training Ducho

Voor al die leuke fotos!
ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

training Ducho

Bericht door ohanner » 13-06-2011 20:29

Vandaag na een paar weken hard werken op het werk en dus minder paardenplezier terug kunnen rijden met Ducho.
En het was een redelijk goede training. Hij stond goed voorwaarts en dat heeft hij wel nodig voor het goede werk.
Hier wat foto's van mij met hem.
Sorry, voor de iets of wat gele vlekken op zijn vacht, maar het was net iets te fris om hem nog te wassen.

Vind ik persoonlijk zelf een leuke foto
Afbeelding
Even de spiertjes los gooien.
Afbeelding

Afbeelding
Passage
Afbeelding
spaanse pas
Afbeelding
spaanse pas
Afbeelding
de opwarming (ja sorry ze staan niet op volgorde)
Afbeelding
opwarming
Afbeelding
opwarming
Afbeelding
uitgestrekte draf
Afbeelding

Afbeelding
zijn staartjes met gele achtergrond, sorry!
Afbeelding
Gewoon wat foto's
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Passage
Afbeelding

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 13-06-2011 21:29

Ela zeg, uwe zit gaat er al goed op vooruit he seg!! Ik vind dat jullie echt goed bij mekaar passen. Tzijn mooie foto's!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 13-06-2011 21:48

SugarKittie178 schreef:Ela zeg, uwe zit gaat er al goed op vooruit he seg!! Ik vind dat jullie echt goed bij mekaar passen. Tzijn mooie foto's!
Dank u!! En idd, mijn houding is er sterk op vooruit gegaan, maar nog veel werk zenne. Heb nog vaak de neiging van naar voor te hangen bij bepaalde oefeningen en heb 1 arm die deels door de zweep wat naar buiten draait en op filmpjes zie je ook dat ik mijn benen stiller moet houden. Maar we komen er wel hé!

Miss Rocky
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 151
Lid geworden op: 14-08-2010 22:30

Bericht door Miss Rocky » 13-06-2011 22:23

Das al heel wat anders dan die manege paardjes! Wat een chique jongen!
Heb zelf ooit op het punt gestaan een andalusier te kopen toen ik nog dressuur reed, heel mooie paarden en hij is er zeker een mooi voorbeeld van wink

Leuke combinatie, laat die manegepaarden maar aan de kant en als je de kans hebt om zelf die jonge te kopen zou ik het zeker doen, een andalusier als je dressuur rijdt is zeker en vast top! D

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 13-06-2011 22:29

Miss Rocky schreef:Das al heel wat anders dan die manege paardjes! Wat een chique jongen!
Heb zelf ooit op het punt gestaan een andalusier te kopen toen ik nog dressuur reed, heel mooie paarden en hij is er zeker een mooi voorbeeld van :wink:

Leuke combinatie, laat die manegepaarden maar aan de kant en als je de kans hebt om zelf die jonge te kopen zou ik het zeker doen, een andalusier als je dressuur rijdt is zeker en vast top! :D
dank je! Het zijn ook zo een mooie paarden qua look. En ik heb al met veel soorten paarden gereden, maar iedereen zegt zelf ook, als ze me op een PRE zien dan rij ik op mijn best. Het klikt gewoon met dat ras en er zal zeker nog een PRE bij ons komen en hopelijk wordt het Hektor, maar eerst alles op een rijtje zetten voor ik beslis.

Gast

Bericht door Gast » 13-06-2011 23:10

Da ziet er wel heel goed uit!
Jullie zijn een leuk duo!

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 13-06-2011 23:15

Caro schreef:Da ziet er wel heel goed uit!
Jullie zijn een leuk duo!
Dank je!

Marc
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 163
Lid geworden op: 13-11-2010 17:49

Bericht door Marc » 14-06-2011 18:29

PRE's zijn mooie en elegante paarden en veelzijdig, worden deze ook niet bij stiergevechten gebruikt of zijn dat lusitano's?
Ik zie liever ook Hektor's kleurtje maar dat is smaak..
Doe niet aan anderen wat je zelf niet wenst te ondergaan

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 14-06-2011 18:57

Marc schreef:PRE's zijn mooie en elegante paarden en veelzijdig, worden deze ook niet bij stiergevechten gebruikt of zijn dat lusitano's?
Ik zie liever ook Hektor's kleurtje maar dat is smaak..
Idd, PRE's worden ook gebruikt voor de stierengevechten. Maar je hebt binnen de PRE's eigenlijk 2 soorten. Je hebt de barokke types zoals Ducho. Stevig, breed en vierkant gebouwd. Oorspronkelijk voor de academische rijschool of klassieke dressuur. En dan heb je de campero's zoals ze zeggen en dat zijn de meer atletisch gebouwde. Nog steeds struis, maar vaak net niet vierkant gebouwd om soepel te kunnen draaien om natuurlijk op tijd weg te kunnen draaien van een stier. Oorspronkelijk voor op het land gekweekt. Drijven van de koeien enzo.
Maar ook lusitano's doen stierengevechten hoor. geloof dat dat alleen op een andere manier is dan de spaanse. Nu ja wat er is overgebleven van de stierengevechten(gelukkig maar).

Ze zijn idd veelzijdig. De enige tak waar ze het helemaal niet goed in doen is springen juist omdat ze zo vierkant gebouwd zijn..

En Hektor is qua kleur ook meer mijn ding hoor. Ik hou vooral van die wildkleur in die manen. Prachtig.

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 14-06-2011 20:26

Fijn dat je je plezier én leerschool daar gevonden hebt!
Tis fijn je zo bezig te zien! ;)

Plaats reactie