie is een Brabandermerrie die de kar kende en gereden was. Toen wij er terug mee begonnen, stond ze echter al een heel tijd stil. Een andere ruiter heeft haar toen terug opgepakt, maar toen die weggegaan is, pakte ik Julie er nog bij.

Groot paard met een klein, lief hartje
Afbeelding

Maar wel echt een reus!
Afbeelding

Toen ik ermee begon, kon ze al terug stappen en draven en er was eens mee gegaloppeerd. Ik heb de galop beter opgepakt en heb haar ook laten kennismaken met balkjes stappen en draven. Enkele weken later was er een nieuwe ruiter die haar van me overpakte en die heeft haar leren springen.
Afbeelding
Afbeelding

Omdat ik al 4 paarden te rijden had en daarnaast ook nog hogeschool, heb ik een nieuwe ruiter gezocht. Het is Jitske geworden. Zij rijdt er nu heel goed mee!



Daarnaast hebben we ook nog Baron, een 6-jarige ruin uit Bonheur x Eoghan du Mervaux. Fijn springpaard, is in zijn derde L-wedstrijd ooit al meteen 8e geëindigd. Dressuur is echter zijn favoriete onderdeel niet... En laat mij nu net een dressuurruiter zijn. We zijn nog niet lang een team, dus we hebben nog ups en vooral veel downs.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De eigenaar vroeg zich af hoe het springgedeelte ging gaan met mij erop, dus eens een paar sprongetjes genomen. Dat vindt hij duidelijk veel leuker dan dressuur, dat merk je er meteen aan! Zeer fijn paard om mee te springen.
Afbeelding

We verloren ook de dressuur niet uit het oog, onder begeleiding van zijn wedstrijdruiter
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor de galop durf ik al eens in verlichte zit te gaan, want in de eerste galop wilt hij toch wel eens zijn gas indrukken. Die galop zijn we nu hard op aan het werken.
Afbeelding

In het begin was mijn houding een ramp, maar dat begint stilaan in orde te komen.
Afbeelding
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 30-08-2011 13:33

Julie en Baron ook se :D
Je staat toch het leukst op Fanette :D
Je bent goed bezig met Baron, maar je merkt echt wel dat het niet jouw paardje is.

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 02-09-2011 23:33

Ja Lesley op Julie lijk je maar heel klein hoor :). Als ik zo de foto's zie van jou op de andere paarden, dan vind ik dat je houding al veel verbeterd is!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Plaats reactie