Xanthe terug te paard!!

Voor al die leuke fotos!
ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Xanthe terug te paard!!

Bericht door ohanner » 03-07-2011 23:24

Na een jaar heeft Xanthe eindelijk een beetje haar angst overwonnen en is terug een paard op gekropen.
We waren bij outbackriding op tocht voor 3 uren en tijdens de drankstop zaten daar ook mijn dochter en nog wat kennissen te wachten en ze besloot het 2de deel mee te rijden( 1.5 uur)voorop bij Rudy in het zadel. Mits het de bedoeling was van een zeer kalme rit te houden, hebben we dit toegelaten.
En oh wat was ik fier en blij dat ze terug op een paard wou. Ze heeft de 1.5uur vlot doorlopen en haar tater stond niet stil van geluk!!
Hier het kleine bewijs:
http://www.youtube.com/watch?v=AcLCCG-1v5k

Gast

Bericht door Gast » 04-07-2011 09:00

Dat gezichtje van het kindje :D
*glunder glunder*

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 04-07-2011 21:13

Liesbet_x schreef:Dat gezichtje van het kindje :D
*glunder glunder*
Schatiig hé! En de mama ook blij zenne, maar dat zie je niet, want ik ben aan het filmen!

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 04-07-2011 21:26

ja die ziet er echt wel mega content uit :D was het lang geleden soms dat ze nog paard had gereden ?
if you dont stand for something , you will fall for everything

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 04-07-2011 21:37

Bartje schreef:ja die ziet er echt wel mega content uit :D was het lang geleden soms dat ze nog paard had gereden ?
Ja, na een valpartij vorig jaar had ze schrik gepakt. En ze wou nog alles doen wat met paarden te maken had zo lang ze er maar niet op moest.
Dus wij forceerden niets en vroegen gewoon regelmatig nog eens of ze er eens op wou, maar meestal was dat antwoord neen. Maar gisteren was het ineens ja. Wij verschoten ons een bult!
Dus heeft ze 1.5 uur mee gereden en echt van genoten.
En ze heeft de smaak terug te pakken!
Ze weet altijd wel haar paarden uit te kiezen. Het klinkt misschien gek, maar al van heel jongs af aan, wist zij paarden uit te kiezen wara ze het goed mee kon vinden. Het gekke is dat het soms niet de braafste zijn, maar blijkbaar in haar ogen wel ok. Want soms heb ik al paarden gezien waar je makkelijk mensen met een handicap of totaal onervaren ruiters op zou zetten, maar waar zij weigert van in de buurt te komen. Echt gek. Zelfs de pony waar ze vorige zomer af viel, is nog steeds haar lieveningspony en zelfs aan de hand durft die wel een deugeniet te zijn, maar kan haar niets schelen. Is het misschien omdat ze voelt dat die eerlijker zijn ofzo? Nogmaals ik weet het niet, maar vind het wel fijn om te zien.

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 04-07-2011 21:39

Of ze is een kleine dare devil :D
if you dont stand for something , you will fall for everything

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 04-07-2011 21:59

Bartje schreef:Of ze is een kleine dare devil :D
Dat betwijfel ik, ze is een beetje een schrikschijter zoals wij dat zeggen.
Maar ze heeft wel meer vetrouwen in een paard dan in een speeltuin en een fiets. Ze galopeerde en sprong met ons al ze 1 jaar oud was, maar op de speeltuin in iets klimmen of een glijbaan,...., neen dat dierf ze niet.

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 04-07-2011 22:07

Azo ja dan zal ze toch wrs de feeling meer hebben met een paard dat voor haar zoals jij zegt eerlijk is en zichzelf toont kinderen voelen dan ook dingen anders aan dan wij volwassene
if you dont stand for something , you will fall for everything

Gast

Bericht door Gast » 04-07-2011 23:16

Ach, zie ze glunderen!
Echt fijn dat ze haar angst overwonnen heeft!

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 05-07-2011 11:51

Had ik op de foto's niet gezien dat de pony bij Spirit ook mee was? Daar reed ze toch ook op...wou ze daar niet even mee wandelen dan?

Wel fijn dat ze ervan genoten heeft en wie weet heeft ze snel smaak naar meer ;) Beetje bij beetje komt dat wel!

Plaats reactie