werken op de nieuwe weide

Voor al die leuke fotos!
Plaats reactie
Jaleesa.X.Henna
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 415
Lid geworden op: 08-01-2009 19:23

werken op de nieuwe weide

Bericht door Jaleesa.X.Henna » 24-05-2011 15:10

Werken op de nieuwe weide in Lier

Hier heeft jaren geleden een piste gelegen (rijnzand gestort) die nu helemaal verwilderd en verwaarloosd is, hier komt onze piste van 43m -23m
Afbeelding

uitzicht over de weide
Afbeelding

De stallen die nog wat opgeknapt moeten worden
Afbeelding

Rommel en takken die we al uit de weide hebben gehaald
Afbeelding

bijna alle struiken eruit :)
Afbeelding

Boys and their toys.. :roll:
Afbeelding

de piste volledig struikvrij gemaakt :P dit moet nog gefreesd (of zoiets) worden en dan word er zand gestort en er moet nog een container komen voor al de rommel en takken..
Afbeelding

Er is nog veel werk..
You Don't Throw A Whole Life Away Just Because It's Banged Up A Little .. It Just Needs To Learn How To Be A Horse Again.

Henna & Whiz, Hou Van M'n Meisjs, Geef Jullie Nooit Meer Af ! <3

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 24-05-2011 18:42

idd, aan de stal is nog veel werk! Maar alles op zijn tijd, hé!

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 24-05-2011 20:00

Ik krijg een deja-vu :P . Maar dan van mijn weide hier. Daar was ook nog enorm veel werk aan. Dus succes ermee!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Jaleesa.X.Henna
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 415
Lid geworden op: 08-01-2009 19:23

Bericht door Jaleesa.X.Henna » 24-05-2011 20:15

Alles op zijn tijd ja, maar het kan voor mij niet snel genoeg gaan! :lol:
Vooral die piste, ik wil weer serieus aan het werk met Whiz :oops:

Hehe, merci Shari! Wat voor zand ligt er eigenlijk bij jou in de piste?
You Don't Throw A Whole Life Away Just Because It's Banged Up A Little .. It Just Needs To Learn How To Be A Horse Again.

Henna & Whiz, Hou Van M'n Meisjs, Geef Jullie Nooit Meer Af ! <3

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 24-05-2011 20:17

Ik heb geen zand laten brengen. Ik wil dat geld niet in een weide steken die niet van mij is. Dit is gewoon kapotgelopen bodem.
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Jaleesa.X.Henna
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 415
Lid geworden op: 08-01-2009 19:23

Bericht door Jaleesa.X.Henna » 24-05-2011 20:24

Wauw dan heb jij toch echt wel geluk met jou bodem daar, jou piste ligt er bij slecht weer vaak nog deftig berijdbaar bij!
Hier hebben we spijtig genoeg niet zoveel geluk, 't is een nogal natte weide in de winter, daarom dat we zand gaan storten voor de piste en waarschijnlijk ook nog een deel voor de stallen zodat ze altijd droog kunnen staan..
You Don't Throw A Whole Life Away Just Because It's Banged Up A Little .. It Just Needs To Learn How To Be A Horse Again.

Henna & Whiz, Hou Van M'n Meisjs, Geef Jullie Nooit Meer Af ! <3

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 24-05-2011 20:25

Klopt daar heb ik inderdaad veel gelukt mee. Ik heb niet zo een natte weide. Maar voor de stallen is het altijd een modderpoel!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Gast

Bericht door Gast » 24-05-2011 21:41

Daar is werk aan zeg!
Maar dat komt wel goed. Eens het af is ga je daar zeker veel geniet van hebben!

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 24-05-2011 22:56

wij hebben zeezand liggen geloof ik, niet te duur en blijft in de winter ook redelijk goed, het droogt snel op...momenteel zou ik zelfs moeten sproeien, want tis erg stoffig.

Wel leuk dat je zo een eigen weide kan bewerken en inrichten, tis idd veel werk, maar dat wordt beloond! ...als het niet van jezelf is, moet je je altijd wat schikken...maarja mijn tijd met eigen plek komt nog wel :p ;)

Jaleesa.X.Henna
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 415
Lid geworden op: 08-01-2009 19:23

Bericht door Jaleesa.X.Henna » 16-06-2011 14:05

Gwen, het is nog altijd een huurweide hoor, maar we hebben gewoon vrij spel van de eigenaar, gelukkig maar :D
Hij is al blij dat er eindelijk mensen op staan met ervaring met paarden, weten waar ze aan beginnen en alles onderhouden niet zoals de vorige die het zo hebben laten verwaarlozen..
Ik hoop stiekem wel dat we ze over enkele jaren misschien kunnen kopen, de eigenaar is al een man op leeftijd en hopelijk wil hij er dan eindelijk afstand van nemen :P
You Don't Throw A Whole Life Away Just Because It's Banged Up A Little .. It Just Needs To Learn How To Be A Horse Again.

Henna & Whiz, Hou Van M'n Meisjs, Geef Jullie Nooit Meer Af ! <3

Plaats reactie