Voorsteltopic Joy

Voor al die leuke fotos!
SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Voorsteltopic Joy

Bericht door SugarKittie178 » 04-06-2011 23:14

Hier hebben we dan Joy. Waarvan ik al iets vermeld had in topic van Amirah. Dit is het 2de paardje van de eigenaars van Kitana. Ze is al een langere tijd gereden. Ze heeft van die leuke problemen als : schoppen als je aansingeld, alles kapottrekken als je een bit indoet, onder het zadel bokken/steigeren, ineens alles toegooien en niet meer verder willen, ...
Ze is ook heel zuur, een echte "pismerrie". Altijd oren plat, haar staart staat NOOIT stil. Bijkomend "probleem" : ze is heeeeeeeeel erg dik. Daar moet echt wat af hoor.

Longe, stap

Afbeelding

Stoppen snapte ze niet meteen :P

Afbeelding

Meer stappen

Afbeelding

Op deze foto lijkt ze heel angstig vind ik, maar dat is ze helemaal niet :p. Nier erg snel onder de inruk :D.

Afbeelding

Stop

Afbeelding

Moment net in het vragen van de stop, ze draait zich naar mij toe en klaar om te stoppen. Ze snapte het!

Afbeelding

Zzdeltje erop

Afbeelding

Afbeelding

De stop werkt :D

Afbeelding

Nog wat meer longewerk

Afbeelding

Afgebonden longeren

Afbeelding

Afbeelding

Eerst keer dat ik erop ging, enkel maar stap gedaan toen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toch maar even aan die neus prullen...

Afbeelding

Succes!

Afbeelding

Bij het longeren, wat je ook vraagt (stop, stap, draf, galop,...) piept ze altijd. Het schoppen bij het aansingelen heb ik nog niet mogen ervaren. Het kapottrekken heb ik al 1 keer mogen ervaren, maar dat was niet als ik een bit indeed. Het rijden ... pffffff ... veel werk! Ze gooit alles zomaar toe ineens en als je haar wil verderzetten bokt ze. Als je haar neus vraagt begint ze met haar hoofd te schudden en als je doordramt dan gaat ze omhoog. Ale echt geen plezier om mee te rijden.

Ze is ook nagegeken door de osteophaat, ze zat een beetje vast in haar rug en achter haar oren. Maar dat was niet "vast" genoeg om waarschijnlijk al die problemen te veroorzaken. Waarschijnlijk is het gewoon haar karakter. Dus ik ga het nog leuk hebben.

Ik hoop jullie binnenkort vorderingen kan laten zien en een paard dat al wa mooier in model staat.
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 05-06-2011 16:46

ik volg het graag.... )

Marc
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 163
Lid geworden op: 13-11-2010 17:49

Bericht door Marc » 05-06-2011 20:38

Weer een uitdaging, we volgen in spanning mee ... :)
Doe niet aan anderen wat je zelf niet wenst te ondergaan

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 05-06-2011 20:57

ben idd ook mee benieuwd naar hoe zij zal evolueren! Tis te hopen dat die merrie-trekken wat verzachten hé

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 05-06-2011 21:44

Joy het zuurste paard dak al gezien heb bij Shari zowel onder zadel als in het gewoon in de stal staan :) een echte bitch zullen we maar zeggen ;) maar Shari krijgt da wel in orde
if you dont stand for something , you will fall for everything

Miss Rocky
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 151
Lid geworden op: 14-08-2010 22:30

Bericht door Miss Rocky » 05-06-2011 22:37

sja a real "joy" zo te zien... ugh... wat haat ik zulke merries shock
Anyway buiten veel te dik ist wel helemaal geen mis paardje wink

Veel succes ermee wink

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 05-06-2011 23:23

@ Gwen : Leuk om weten ;).

@ Marc : Jij kan soms live komen volgen als je wil :D.

@ Hanne : Khou je op de hoogte!

@ Bartje : Het is ook de zuurste die ik hier gezien heb...

@ Miss Rocky : En ik niet zeker? Maar als "trainer" heb je het niet voor het kiezen... Ik denk ook dat als ze in model staat, ze zeker niet mis is!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Gast

Bericht door Gast » 06-06-2011 12:18

Leuk paardje. Redelijk mooi getekend.
Die kom ik nog eens bewonderen met camera :p

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 06-06-2011 18:11

@ Caro : kzou zeggen enJOY voor die te fotograferen want het is niet echt een fotogeniek beestje aangezien ze zo kwa kijkt constant :p
if you dont stand for something , you will fall for everything

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 06-06-2011 19:29

@ Caro : Daar hou ik u aan dan!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Plaats reactie