Demo geelse paardenkijkdag

Voor al die leuke fotos!
Plaats reactie
SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Demo geelse paardenkijkdag

Bericht door SugarKittie178 » 16-08-2011 21:50

Ik ga eerst de uitleg doen en dan gewoon de foto's eronder zetten.
Dus zoals jullie misschien wisten had Jef me gevraagd of ik ook niet mee wou naar de Geelse paardenkijkdag om misschien met een paar paarden een demo'tje te geven. Uiteindelijk afgesproken ging ik met Smart en Theo, Jef en Tinne kwamen met Arany, Cheyenne en Broker. Helaas het enige paard dat normaal goed laadt, Broker, wou er deze keer niet op. Dus ze zijn gekomen met Arany en Cheyenne. Ik had zelf wel bang dat Theo en Smart samen op de trailer niet zou gaan, maar al bij al viel dat mee.

Jef is dan zo vriendelijk geweest om ons (ik en Bart) de weg te leidden met de auto naar de plaats van bestemming. Paarden afgeladen en naar de stallen gewandeld. Theo vond dat dus allemaal maar niets en heeft heel even wel wat onnozel gedaan. Maar viel al bij al mee. Ze waren in begin heel nerveus in de stallen (die jammer genoeg zonder dak waren) maar dat beterde al snel. Op het einde stond Theo daar alsof het iets was dat hij dagelijks deed. Blijkbaar waren er heel wat stallen voorzien voor quarters en paints. Waren wij blijkbaar die enige die zijn komen opdagen. Dus 2 paints en 1 quarter (en dan Cheyenneke de pinto nog he ;)).

Maar goed gekeken tussen het programma wat voor ons eerst aan bod zou komen. Eerst Paints voor de pauze nog, dan Quarters 2de na de pauze ofzo, en de pinto's bijna laatst.

Totaal onvoorbereid, geen tekst of muziek bij (wat de anderen blijkbaar wel allemaal hadden). Snel een tekstje geschreven over wat we gingen doen, wie we zijn, wie de paarden zijn, ...

Dus eerst de paints, Smart opgezadeld voor de demo. Ik wou Theo nog doen, maar met 2 paarden tegelijk rijden ging niet. Vroeg de organisator of niemand met Theo gewoon aan de hand wou stapen in de piste. Maar dat zag niemand zitten, wat ik best kan snappen. Eigenlijk best jammer dat de enige Paint in de piste dan nog wel eentje zonder vlekken was :P .
Jef had de commentator nog wel een boekje over een breedingstock paint gegeven om wat info uit te halen. Helaas las hij alles letterlijk af wat het een beetje saai maakte.
In de inrijpiste was Smart heel nerveus en luisterde niet naar mijn commando's. Hij liep gewoon door de stops,... Ik zag het al niet meer zitten :? . Ik heb hem dan ook heel hard aangepakt in de inrijpiste. Wat tengoede is gekomen in de grote piste. Hij was veel braver en het veel redelijk mee. Ik was wel tevreden, maar het kon veel beter!!
Goed dat Jef zich nog even naast de commentator zette om nog wat dingen te zeggen dat hij moest vertellen.
Afgestapt en aan de hand naar buiten gestapt. Moest Smart dus nog even de hengst uithangen, stampt hij daar ineens naar een ander paard met het buitengaan. En dan nog wel een paard waar hij 5 keer in kan, volgens mij was het een Shire ofzo. Die zal er allesinds niets van gevoeld hebben :p.

Maar dan iets later... Ben ik goed ziek geworden! Dat haalde alles wel in de war. Maar ineens kwamen ze dan ook af met een wijziging van schema. De pinto's iets na de pauze en quarters naar bijna laatst verschoven. Ik had met Tinne daarvoor wel overeengekomen dat ik met Cheyenne zou rijden de piste bij de pinto's. Heb haar dan jammer genoeg ook moeten zeggen dat dat niet kon doorgaan. Ik kon echt zo een paard niet op.

Maar goed dat de quarters verschoven waren, misschien was ik dan wel beter voor de demo zadelmak maken met Arany. Ik voelde me helaas nog steeds niet lekker een lange tijd. Tot het ineens beter was, ik dacht nu is het het moment. Dus is Jef gaan vragen of ze ons er niet tussen wilden gooien. Was oke, we mochten na diegene die in de piste bezig waren. Dus wij Arany gaan halen, wachten aan de ingang. Duurde nog wel even. Eindelijk hadden ze gedaan, wilden we binnen... schieten er ineens nog 2 spaanse ruiters met van die lange stokken voor onze neus binnen. Oke ook nog gewacht tot die buiten waren. Ze waren buiten, wilden we binnen, ineens gingen ze allemaal tegelijk nog eens binnen (spaanse ruiters). Wij maar wachten en het duurde veel te lang. Besloot Jef (en ik ook) dat het genoeg geweest was, opladen en vertrekken. Dus we wandelen terug naar de stal, zetten Arany binnen. Het halster was nog maar net af (we stonden nog in de stal) roepen ze ineens af of de quarter wou binnenkomen. Snel halster terug aan, meteen naar daar gewandeld. Recht voor onze neus weer iemand anders binnen!!!

Toen waren we het dus beu, we hebben alles terug gezet, trailers gaan halen en paarden opgeladen.
Het was ergens wel een leuke ervaring, goed voor Smart. Maar dat was ook het enige wat er voor mij aan was. Ik vond het echt jammer hoe de organisatie daar aan de gang ging. Ik ging normaal 3 keer rijden en ben uiteindelijk maar 1 keer geweest (1 keertje niet lag aan mezelf omdat ik ziek was). Maar met Arany had ik toch graag nog binnen gegaan. Vond het ook heel jammer voor Jef.

Maar goed dat vat het zowat samen. Sorry voor de lange tekst, maar het moest er even af :p. Nu hier wat foto's van persoonlijke fotograven Bart en Tinne.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(fotograaf Bartje)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(fotografe Tinne)

Ik hoop dat het publiek er iets aan gehad heeft. Helaas zal ik dat nooit weten want ik heb geen feedback van mensen gehad ofzo. Ze leken me ook niet zo geintereseerd. Maar voor mij was het dus de ervaring die telde.
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 16-08-2011 22:07

Je had het idd nie beter kunnen samenvatten met die uitleg de organisatie trok op niets dus goed te verstaan dat het de laatste keer is dat ze het doen het was idd wel jammer dat je ineens zo slecht kwam maar ik weet uit goede bron dat je niet de enige was na het eten van de frietjes een bekende van ons die er ook was is die avond ook slecht gekomen :-s maar voor mij persoonlijk is het heel goed gegaan met den smart en het was een uitstekende ervaring voor beide paardjes eens onder al die drukte komen en diene smart haha geweldig toen hij uithaalde naar dat paard meteen de grootste eruit halen al ben ik blij dat ik niet heb gedaan zoals ik wou doen en dat was met imka achter door gaan of we zouden er beide mooi uitgezien hebben :P maar ik blijf erbij je zal nog wel op zo events komen en dat zal als maar beter gaan ;) en ik had ook de indruk dat er velen niet echt geintresseerd waren daar maar denk dat da vooral komt met de rede en dat is als ik naar oudere foto's kijk dat het daar veel meer toeligt op dresuur , jumping en andere klassieke dingen , en in elk geval als er nog zulke dingen komen staat deze persoonlijke fotograaf klaar :D
if you dont stand for something , you will fall for everything

Lesley
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 247
Lid geworden op: 16-08-2011 18:45

Bericht door Lesley » 16-08-2011 22:18

Amai wat een organisatie zeg :? Dat zou toch zo niet mogen zijn... En dat ziek zijn, dat is nu toch echt op alle verkeerde momenten dat een mens zoiets voorheeft hé :shock:

Mooie foto's van jou en Smart!

Tinne
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 196
Lid geworden op: 28-11-2010 10:02

Bericht door Tinne » 16-08-2011 22:26

Jaja het was nogal een dagske..
Echt Broker wou niet mee he :) 's anderendaags hebben we ze naar een andere wei verhuisd, en da was allemaal geen probleem.

Ja de organisatie trok op niets.. Wat soms wel grappig was bij de omroeper:
'Het paard dat u nu in de piste ziet; Shari Ver..' Dieje Jef rap 'Neee, da paard noemt ni zo!' :D En met zijne extra-ingewikkelde tekst over paint horses :) en inderdaad wel spijtig dat de enige paint in de piste eentje zonder vlekken was (terwijl we normaal van elk type eentje zouden nemen :D Solid, Tobiano, Overo)

En dan bij mij, toen ik met Cheyenne en die andere mega-grote pinto in de piste moest rondgaan, 'en nu gaan ze de paarden laten liggen'
Ik had het bijna aan mijnen tikker :D blijkbaar kon die andere pinto dat wel, maar ik wist van niks :)

Het is inderdaad wel een heel goede ervaring voor de paardjes geweest. Die Theo, daar verschoot ik echt van, hoe die daar op het einde stond, keiflink, iedereen mocht hem aaien.

En voor de 2 hengsten Arany en Smart ook he, int begin maar roepen en onnozel doen.. Dat was toch ook vrij snel gedaan. Alleen zijn aanvaring met de Shire was wel gerellig :)

Spijtig dat ge opeens zo ziek werd, anders had ge ook eens met mijn super-braaf-Cheyenneke kunnen rijden :)
En nog spijtiger van de zadelmak-maak-demo he. Maar het ging er over he.. Ben blij dat we toen vertrokken waren.

Maarja we hebben het toch weeral gehad he :)

Gast

Bericht door Gast » 17-08-2011 11:08

Klote dagske zo te lezen.

Tzag er precies wel goed uit met Smart :D

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 17-08-2011 16:07

zonde dat je zo veel energie steekt in zo een dag en dat het uiteindelijk allemaal in de soep moet lopen. Echt zonde.
Maar je hebt toch een klein beetje reclame kunnen maken, dus dat is al ene positief iets.

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 18-08-2011 12:05

maar je had toch beter kunnen tonen wat western inhoudt, als je een andere ondergrond hebt... hier een spin of stop doen, iets waar mensen dan even zouden voor opkijken, kon niet op het gras.
Of enkele spelen laten zien.

Maar voor jullie is inderdaad het voornaamste dat de ervaring en beleving telt eh! Goed gedaan hoor!

Tinne
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 196
Lid geworden op: 28-11-2010 10:02

Bericht door Tinne » 18-08-2011 18:24

Alle andere jaren is er ook steeds een pleasure en reining demo, en dit jaar normaal dus ook maar die zijn allemaal niet door het slechte weer gekomen.. Daarmee dat wij de enige van de normaal 9 quarters bijhadden :)

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 21-08-2011 21:58

@ Bartje : Blij dat ik niet de enige was! Ja inderdaad, al goed dat het paard de klap heeft opgevangen en niet jullie. Ik hoop dat je gelijk hebt ivm die evenementen.

@ Lesley : Ja het liet de wensen over...Ja ik heb altijd op verkeerde momenten voor dat ik wat ziekjes wordt. Bedankt!

@ Tinne : Ja inderdaad, goed dat de Jef er nog was :). Hihi en dat van het laten liggen van de paarden, kan ik wel begrijpen dat je even schrok!!! Misschien krijg ik wel eens een andere keer de kans om met u Cheyenneke te rijden.

@ Caro : Ja Smart deed zijn best hoor!

@ ohanner : Eigenlijk is dat inderdaad erg zonde. Maar laat me hopen dat de zelf-reclame wat uitgehaald heeft!

@ Gwen : Voor stops was het geen goede ondergrond. Maar dan nog had ik niets speciaals kunnen laten zien. Ik zit met allemaal jonge paarden...
Maar inderdaad, de ervaring maakte het de moeite waard!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Plaats reactie