cursus

Voor al die leuke fotos!
Plaats reactie
ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

cursus

Bericht door ohanner » 01-07-2011 22:15

Weet niet of jullie dit al wisten, maar volg dus een cursus die voor elke ruiter super interessant is. het begint met alle basics die we moeten kennen over paarden maar dieper toegelicht. En jaja, zelfs na meer dan 20 jaar paardenervaring zijn over veel dingen mijn ogen open gegaan.
En dan gata de cursus verder naar alles rond handwerk met het paard. Want alles wat je op de grond goed kunt met je paard zal eens zo vlot gaan te paard. Zaken als hoe zie ik of mijn paard ontspannen loopt en ontspannen in een linker of rechter stelling. De voorwaarts-neerwaartse stelling maar op de goede en ontspannen manier aangeleerd.
Waarom we welke oefeningen doen en met welk doel.
Woensdag hadden we de laatste cursusles van deel 1, binnenkort volgen 3 praktijklessen en dan gaan we verder met deel 2 die meer praktisch gericht is en waar we het handwerk gaan omzetten in bereden.
Heb wat foto's getrokken tijdens deze les. Dus ga jullie misschienwat overladen, maar enjoy zou ik zo zeggen. We hadden de eer om ook op het einde van de les te mogen werken met deze hengst, maar spijtig genoeg hier geen foto's van. Waarom een eer? Omdat Lleno (uitgesproken op zijn spaans: ljeno) de meest gekende hengst is in België binnen het PRE stamboek op dit moment en zeer goed scores haalt wedstrijden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 02-07-2011 16:05

ziet er goed uit!

Ik moet zeggen dat ik ook nog veel heb bijgeleerd op Syntra ivm basiswerk naast het paard en conformatie v/h paard en zoveel meer. Echt de moeite om te weten.

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 02-07-2011 18:34

Gwen schreef:ziet er goed uit!

Ik moet zeggen dat ik ook nog veel heb bijgeleerd op Syntra ivm basiswerk naast het paard en conformatie v/h paard en zoveel meer. Echt de moeite om te weten.
echt hé

Marc
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 163
Lid geworden op: 13-11-2010 17:49

Bericht door Marc » 02-07-2011 23:08

Bij het zien van de foto's, kwam mij die vrouw bekend voor, ik had ze nogal gezien, maar waar??
Dan wist ik het weer, zij heeft de PRE voorgesteld op Hippotv.
Blijkbaar een cursus van niet zomaar de eerste de beste :)
Doe niet aan anderen wat je zelf niet wenst te ondergaan

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 02-07-2011 23:58

Marc schreef:Bij het zien van de foto's, kwam mij die vrouw bekend voor, ik had ze nogal gezien, maar waar??
Dan wist ik het weer, zij heeft de PRE voorgesteld op Hippotv.
Blijkbaar een cursus van niet zomaar de eerste de beste :)
neen idd de cursus is gegeven door een kenner! En ze doet dat echt super goed, want wij zijn eigenlijk proefkonijnen. maar die legt alles zo goed uit, met veel voorbeelden enzo. Alles lijkt zo very logic als ze het verteld.

Wel grappig van dat filmpje op hippotv, want daar ziet ze er toch helemaal anders uit. Het is een toffe madam!

Gast

Bericht door Gast » 04-07-2011 23:21

Tof! Ziet er echt netjes uit!

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 07-07-2011 20:54

Lijkt mij best interessant! Ben er zeker van dat je er veel van opgestoken hebt!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Plaats reactie