Meet Fanny

Voor al die leuke fotos!
Plaats reactie
Lesley
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 247
Lid geworden op: 16-08-2011 18:45

Meet Fanny

Bericht door Lesley » 30-08-2011 12:32

Bij deze stel ik voor: mijn 24-jarig bijrijdpaard, een Wagner x Samber KWPNmerrie genaamd Fanette (Fanny). Een paard waar ik heel veel om geef en waar ik een zeer sterke band mee heb. Samen hebben we ups en downs gehad, maar ik heb erg veel geleerd van deze schat!

Meet Fanny, die op haar leeftijd evengoed nog zotjes kan staan
Afbeelding

Maar zodra er iemand op zit, is ze de braafheid zelve
Afbeelding

Mijn grootste angst was springen. En dus werd daaraan gewerkt met superleerpaard Fanny
Afbeelding

De lage hoogtes die ik aandurfde verveelden haar echter, waardoor ze te hoog sprong, wat weer niet bevorderlijk was voor mijn vertrouwen in hindernissen
Afbeelding

Na lang werken kwamen we echter op het punt dat 60 cm goed ging! Ik was zéér trots op mijn lieve meid! En stiekum ook op mezelf
Afbeelding

Opeens begon ze echter alles te weigeren. Mijn zelfvertrouwen was snel weer op het vriespunt beland, dus werden alle balken weer ver weg opgeborgen. We amuseerden ons echter nog altijd. Vooral sprintjes trekken vinden we beiden leuk
Afbeelding

Toen de wei gehooid was, mochten we met de paarden daar ook even op rijden. Fanette toonde gangen waarvan ik niet wist dat ze die bezat...
Afbeelding

Ik nam terug les. Blijkbaar zat ik gespannen in galop en was dat de reden van bepaalde problemen die altijd terugkwamen in galop. Ik lette erop, ik ontspande me, mijn houding verbeterde
Afbeelding

Maar ik ga veel op de baan en had geen brevet. Een kennis had me gezegd dat ik voor de zekerheid wel één haalde. Maar met welk paard? Baron kon zeker springen, die zou zeker springen. Ik zag het echter niet zitten met hem. Dus was Fanny de uitverkorene. Het springen werd terug heel lichtjes opgebouwd en ik nam les. De reden voor haar weigeringen kwam boven... Ik zat te snel naar voren, waardoor Fanny in de war geraakte of ze al moest springen, en doordat ze verward was weigerde ze dan. Héél hard op geoefend en al snel kon ik weer rechtes van 70 cm.
Afbeelding

Voor de oxers zijn Caro en Nico een paar keer geweest. Bedankt!
Afbeelding

Uiteindelijk was het zover: brevetdag! In de camion was ik vrij gestressd, maar eenmaal op mijn lieve Fanny was alles weer in orde... We hebben gespetterd en het brevet is binnen!
Afbeelding
Afbeelding

En verder amuseren we ons nog steeds. Onlangs zijn we op buitenrit gegaan. De foto's van de fotografen staan hier al online, maar deze foto wou ik toch met jullie delen. Fanny die schrik had van een bakje water...
Afbeelding

Tot de volgende!
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 30-08-2011 12:55

Ik blijf het zeggen: jullie zijn een fantastisch duo en jullie gaan er gewoon voor :D Je bent echt goed bezig!

Gast

Bericht door Gast » 30-08-2011 13:42

Ik ben 2x verstopt op de foto's, zoek Liesbet ghaha xD

newy
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1406
Lid geworden op: 26-12-2008 18:39

Bericht door newy » 01-09-2011 07:19

Leuk paardje en als je ziet en leest hoe hard je er voor hebt gewerkt,
Voor je brevet is dit wel n leuke beloning ^^
doe zo verder.
M'n Trouwe Viervoeters Always(_)(_)

Lesley
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 247
Lid geworden op: 16-08-2011 18:45

Bericht door Lesley » 02-09-2011 20:06

Bedankt! Haha ja Liesbet, je staat er idd twee keer op :P

@newy: zeg dat wel. Pff, vallen, zweet en tranen heb ik er voor over gehad. Maar het was het waard!

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 02-09-2011 23:38

Ik heb je al gezien met Fanny op de buitenrit en jullie passen wel goed samen! Hopelijk kunnen jullie nog lang samen genieten!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Plaats reactie