Theo na 2 maand training

Voor al die leuke fotos!
SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Theo na 2 maand training

Bericht door SugarKittie178 » 09-08-2011 21:12

Ondertussen heeft bange Theo 2 maand training achter de rug (en hij mag nog een maandje blijven joepie). De eigenaars zijn het laatste weekend van vorige maand komen kijken en ze waren onder de indruk. Ze herkennen hem gewoon niet meer. Ik zelf ook niet. Het is een heel ander paard, hij schrikt van niets meer. Hij is veel meer ontspannen en dat merk je ook aan de foto's vind ik. Ook is hij heel wat kilo's kwijt, hij staat nu eindelijk in model. Misschien bevalt hij je nu beter Hanne?!
Hij kent ondertussen al wel wat : stap, draf, galop, back up, cirkels, rechte lijnen, schouders verzetten, achterhand verzetten, wijken voor de kuit, side pass. Hij springt al redelijk in galop aan vanuit stap en stopt ook al redelijk goed. Jammer genoeg blijft hij toch altijd naar de teugel zoeken en gaat hangen. We hebben zondag dan ook een grote "ruzie" gehad, hij moest en zou die dag van de teugel gaan. Het was niet zo een leuke training. Ik hoop het weer verder op te pakken 1 van de dagen als de piste weer droog is (stom weer :evil: ).
Diegenen die naar de Geelse paardenkijkdag komen kijken kunnen hem daar live aan het werk zien.

Maar dus hier even wat foto's van de vooruitgang

Klaar om op te stappen

Afbeelding

Ready 2 go

Afbeelding

Stappen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is eigenlijk een back-up foto. Lijkt heel streng, door de moment opname. Hij hangt nog heel hard in de back-up.

Afbeelding

Draf

Afbeelding

Afbeelding

Schouders geven

Afbeelding

Draf kleine cirkel

Afbeelding

Stopfoto'tje

Afbeelding

Galop

Afbeelding

Stopfoto

Afbeelding

Weer galop

Afbeelding

Afbeelding

Een klein filmpje van een stopje

http://www.youtube.com/watch?v=0ZfMb6QjfBE

Zoals jullie zien rijd ik hem ondertussen ook met sporen. Dus zijn angst is echt totaal weg. Jammer genoeg telt dit alleen voor in de piste. De eigenaar wil eigenlijk met hem gaan buitenrijden. Hij heeft me dan ook gevraagd om eens met hem buiten te gaan. Wat een regelrechte ramp! Hij schrikt van alles, zelfs van dingen die er niet zijn. Hij schrikt zo hard dat hij bijna onderuit gaat op de beton. Gevaarlijk! Er kwam een fietser afgereden en daar was hij voor de dood voor. Hij schoot op hol over de baan en de man is moeten stoppen. Heeft opzij gaan staan en heeft dan nog in de kant kunnen springen. Dus dat beloofd... Ik zie dit niet zo zitten eigenlijk, ik ga het hun ook zeggen. Wat als er iets gebeurd?!
Allesinds kwestie de training, ik ga proberen op het einde van deze maand wat filmpjes te laten maken.
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 09-08-2011 21:19

Ja den Theo ongeloofelijke verandering je ziet ook da jij meer ontspannen zit op hem maar das te verstaan als je weet dat hij elk moment zou kunnen verschieten zou ik ook nie zo gerust zitten :o en op de baan ik heb het zaterdag gezien dat kleine stukje dat je deed en hij sprong ook opzij :s dus idd veel te gevaarlijk omdat met hem te doen zowel voor u als voor de eigenaar achteraf en voor de filmkes komt in orde ze zal wel klaarstaan met de cam :D maar het blijft een leuke verandering hoe hij nu al is in de piste !!
if you dont stand for something , you will fall for everything

Gast

Bericht door Gast » 09-08-2011 22:39

Ziet er goed uit zeg!
Wel rot van de "wandeling" :? Toch goed oppassen zenne!

Tinne
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 196
Lid geworden op: 28-11-2010 10:02

Bericht door Tinne » 09-08-2011 23:01

Voor zone bangerik is het misschien best om een ander ervaren paardje mee naar buiten te nemen op wandeling? Misschien iets om zondag tussendoor eens te doen, ge kunt de Jef en Cheyenne meepakken om een blokje rond te gaan, Cheyenne is bom-proof, is normaal gezien van niks bang..

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 11-08-2011 13:46

ja idd, goed idee, met een ervaren paard op stap gaan. Maar Theo "kennende" zal het wel even duren om al zijn schrikken in het verkeer eruit te krijgen...je kan zoveel dingen tegenkomen als je buiten de piste gaat rijden.
Mss eens naar een bos rijden, waar je al geen straat en mensen met andere voertuigen moet kruisen. En waar het 'van iets opzij springen' al minder gevaarlijk kan zijn dan op beton en wegen met beken en draad en huizen en buskotjes en lijnen op de weg en... veeeel dingen om bang van te zijn ze lol

Maar je doet dat goed Shari! Dat pistewerk gaat vlotter en vlotter!

Miss Rocky
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 151
Lid geworden op: 14-08-2010 22:30

Bericht door Miss Rocky » 11-08-2011 21:32

Theo ziet er echt al veel beter uit hoor wink
Ik zou eerst in het bos beginnen samen met een ander paard, das veiliger en hij gaat zich er veel beter bij voelen, de bodem is voor hem natuurlijker en voor jou veiliger wink

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 11-08-2011 23:35

ik bedacht net dat die in een andere piste ook weer schrikkerig kan gaan doen. Dus mss moet je dat ook even testen.
Mogelijk is hij jouw omgeving nu wel gewoon en bekijkt hij die als 'save', maar daarom, in het algemeen, andere plaatsen nog niet?!

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 16-08-2011 21:07

@ Bartje : Het is heel heel fijn om hem zo vooruit te zien gaan.

@ Caro : Thanks. Goh oppassen, ik doe het gewoon niet.

@ Tinne : Klopt. Is misschien beter, helaas heb ik momenteel niet de tijd om mij daar mee bezig te houden. Altijd iemand zoeken die mee kan...

@ Gwen : Die gaat inderdaad op elke nieuwe plaats weer moeten wennen. Een andere piste en waarschijnlijk weer hetzelfde. Pistewerk ziet er inderdaad goed uit!

@ Miss Rocky : Volledig waar!

Aan alle anderen : Hij staat momenteel te koop, gewoon om de rede dat de eigenaar niet goed kan rijden en hij een paard wil waar hij meteen mee naar buiten kan. Dus als iemand van jullie iemand voor hem weten...
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Lesley
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 247
Lid geworden op: 16-08-2011 18:45

Bericht door Lesley » 16-08-2011 22:40

Wat een knapperd heb je weer onder je zadel Shari!
Niet evident om een paard degelijk te rijden dat van alles schrik heeft op wandeling, best wel gevaarlijk. Veiligheid gaat nog wel eerst

Gast

Bericht door Gast » 21-08-2011 11:37

grappig getekend!
vooraan precies meer bruinbont en dan achteraan meer wit xD

Plaats reactie