Voor het eerste op het forum: Gwikky

Voor al die leuke fotos!
Plaats reactie
Gast

Voor het eerste op het forum: Gwikky

Bericht door Gast » 13-07-2011 19:49

Hey allemaal,

Laaaang geleden dat ik nog eens foto's heb gepost.
Heb eigenlijk een tijdje niet echt gereden, tot ik Nico (Soundableboot) heb leren kennen :) (Dank u Shari :P ).
Zoals er in het voorsteltopic staat, hebben zijn ouders 5 paarden en een jaarling.
Ik rij met 1 paardje ervan (Gwikky). Dus Caro terug van western naar dressuur :P We hebben intussen onze eerste wedstrijd gedaan, waarvan foto's volgen.


Ik de eerste keer op Gwik

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een tijdje later

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onze eerste oefeningen naar het springen toe

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een tijdje later konden we tot 80 cm :D

Afbeelding

Afbeelding

En zondag (3 juli), hebben we onze eerste wedstrijd dressuur gedaan. Echt spannend! Gwik is nogal een zenuwachtig paardje, dus het was afwachten hoe ze zou reageren. De wedstrijd ervoor kon ik gewoon niet rijden omdat ze meer op 2 benen stond dan op 4.
Maar het is gelukt! Natuurlijk geen fantastische punten (15de van de 16 met 142 punten), maar ik heb al kunnen meedoen. De rest komt wel :D

Inrijden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de wedstrijd zelf:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan na de wedstrijd in de trailer :D

Afbeelding


En nog enkele gewone foto'kes van in de winter:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 13-07-2011 19:52

schoon fotos ze ;) maar nu komt de vraag die al eens gesteld was als je moet kiezen western of dresuur :) of ga je je volledig toeleggen op het springen en western nog enkel als ontspanning laten we maar zeggen ?
if you dont stand for something , you will fall for everything

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 13-07-2011 20:12

Toffe foto's! Knap dat je hebt deelgenomen aan de wedstrijd en alles op zijn tijd hé qua punten. Het is zoals je zelf zegt: je hebt al kunnen mee rijden. Moet wel zeggen dat ze tijdens de proef zelf veel beter en mooier liep dan tijdens de opwarming. Tijdens de opwarming komt ze vaak zelf te diep en te ver onder naar de borst toe, maar tijdens de proef draagt ze zichzelf veel beter. En daardoor wordt jou houding ook veel beter.
Chapeau in ieder geval!
1 tip die ik misschien kan geven als ik de foto's zie, is dat je je handen rechter moet dragen( niet fietsen) en je armen meer moet buigen (niet te gestrekt houden) Want fietsen en gestrekte armen daar ga je te geforceerd mee overkomen en gebruik je te veel arm en schouderkracht om je paard in toom te houden. Of zo komt het allesinds over.
Meer gebogen en rechte handen, komen ontspannen over.

In ieder geval: doe zo voort! En kijk uit naar foto's van je eerste springwedstrijd!

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 13-07-2011 20:13

alle begin (voor het paardje/ivm wedstrijd) is moeilijk...maar het feit dat jullie ervoor gaan is super!
Jullie zien er ook heel netjes uit....gewoon verder doen eh nu :wink:

Gast

Bericht door Gast » 13-07-2011 20:48

de wedstrijdfoto's zien er goed uit!
ik zou u wel wat langer zetten :D
Lesley had het al verteld van het bokken, maar komt zeker goed!

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 13-07-2011 21:06

Eumh graag gedaan zeker :P ?! Ja ook voor jou geld hetzelfde als voor Dana, je hebt het maar gedaan he! Heel goed! Ook jij staat een stapje voor op mij :lol: . Jullie zijn een leuk duo!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Gast

Bericht door Gast » 14-07-2011 21:05

@ Bart: Merci! Als ik moet kiezen hou ik het bij dressuur en springen. Kheb da altijd al gedaan en da zal er toch nooit uitgaan hé :wink: Af en toe kan er wel eens een recreatief westernritje tussen ofzo :)

@ Ohanner: Ze loopt na een tijd idd beter. Ze moet eerst meestal een goei half uur gewerkt hebben eer ze deftig gaat lopen. Maar dat komt wel goed. En de handen, dat weet ik. Het is niet gemakkelijk om men handen rechtop te houden en zeker niet met haar. Met de handen rechtop heb ik idd nogal problemen om haar te houden. Komt onderandere ook door zwakke polsen. Ik probeer er wel op te letten, maar das niet evident.
Eerste springwedstrijd zal nog nie meteen zijn vrees ik :P

@ Gwen: Dank je! En we gaan zeker verder doen!

@ Liesbet: MErci! Ja, langer moet zeker! Daar ben ik aan aant werken. Ik zit nu korter omdat ze met haar bokgedrag mij er anders zo afkiepert. Thuis oefenen we al op een gaatje langer.

@ Shari: Haha, da hebde goe gedaan :D En merci :D

Miss Rocky
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 151
Lid geworden op: 14-08-2010 22:30

Bericht door Miss Rocky » 17-07-2011 19:29

Gwikky is echt een heel mooi damespaardje wink
Ik zou ook echt wel langer gaan zitten maar in eerste plaats moet je zien dat je op je gemak zit en er gerust in bent, dan kan je stilaan gatje per gatje terug langer gaan 8)

Veel succes met de wedstrijden, is het B1 waar in je meerijdt?

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 17-07-2011 20:13

Haar Gwikky zag er in het echt en in zomerpels 10x beter uit dan dat je eigenlijk op de foto's ziet.
Mooi gebouwd paard en het is een mooi duo om te zien rijden.
Als je het zo live ziet, zoals ik vandaag deed, zie je dat ze knap werk levert. Het is een krachtig paard, maar haar overgangen in de proef vond ik goed en vlot gereden.
Ik denk dat het in mijn ogen nu vooral draait rond meer vertrouwen in elkaar krijgen. Gwikky is krachtig met als reflex dat Caro haar paard ook soms te krachtig wilt bijhouden en met als reflex daar op dat Gwikky nog krachtiger gaat tegen reageren met haar hoofd. Caro moet haar paard iets meer vertrouwen en af en toe meer durven loslaten en Gwikky moet haar leren vertrouwen dat er niets aan de hand is en dat ze gewoon hetzelfde doen als thuis.
In ieder geval knap gereden en je bent een ruiter met lef!
Ben benieuwd wat uiteindelijk je uitslag was!! En natuurlijk die van je ventje ook, want hebben spijtig genoeg zijn barrage gemist.

Gast

Bericht door Gast » 21-07-2011 18:49

@ Miss Rocky: Bedankt! Is inderdaad echt een damespaardje. Klein en elegant. Wij rijden inderdaad in B1.

@ Ohanner: Dat heb je heel fijn verwoord! Ik kan er alleen maar in toestemmen. De uitslag was 15de van de 19 met 158 punten. Vorige keer 15de van de 16 met 142. Dus we gaan vooruit :D
Nico had een slechte barrage. De 3 eerste balken had hij mee + tijdfouten. (Er waren er maar 3 die geen tijdfouten hadden, dus de tijd was te kort...)

Plaats reactie