Voorsteltopic Joy

Voor al die leuke fotos!
Gast

Bericht door Gast » 06-06-2011 21:44

mooi paardje!

Dana
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 198
Lid geworden op: 14-06-2010 15:18

Bericht door Dana » 07-06-2011 14:00

Haha, een echte merrie dus! Misschien toch ook haar hormonenspiegel laten nakijken?
Enfin, dit is de reden waarom ik geen merrie meer wil. Al is dit wel een uitzondering natuurlijk, zal veel aangeleerd gedrag bij zitten ook.

Onze ruin die kan ook zo zuur is in de omgang. Als je hem op zijn plek zet is dat meteen voorbij en kan je hem zo aanhalen. Maar het is wel het type als je hem bij "bange" mensen zet, na twee weken trapt hij die gewoon van de weide af. Tja, en dan kom je met zo'n paard bij Shari terecht :lol: .
Cowgirl: a good looking cowboy with brains!

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 10-06-2011 08:03

@ Liesbet : Ja ze mag er wel wezen, nu nog wat meer model erin :lol: .

@ Dana : Zou ik eens kunnen vragen aan de eigenaars. Volgens mij is het gewoon een echte "pismerrie". Osteo was hier geweest en die zegt dat er een product is dat je dit soort merrie's kunt geven. Ze worden daar rustiger van en is geen dopingproduct. Ik kan dit ook eens proberen aan te praten aan de eigenaars, als je niet probeert weet je het niet he. Ey ey, er mogen ook eens andere paarden bij mij terecht komen hoor :p. Waar ik niet zoveel werk aan heb! Momenteel zijn het 3 specialkes zenne (ik moet de 3de hier nog voorstellen). Ale, Amirah eigenlijk niet, daar heb ik maar eventjes problemen mee gehad. Maar de andere 2, man dat gaat een werkje worden!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

3passions
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1105
Lid geworden op: 20-12-2008 11:10

Bericht door 3passions » 15-06-2011 21:43

Lol Ook niet te mager
En das nog wat spanning en sensatie eh, Shari En ja..merries..Ik heb er zelf ook zo'n leuke xD
May the sun rise in your heart and you spirit run free!
A heart of gold, but it lost its pride...

Miss Rocky
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 151
Lid geworden op: 14-08-2010 22:30

Bericht door Miss Rocky » 19-06-2011 14:58

Ik zag deze te koop staan... ook geschikt voor beginnelingen stond erbij en zeer braaf in het rijden enz... Tja daar stel ik me dan toch wel vragen bij waarom ze ze dan in training zetten bij Shari?

Ik kan erin komen dat ze ze verkopen maar een correcte uitleg bij verkoop vermijdt een hele hoop problemen achteraf denk ik dan ...

Dana
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 198
Lid geworden op: 14-06-2010 15:18

Bericht door Dana » 20-06-2011 13:28

Ach, ieder paard te koop is "het beste paard van de stal". Je vraagt je af waarom er zoveel "goede" paarden te koop staan!
Als je erbij zet dat het niet voor beginners is, dan haakt 80 % van de kopers al af (ook ik denk dan altijd meteen het ergste :oops: ).
Cowgirl: a good looking cowboy with brains!

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 20-06-2011 18:58

Een paard verkopen is altijd met wat leugens want zoals Dana zegt zet er iets bij dat mensen niet aanspreekt en de intresse is ook meteen weg al kan het ook aan omgeving , persoon die het paard rijd etc liggen dus soms moet je wel eens een risico nemen bij aankoop van een paard denk ik dan
if you dont stand for something , you will fall for everything

Miss Rocky
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 151
Lid geworden op: 14-08-2010 22:30

Bericht door Miss Rocky » 20-06-2011 21:57

Tuurlijk stel je best je dier dat je wil verkopen goed voor, anders komt er niemand op af. Maar ik persoonlijk zou nooit een paard aan een beginneling verkopen als ik weet dat dit problemen gaat geven. Ik zou het wss anders stellen zodat ik weet dat mijn paard een goede blijvende thuis krijgt en niet een maand later weer te koop staat... then again...
Ik heb het zelf ook voorgehad hoor, paardje correct verkocht met alle correcte info erbij en 6 weken later stond ze terug te koop... cry nu achteraf gezien, ondertussen heeft ze een superthuis. Kopen en verkopen tzijn idd altijd risico's ?

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 21-06-2011 21:33

@ Miss Rocky : Zwijg me ervan. Ik weet maar al te goed wat het is om een paard met de beste intensies te verkopen en ze dan weer op internet tegenkomen!!!

Het klopt inderdaad dat het paard braaf is maar pittig. Bokken of steigeren doet ze al niet meer (ik moet binnenkort nog eens een update maken). Maar voor beginners zou ik ze niet aanraden. Vrijdag komen er normaal al mensen kijken.

En bijna geen enkele advertentie tegenwoordig over paarden is nog volledig oprecht. Bij mij normaal wel, maar ik pleit 1 keer schuldig :oops: . Het is eigenlijk geen lolletje meer om een paard te kopen of te verkopen. Als je eentje gaat kopen moet je goed op alles letten of je wordt in het zak gezet. Als je eentje probeerd te verkopen zijn de mensen meteen achterdochtig voor het minste!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 22-06-2011 16:22

idd...en dan nog kan het paard veranderen als het in een andere omgeving, bij andere mensen komt.
Ik heb al meegemaakt dat er een aangenaam paardje hier weg moest van de ouders en toen ik ze terug zag...was alle levenslust eruit, was een ander beestje geworden...triestig om zien.

Plaats reactie