Voorsteltopic Amirah

Voor al die leuke fotos!
SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Voorsteltopic Amirah

Bericht door SugarKittie178 » 02-06-2011 22:39

Nu ik alle paarden al heb gehad die hier hun training al achter de rug hebben, is het tijd voor degene die hier momenteel in training staan. Nu kan in de topics weer in stukjes posten ipv alle foto's in 1 topic.

Hier is ze dan het paardje van Marc hier op het forum : Amirah.
Leeftijd zal Marc nog eens moeten toelichten, 5 of 6 jaar dacht ik?!
Een arabiertje, een hele brave. Kende het zadel al en als ik me niet vergis had hij zijn zoon er al een keertje opgezet in stap.

Foto's :

Meet Amirah

Afbeelding

Longewerk

Afbeelding

Afbeelding

Eumh, wa doede gij nu?

Afbeelding

Afbeelding

Met boomloos zadel van Marc (welke nu te koop is, dus geintereseerden... grijp je kans!)

Afbeelding

Afbeelding

Opzadelen met gewoon westernzadel

Afbeelding

Longeren met gewoon westernzadel

Afbeelding

Afbeelding

De eerste rijfoto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(Shari als volblondje lol :p)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een latere rijsessie

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In galop legt ze altijd haar oren plat, maar als ze haar neus leert te geven gaat dit volgens mij al minder zijn.

Filmpjes :

Draf, vertragen, andere kant weer op, weer draf en vertragen naar stap

http://www.youtube.com/watch?v=xfzEIxHK2o0

Galop rechtsom hoefslag

http://www.youtube.com/watch?v=hyIp_5MqA7U

Galop linksom cirkel en stopje

http://www.youtube.com/watch?v=-eYPa2uqpBc

Ondertussen ben ik overgeschakeld op bit. Alles ging eigenlijk goed tot een paar dagen terug. Met het afbinden zag ik duidelijk een verschil tussen links en rechts. Rechts gaat heel goed, links draait ze rond haar atlas en geeft ze niet. Met het rijden zelf ging alles goed op bit, tot ze vandaag plots toen ik haar neus vroeg met haar hoofd begon te schudden.
Ik hield gewoon de druk op het bit gelijk aan, waar zij blijkbaar niet mee gediend was. Ze ging omhoog, veel te hoog, ze kon het zelf niet goed inschatten denk ik eeeeeen we zijn achterover gegaan. Maar beiden ongedeerd hoor. Ik heb ergens een vermoeden dat ze dus vastzit in haar nek of rug. Zo niet, dan heeft ze een karaktertje. Morgen komt de osteophaat langs om eens te kijken (die komt ook nog kijken naar Joy, nog een paardje dat hier staat, die stel ik ook nog wel voor). Ik kan me eigenlijk geen beter klant dan Marc bellen. Ik vraag om haar tanden eens laten na te zien... geen probleem. Ik vraag of de osteophaat mag komen... geen probleem. Hij komt elke week eens langs hier. Zeer geintereseerd wat er allemaal gebeurd met haar. Vriendelijk. Wat wil een mens nog meer? Zo mogen er nog klanten volgen hoor!!!

Volgende rijfoto's op bit volgen nog wel eens, ik (of Marc) hou jullie op de hoogte hoe het is geweest met de osteophaat!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 02-06-2011 22:49

Die is goe bezig zit wel wat furie in :)
als het zo is dat ze ergens vast zit dan geraakt het hopelijk zo opgelost dat jullie niet nog eens op ulle gat gaan :P al is en blijft het een gevaarlijke situatie als je paard steigert
zo niet zal er nog flink wat gezweet worden tijdens de trainingen en over marc geen slecht is een van je beste klanten ne hele sympathieke mens die echt om zijn paard geeft zoals het hoort te zijn met de juiste intresse
if you dont stand for something , you will fall for everything

Marc
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 163
Lid geworden op: 13-11-2010 17:49

Bericht door Marc » 02-06-2011 23:49

@Shari: Leuk zo een evolutie overzicht :D , ik had al wel het een en ander gezien ter plaatse, maar ik kan er ook niet elke dag bijzijn en zo kan ik het toch ook meevolgen.

Amirah is nu 5 jaar, kende wel al grondwerk maar moest nog zadelmak gemaakt worden en ingereden worden.
Bedankt, maar ik voel mij helemaal geen betere klant, ik vind het maar normaal dat ze de zorgen krijgt die nodig zijn.

@Bartje: Zegt da wel, vurig maar toch gevoelig.
Hopelijk vinden we snel wat er is, dan kunnen we verder en moet er niemand op zijn gat gaan, en gij zij ook ne sympathieke gast :)
Doe niet aan anderen wat je zelf niet wenst te ondergaan

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 02-06-2011 23:49

Amai, wel een zeer stevig gebouwd paard voor een arabiertje te zijn. Zo zie ik er niet veel. Volledig arabier?
Wel een mooi gebouwd paard moet ik zeggen en een mooie donkere kleur.
Hopelijk kunnen jullie uitzoeken wat het probleem is en waarom ze zo steigert.

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 03-06-2011 09:39

@Marc : merci voor het compliment :)
if you dont stand for something , you will fall for everything

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 03-06-2011 12:16

Dat ziet er een mooi beestje uit. Nog werk aan, maar das normaal, anders zou Marc je hulp niet nodig hebben zeker :wink:
Maar idd, na een paar keren weten ze waar het om gaat en proberen al eens 't een en ander.... stom dat je eraf gevallen bent, toch voorzichtig blijven eh Shari, we zijn pvc (nog) niet :P


Ben benieuwd hoever ze in de westernsport zal geraken.

Marc
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 163
Lid geworden op: 13-11-2010 17:49

Bericht door Marc » 03-06-2011 19:33

@ohanner: bedankt ik vind ze zo ook mooi :) en jazeker is een volbloed arabier zoals ze vroeger waren authentiek, ze noemen dit klassiek arabieren, zoals ze in de woestijn waren en niet zoals die dat meeste kennen vanuit shows.

@Gwen: Is nog wat vroeg maar ik ben toch al tevreden met wat ze al kan :)

De osteopaat is vandaag geweest bij shari en blijkbaar zat Amirah een klein beetje vast achteraan de wervels en gespannen juist achter de oren, hij heeft ze dan wat losgemaakt en nu moet ze een paar dagen rusten en ontspannen, wat een leven hé, ik denk dat het bij mij ook wat vastzit ... :lol:
Doe niet aan anderen wat je zelf niet wenst te ondergaan

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 03-06-2011 20:17

ja maar Marc is da nu een hint om te vragen dat er iemand achter uw oren komt wrijven :P maar shari had toch maar gelijk dat er iets was nog een sjans dat zij op alles let bij de paarden ;)
if you dont stand for something , you will fall for everything

Marc
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 163
Lid geworden op: 13-11-2010 17:49

Bericht door Marc » 03-06-2011 20:47

Bartje, wie weet, maar geef mij toch maar liever die paar dagen rusten en ontspannen :)
Dat noemen ze het oog van de meester! :wink:
Doe niet aan anderen wat je zelf niet wenst te ondergaan

3passions
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1105
Lid geworden op: 20-12-2008 11:10

Bericht door 3passions » 04-06-2011 01:58

:O Ok ik ben op slag verliefd XD Wat een knapperdje:o Echt een mooi paard:o

Achterover gegaan dan heb je ng chance gehad eigenlijk allez, pas wat op eh seg want ..
May the sun rise in your heart and you spirit run free!
A heart of gold, but it lost its pride...

Plaats reactie