gewoon wat fotootjes

Voor al die leuke fotos!
Tinne
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 196
Lid geworden op: 28-11-2010 10:02

Bericht door Tinne » 08-08-2011 21:48

Dit is volgens mij wel Sint-Janskruid, iets minder erg dan Jacobskruiskruid.
Van Sint-Jans kruid kunnen ze uitdrogingsverschijnselen krijgen en sneller verbranden. Vooral witte paarden zijn er extra gevoelig aan.

Jacobskruiskruid is dodelijk voor paarden. Ze krijgen er leverproblemen van. Maar normaal gezien eten ze er niet van als het in de wei staat. Als het afgedaan en gedroogd is wel, want dan herkent het paard het niet meer..

Gewoon afknippen is niet voldoende, met wortel enal uit de grond trekken. En best ook handschoenen.

Miss Rocky
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 151
Lid geworden op: 14-08-2010 22:30

Bericht door Miss Rocky » 08-08-2011 21:49

Zou ook nog eens dringend bij Shari en haar paardjes moeten binnenspringen wink

Wie weet is het weer 3 straten verder wel beter lol lol

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 08-08-2011 21:51

Ja het gras is meestal groener aan de andere kant zeggen ze :P en mss is dat 3 straten verder wel echt zo haha
if you dont stand for something , you will fall for everything

Marc
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 163
Lid geworden op: 13-11-2010 17:49

Bericht door Marc » 08-08-2011 21:52

bwa Putte is toch mooi bij goe weer breng er dan ook tijd genoeg door
@Bartje: Gij heb het over bepaalde inwoners zeker :lol:
Doe niet aan anderen wat je zelf niet wenst te ondergaan

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 08-08-2011 21:56

nie specifiek Marc :) gewoon ik ontspan daar op de wei altij wel iets leuk te zien ;)
if you dont stand for something , you will fall for everything

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 09-08-2011 14:46

Tinne schreef:Gewoon afknippen is niet voldoende, met wortel enal uit de grond trekken. En best ook handschoenen.
Heb ik allemaal al geprobeerd...wij hebben er ineens sinds 3of 4jaar nu, erover nooit gehad.
Gelijk wat ik doe, blijven ze terugkomen...dit jaar is het echter al stukken beter!
Gelukkig want het is een hels karwij dit met wortel uit de grond trekken, ik bedank er nu voor, doe ik niet meer... is ongezond voor dier, maar ook voor de mens - zelfs met handschoen en mondmasker een rotklus.

Dit jaar ging het beter: bij het begin dat ze te zien zijn heb ik ze gaan afknippen met tuinschaar, meteen in kruiwagen en van de weide gehaald en dan de geknipte plaatsen gespoten met all-round product dat niet al te schadelijk is voor de paarden.
Want de wortels gaan onder de grond gewoon verder en die heb je niet altijd allemaal mee als je trekt. Dus doe ik geen moeite meer en ze blijven nu tenminste weg!
(meteen ook de netels en distels gespoten die hier en daar kwamen piepen)

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 09-08-2011 19:59

Schoon foto's Veronic! Joly komt er echt mooi op uit!
Ja ik verwacht u nog altijd hier he. Maar ik begrijp het tijdsgebrek. Maar 3 straten uit mekaar wonen en nog niet bij mekaar geraken. Eigenlijk erg he :oops: .

@ Marc : "@ Bartje: Gij heb het over bepaalde inwoners zeker ". Ale waarom denk je dat nu :P.
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Plaats reactie