working equitation

Voor al die leuke fotos!
Plaats reactie
ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

working equitation

Bericht door ohanner » 24-07-2011 23:04

Zo kan zelfs een Andalusiër voor een westernruiter ook fun zijn denk ik.
Vind het een mooi duo om bezig te zien!! Zeker na de helft een wedstrijd die hij reed. Zo gecontroleerd en rustig!
http://www.youtube.com/watch?v=A35yPlGe ... ture=share

Marc
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 163
Lid geworden op: 13-11-2010 17:49

Bericht door Marc » 25-07-2011 10:48

Blijkbaar een makkie, maar wat mij opvalt hij rijdt altijd in galop nooit draf.
Doe niet aan anderen wat je zelf niet wenst te ondergaan

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 25-07-2011 11:36

Een makkie zou ik het niet noemen, het blijft intensieve concentratie, dat paard heeft al heel veel gezien en gedaan...het vormt een super duo met zijn ruiter, ze doen het echt knap!
Beide hebben ze controle over elke beweging die ze maken.
Ik zou al moeite hebben om dat parcours uit het hoofd te kennen, zoveel van hier naar daar en draai en terug hetzelfde en...pffw P

Het lijkt me dat bij deze paarden, in deze oefeningen, de kracht vooral uit de benen komt, terwijl het bij Quarter ook meer boven de benen bevind, ze hebben natuurlijk andere bespiering.
Ik zou hem uit nieuwsgierigheid wel eens graag een reining proef zien uitvoeren )

Marc
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 163
Lid geworden op: 13-11-2010 17:49

Bericht door Marc » 25-07-2011 13:09

Gwen schreef:Een makkie zou ik het niet noemen, het blijft intensieve concentratie, dat paard heeft al heel veel gezien en gedaan...het vormt een super duo met zijn ruiter, ze doen het echt knap!
Beide hebben ze controle over elke beweging die ze maken.
Ik zou al moeite hebben om dat parcours uit het hoofd te kennen, zoveel van hier naar daar en draai en terug hetzelfde en...pffw :P

Het lijkt me dat bij deze paarden, in deze oefeningen, de kracht vooral uit de benen komt, terwijl het bij Quarter ook meer boven de benen bevind, ze hebben natuurlijk andere bespiering.
Ik zou hem uit nieuwsgierigheid wel eens graag een reining proef zien uitvoeren :)
Een makkie voor hun natuurlijk, de manier hoe zij dat parcour afleggen, so easy, zo komt dat over, voor iemand anders zal het zweten zijn :lol:
Doe niet aan anderen wat je zelf niet wenst te ondergaan

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 25-07-2011 17:24

Marc schreef:Een makkie voor hun natuurlijk, de manier hoe zij dat parcour afleggen, so easy, zo komt dat over, voor iemand anders zal het zweten zijn :lol:
Zo komt het over, maar ik denk dat het nog steeds niet zo een makkie is. Het is niet omdat je een oefening foutloos kan uitvoeren, dat het 'vantselfes' gaat :) Maar het lijkt idd een makkie in onze ogen en uiteindelijk ook wel een beetje voor hun, daar dit iets is dat reeds aangeleerd is. ;)

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 25-07-2011 21:54

Dat is juist het knappe hé. Iets zo een makkie doen lijken terwijl dit verre van zo is.

Plaats reactie