Voorsteltopic Amirah

Voor al die leuke fotos!
Jaleesa.X.Henna
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 415
Lid geworden op: 08-01-2009 19:23

Bericht door Jaleesa.X.Henna » 04-06-2011 10:05

Pff Shari jij hebt toch altijd van die gevaarlijke dinge voor hé!
Gelukkig beide niks aan overgehouden! :shock:
Toen wij Henna nog niet zo lang hadden is zij met mij erop eens kaarsrecht gaan staan dat de andere op de stal dachten dat we achterover gingen slagen (Hanne en Dorien kunnen dit bevestigen)..
Eerlijk gezegd dat had ik nooit overleefd.. ik heb de reactie niet direct om eraf/opzij te springen :? Gelukkig heeft ze daarna nooit meer zo fel gesteigerd en heb ik nu een braaf paardje onder mijn kont dat nog nooit gesteigerd heeft :lol:

En wat een mooi paardje! Helemaal mijn ding.. Arabiertjes :/verliefd
You Don't Throw A Whole Life Away Just Because It's Banged Up A Little .. It Just Needs To Learn How To Be A Horse Again.

Henna & Whiz, Hou Van M'n Meisjs, Geef Jullie Nooit Meer Af ! <3

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 04-06-2011 22:46

@ Gwen : Ik ben al wel meerdere keren achterover gevallen met een paard. En ik ben PVC al wel :lol: . Hij heeft me eens gezegd, en dat was voor de hele groep, "als ik jou bezig zie, zie ik mezelf 30 jaar terug".
Was wel fijn :).

@ Marc : Meester zou ik mezelf niet noemen hoor :lol: .

@ Joske : Heb jij niet een zwak voor vele paarden hihi. Ik pas wel op, of dat werkt is iets anders :D.

@ Jaleesa : Ik heb toch altijd van die dingen voor? Is een deel van mijn leven denk ik :) . Het is niet meteen dat als je onder een paard terecht komt dat je dood bent hoor. Tarzan is ook al eens met mij achterover gevallen en ik ben er ook nog! Ik heb ondertussen precies al een automatisch systeem dat als ik de paarden achterover voel vallen, ik ze meteen naar 1 kant trek. Zodat ze op hun zij vallen en niet achterover. Nog altijd risicovol, maar minder...
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Jaleesa.X.Henna
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 415
Lid geworden op: 08-01-2009 19:23

Bericht door Jaleesa.X.Henna » 05-06-2011 09:46

Ik had dat gewoon niet overleefd.. ik woog toen amper 50kg, Henna weegt er zeker 700.. Zo'n groot beest, als zij vol op mij terecht was gekomen, wat wsl het geval zou geweest zijn aangezien ik niet die reactie heb van het paard opzij te trekken, ben ik zeker dat ik hier nu niet zat :?

Maar dat is gelukkig niet gebeurd en hopelijk blijft da zo :lol:
Ik vind steigeren niet erg/eng ofzo, maar zo recht hoeft voor mij echt niet!
You Don't Throw A Whole Life Away Just Because It's Banged Up A Little .. It Just Needs To Learn How To Be A Horse Again.

Henna & Whiz, Hou Van M'n Meisjs, Geef Jullie Nooit Meer Af ! <3

Dana
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 198
Lid geworden op: 14-06-2010 15:18

Bericht door Dana » 07-06-2011 13:52

Oh, ben ook verliefd, wat een mooie arabier! Ik ben helemaal zot van dit type (mijn vader heeft er ook zo eentje, wel iets groter).
Nu is het te hopen dat het steigeren idd met pijn te maken had. Als ze dan nu in orde is, da's toch iets makkelijker dan een moeilijk karakter hé. :wink:
Dat zal je wel gauw merken over een paar dagen.

En tof dat Marc zo begaan is met zijn paardje, zo zouden er idd meer moeten zijn!

@ Shari: oké, een beetje PVC moet je wel in je hebben als je trainer wil worden. Maar niet te veel hoor! :wink:
Cowgirl: a good looking cowboy with brains!

Marc
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 163
Lid geworden op: 13-11-2010 17:49

Bericht door Marc » 07-06-2011 17:14

Haar karakter is wel ok, maar een arabier steigert van nature wel gemakkelijk, als ik bij het grondwerk iets te hevig een backup vraag, dan gaat ze ook al is omhoog.
Bij het inbuigen zou ze natuurlijk niet mogen steigeren, we zullen moeten afwachten.
Doe niet aan anderen wat je zelf niet wenst te ondergaan

Dana
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 198
Lid geworden op: 14-06-2010 15:18

Bericht door Dana » 08-06-2011 11:12

Hmm, van nature sneller steigeren dat zou ik nu toch niet zeggen. Die van ons heeft dat nog nooit gedaan en mijn vader heeft vroeger nog arabieren gehad en die deden dat ook niet. Ja, buiten 1 rotzak van een hengst maar dat had meer met zijn karakter dan met zijn ras te maken :wink: .
Ze reageren natuurijk wel van nature wat feller, als je dat soms bedoelt.
Cowgirl: a good looking cowboy with brains!

Zobra
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 08-06-2011 09:44

Bericht door Zobra » 08-06-2011 14:16

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum (op aanraden van Marc) en hij heeft me doorverwezen naar dit topic zodat ik de evolutie van Amirah zelf ook even kon volgen :)

Ivm Amirah, ik heb de filmpjes en de feedback van SugarKittie even gelezen en ik denk dat het een combinatie is van misschien wat gevoelig zijn in de rug (oren in de nek leggen, voornamelijk in galop) maar ik denk dat het stijgeren voortkomt van overgevoeligheid in de mond. Haar tanden zullen ongetwijfeld nagekeken zijn maar sommige paarden zijn in hun jonge jaren gewoon heel gevoelig in de mond. Ik heb zelf een inmiddels bijna 5-jarige ruin, die in het begin van zijn opleiding heel erg gevoelig was in de mond, tanden zijn toen uitvoerig nagekeken maar alles zag er perfect uit, geen wisselende tanden, geen randen helemaal niets, bleek dat hij gewoon overgevoelig was voor het bit en ik ben toen overgeschakeld naar een kunsstof bitje en dat heeft eigenlijk wonderen gedaan, daarmee heb ik enkele maanden gereden en ben nadien terug overgeschakeld naar een gewoon bit en dat ging echt super.

Misschien dat het wel een goede tip is voor Sugarkittie om eens een kunsstof bitje te proberen :)

Ik ben zelf voornamelijk een dressuuramazone maar ik zie dat Sugarkittie wel een 'vriendelijke' rijstijl heeft, komt dus helemaal goed met Amirah :-)

Marc
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 163
Lid geworden op: 13-11-2010 17:49

Bericht door Marc » 08-06-2011 16:17

Hey Zoë, leuk om je hier te mogen verwelkomen.
Hoe meer leden op het forum, hoe meer vreugde :)

Nu, ik dacht dat ze ook problemen gaf zonder bit en ook maar langs 1 kant de linkse. De rechtse kant is geen probleem.
Maar misschien dat het ondertussen al opgelost is.
Doe niet aan anderen wat je zelf niet wenst te ondergaan

Zobra
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 08-06-2011 09:44

Bericht door Zobra » 08-06-2011 17:28

Dag Marc, lang geleden :P :)

Hopen dat het idd opgelost is met het bezoek van de osteo want het is toch ergens een 'teken aan de wand' dat er iets niet in orde is als ze zo reageren he...

In ieder geval wel een mooi paardje, ik heb het wel voor die iets stevigere Arabieren, die fijnere types zien er zo fragiel uit :)

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 10-06-2011 08:18

@ Dana : Haha, waarom niet teveel?!

@ Zobra : Voor mij voelde het niet aan als een overgevoeligheid in de mond (wat ik met Joy momenteel precies wel ervaar), mijn gevoel zei echt dat ze vastzat. Bitloos gaf ze ook al problemen dus... Daarom heb ik ook gevraagd of de osteo mocht komen. Blijkbaar had ik het bij het juiste einde en zat ze vast achter haar oren en links ook een beetje. Ik heb haar ondertussen terug gereden en het probleem is van de baan. Ze gaat lekker nu. Mooi ontspannen en geeft haar neus, oren soms nog plat in galop maar al veel minder. Dus op goede weg :) ...

Kunststofbit : Ik ben eigenlijk geen voorstander van het gebruiken van een kunststofbit. Het is heel zacht en het nodigt het paard uit om te gaan hangen op het bit. Als je je paard "leert" te hangen moet je dan ook zien dat je dat er daarna weer uitkrijgt. Dus eigenlijk is het beter dat ze dit niet leren. Ik heb ook graag dat mijn paarden weten wat het bit kan voor ik erop ga, daarom bind ik de paarden ook eerst af. Eigenlijk gebruiken wij vooral een kunststof bit als we echt hard willen zijn. Klinkt tegenstrijdig he?! Als een paard echt blijft hangen en je werkt dan eens door met een kunststofbit, dan zullen ze het wel voelen. Want als je met zo een bit doorwerkt dan gaat het branden in de mondhoeken en doet het heel erg pijn. Maar ik ben nog nooit zover moeten gaan. Ik denk er wel over na om eens een twisted wire bit aan te schaffen. Ik heb al enkele paarden gehad waar dat bit nuttig bij zou zijn. Dus misschien eens mijn collectie uitbreiden :D

@ Marc : Bij deze weet je dus dat het vele beter gaat. Dus het probleem is opgelost!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Plaats reactie