western meets dressage

Voor al die leuke fotos!
Plaats reactie
ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

western meets dressage

Bericht door ohanner » 24-07-2011 21:53

Vandaag kwam Shari op bezoek!! Ze kwam eens kijken naar mij en Ducho. Super leuk dat ze dat deed, want weet dat ze al zo weinig tijd heeft en dna nog nara een dressuurmie komen zien. Denk dat ze wel leukere dingen weet zenne. Maar was blij haar hier eens te hebben!

Ze had haar camera bij en heeft wat foto's genomen en een paar filmpjes.
Qua training vond ik zelf dat het niet zo goed ging. Door de wind stond Ducho niet zo op mij gericht en was vooral met de omgeving bezig. En ook ikzelf was niet echt in topvorm. Ga je wel zien aan de foto's qua houding. Heb een zeer zware week achter de rug op het werk en mijn rug zat al een paar dagen volledig vast.
Verdere werpunten van mij zijn: in draf mijn benen rustiger houden, in galop dieper blijven zitten en niet te veel mee willen doen, ellebogen meer bij het lichaam houden,...

Hier volgen de foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Nu nog een paar filmpjes:
Spaanse pas. Hij wilt altijd al uit zichzelf beginnen en was weer veel te agressief in zijn paszetting, maar net erna doet hij eigenlijk een hele goed rustige. Shari was getuige.
http://www.youtube.com/watch?v=_JR7iySrI0M
Galopje.
http://www.youtube.com/watch?v=1ZxEHJrFlhw
We zijn nu stilletjes aan de pirouette aan het aanleren en dit is het begin van het begin en nu moet die cirkel, kleiner en kleiner gaan worden
http://www.youtube.com/watch?v=4GF9DGzvpWc
Galop, contragalop, galop, eenvoudige galopwissel
http://www.youtube.com/watch?v=bziQoPwP8vc

Gast

Bericht door Gast » 24-07-2011 21:57

Prachtig dier is het toch!
Die spaanse pas doet ie wel leuk :D

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 24-07-2011 22:03

Caro schreef:Prachtig dier is het toch!
Die spaanse pas doet ie wel leuk :D
Dank je. En spaanse pas is nog niet helemaal hoe het moet, maar werken er aan.
En ja knap vind ik hem ook wel en denk dat Shari hem nog imposanter vond in het echt dan op foto.
Want vooral zijn nek is echt een massieve spierblok die echt toont!

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 24-07-2011 22:03

mooi paard zeg uwe Ducho :o
if you dont stand for something , you will fall for everything

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 24-07-2011 22:10

Bartje schreef:mooi paard zeg uwe Ducho :o
Was het maar de mijne :lol:
Maar heb de eer om hem te rijden en te trainen wanneer ik wil!

Gast

Bericht door Gast » 25-07-2011 10:39

prachtig paardje!

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 25-07-2011 11:18

Als ik het mag zeggen, merk ik inderdaad dat je veel beter kan.
Het lijkt ook dat je hier vooral lijkt te focussen op je armen en zo je zit/rughouding verliest. Kan je hem ook met iets meer ontspannen teugel rijden of blijft zijn voor-achterhand dan niet in positie?

Jullie zijn wel een prachig duo, zeker met diezelfde kleurtjes, leuk ;)
Je hebt daar ook een super accomodatie, zoiets zou ik ook wel willen! Hoeveel paarden hebben ze daar? Komen er nog andere mensen ook rijden?

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 25-07-2011 21:52

Gwen schreef:Als ik het mag zeggen, merk ik inderdaad dat je veel beter kan.
Het lijkt ook dat je hier vooral lijkt te focussen op je armen en zo je zit/rughouding verliest. Kan je hem ook met iets meer ontspannen teugel rijden of blijft zijn voor-achterhand dan niet in positie?

Jullie zijn wel een prachig duo, zeker met diezelfde kleurtjes, leuk ;)
Je hebt daar ook een super accomodatie, zoiets zou ik ook wel willen! Hoeveel paarden hebben ze daar? Komen er nog andere mensen ook rijden?
Ik kan hem normaal meer ontspannen rijden en draagt hij zichzelf perfect zelf. Maar zondag ging het niet zoals het moest. Hij was eigenlijk vreemd, deels wat lichtjes opgefokt door de wind, maar langs de andere kant héél lui.

De accomodatie is daar super!!!! Een piste die elke keer voor ik ga rijden getrokken wordt, gedraineerd is enzo. Ook de stallen zijn zeer netjes!!
Er staan enkele pensionklanten, maar vooral paarden op pensioen die de kudde met de merries en veulens wat in evenwicht houden.
Hij zelf heeft 2 hengsten van 10 jaar oud, 1 hengst van 2 jaar oud, 1 hengst van 1 jaar oud, 1 kweekmerrie en 1 merrie van 3 jaar oud die later kweekmerrie wordt.

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 30-07-2011 19:00

Het was voor mij niet makkelijk om een klassiek paard te fotograferen. Dat ben ik niet gewoon. Maar ik vond het fijn om het eens te zien. Het is zo eens iets anders. Hij kan de spaanse pas inderdaad veel beter. Misschien kan je dat ook nog wel eens vastleggen :wink: . Ik vind jullie echt een leuk duo. Die PRE paarden zijn echt wel iets voor jou! Nu dat je les krijgt ... ben ik eens benieuwd hoe het er binnenkort uitziet!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Plaats reactie