Guapo

Voor al die leuke fotos!
Plaats reactie
Jaleesa.X.Henna
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 415
Lid geworden op: 08-01-2009 19:23

Guapo

Bericht door Jaleesa.X.Henna » 13-06-2011 23:34

Zoals ik bij 'In Memoriam' al heb gepost is enkele maanden geleden het paardje van een goede vriendin overleden..

Begin mei heeft ze haar nieuwe beste vriend gekocht, hij zal Icarus nooit kunnen vervangen, maar zal haar zeker en vast weer gelukkig maken en helpen het overlijden van Icarus gemakkelijker een plaatsje te geven..

Het is een (5 jarige dacht ik) PRE ruin van 1.46m, die onlangs van Spanje naar België is geïmporteerd met een tiental andere paarden, er is weinig tot niets bekend van zijn verleden.. Hij heeft wel de 'typische' spaanse litekens op zijn neus, was in het begin heel schuw en bang van de zweep..
Ondertussen zijn Aglaia en Guapo al dikke vrienden en zijn op Guapo zijn tempo bezig met uitzoeken wat hij zoal kent..

Ik ben vorige week langsgegaan met mijn nieuwe camera om mijn eerste 'shoot' te doen.. :P

Meet Guapo (op papier noemt hij Zorro)
Afbeelding

Afbeelding

Eerst aan de longe
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Andere hand
Afbeelding

Afbeelding

Flinke jonge
Afbeelding

klein sprongetje
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kom maar..
Afbeelding

En dan los.. (bloed op de nek was van een daas)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hello beautiful
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fototechnisch commentaar mag gerust..
Ik weet dat enkele foto's niet goed gefocusd zijn en soms overbelicht, ben nog vollop aan het proberen met m'n nieuwe camera..
Canon EOS 550D met standaard lens van 18-55mm, nog niks spectaculairs/professioneels dus :wink:
You Don't Throw A Whole Life Away Just Because It's Banged Up A Little .. It Just Needs To Learn How To Be A Horse Again.

Henna & Whiz, Hou Van M'n Meisjs, Geef Jullie Nooit Meer Af ! <3

Gast

Bericht door Gast » 13-06-2011 23:51

Mooi paardje. Maar zijn bouw vind ik persoonlijk wat minder.
Hopelijk kan hij de pijn een beetje verzachten en kan deze jongen een plekje in haar hart veroveren.

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 13-06-2011 23:53

Je fotokwaliteit tegenover vorige keer is al héél veel beter! Ik maak nog niet zo een mooie foto's met mijn camera hoor!

En knappe andalusiër! Ze heeft het getroffen nu de hype hier in europa bruin is qua PRE's. Blinkt mooi!
En sommige spanjaarden zijn ect wel hard en grof met hun paarden, maar die mentaliteit is hard aan het veranderen. Tegenwoordig als je nog ene paard koopt die echt nog littekens vertoont van de slechte serreta dan zijn dat vaak oudere mensen die echt nog de oude methodes gebruiken of echt plaatselijke boeren die niet beter hebben gezien. Maar op de stallen tegenwoordig is dat niet meer te zien. Zij gebruiken de goede serreta en die is echt wel goed om mee te werken.
Hopelijk geraakt hij over zijn angst en littekens goed heen, want ze verdienen een goede aanpak, maar zo te zien komt dat helemaal goed!!

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 14-06-2011 20:53

zoveel ken ik er niet van...er zijn er hier betere fotokenners opt forum denk ik...
maar wat ik fototechnisch zou opmerken
- laatste foto...zonder voeten en veel lucht...zou ik niet uitkiezen om te tonen (dat is dan in een map/selectie die niet voor andere zichtbaar is)
- ik zou me voor sommige foto's bv voorlaatste even iets bukken of de camera lager houden, nu is het paard wat vervormd
- de eerste foto zou beter uitkomen 'paardtechnisch' dan, als je iets meer van de hals laat zien, dus de buiging niet zo fel vastleggen op beeld
- aan de longe, zijn werkmomenten, dus das iets anders vind ik. Zijn algemeen goed genomen, voldoende zichtbaar van het geheel.
Sommige mss iets meer inzoomen bv de sprong...zoveel serres hoeven we niet te zien ;)
- de foto na 'kom maar...' zou ik langs een ander standpunt genomen hebben, nu is je beeld van je paard/mens niet goed opgenomen, vanwege de rode auto
- de foto na 'en dan los', vind ik wel knap
- de foto na 'hello beautiful' vind ik slecht voorbeeld, tis te zeggen, zet deze op een verkoopsite en er zal veel minder interesse zijn dan bv de 2-3 foto's erboven (achtergrond = groen = sfeervoller en meer rustige karkatervolle uitstraling)

Hehe, hopelijk heb je er iets aan P

Verder... fijn dat ze de beslissing kon nemen om een ander te kopen. Het is nooit gemakkelijk zulke keuzes te maken en eenzelfde band vervangen is moeilijk.
Ik denk wel dat er nog pit zal inzitten en dat er best wat training zal nodig zijn...is maar een eerste idee hoor, kan fout zijn ook )
Van type is het minder mijn ding, maar ach, dat zal haar een zorg wezen, het hoeft mijn ding niet te zijn, als het daar maar klikt! (en dat ziet er al goed begonnen uit)

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 14-06-2011 22:35

Weer nieuw plezier in aantocht. Ben benieuwd hoe dit verder gaat...
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

3passions
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1105
Lid geworden op: 20-12-2008 11:10

Bericht door 3passions » 15-06-2011 21:52

Leuk paardje! Best mooie foto's bij ook! ;)
May the sun rise in your heart and you spirit run free!
A heart of gold, but it lost its pride...

Jaleesa.X.Henna
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 415
Lid geworden op: 08-01-2009 19:23

Bericht door Jaleesa.X.Henna » 15-06-2011 22:13

Gwen schreef:zoveel ken ik er niet van...er zijn er hier betere fotokenners opt forum denk ik...
maar wat ik fototechnisch zou opmerken:
- laatste foto...zonder voeten en veel lucht...zou ik niet uitkiezen om te tonen (dat is dan in een map/selectie die niet voor andere zichtbaar is)
- ik zou me voor sommige foto's bv voorlaatste even iets bukken of de camera lager houden, nu is het paard wat vervormd
- de eerste foto zou beter uitkomen 'paardtechnisch' dan, als je iets meer van de hals laat zien, dus de buiging niet zo fel vastleggen op beeld
- aan de longe, zijn werkmomenten, dus das iets anders vind ik. Zijn algemeen goed genomen, voldoende zichtbaar van het geheel.
Sommige mss iets meer inzoomen bv de sprong...zoveel serres hoeven we niet te zien ;)
- de foto na 'kom maar...' zou ik langs een ander standpunt genomen hebben, nu is je beeld van je paard/mens niet goed opgenomen, vanwege de rode auto
- de foto na 'en dan los', vind ik wel knap
- de foto na 'hello beautiful' vind ik slecht voorbeeld, tis te zeggen, zet deze op een verkoopsite en er zal veel minder interesse zijn dan bv de 2-3 foto's erboven (achtergrond = groen = sfeervoller en meer rustige karkatervolle uitstraling)

Hehe, hopelijk heb je er iets aan :P

Verder... fijn dat ze de beslissing kon nemen om een ander te kopen. Het is nooit gemakkelijk zulke keuzes te maken en eenzelfde band vervangen is moeilijk.
Ik denk wel dat er nog pit zal inzitten en dat er best wat training zal nodig zijn...is maar een eerste idee hoor, kan fout zijn ook :)
Van type is het minder mijn ding, maar ach, dat zal haar een zorg wezen, het hoeft mijn ding niet te zijn, als het daar maar klikt! (en dat ziet er al goed begonnen uit)
puntje 1: Zal ik onthouden ;)
puntje 2: Geef ik je volkomen gelijk in had me iets moeten bukken..
puntje 3: Hoe bedoel je juist? meer naar links richting zijn achterhand gaan staan dan of?
puntje 4: Dat is het probleem juist, 't is de standaard lens nog en kan niet zo ver inzoomen hiermee, als ik dichter ga staan sta ik in de longeercirkel :P
puntje 5: Jah de auto staat zo net in het midden achter hen, spijtig ook maar was een snelle momentopname en kon niet echt van een hele andere hoek trekken ivm de zon
puntje 6: Vind ik zelf ook! Alleen spijtig dat hij net iets te 'argwanend' werd om mij aan zijn achterhand en zijn oren naar achter deed :)
puntje 7: Ik vind het zelf een mooie foto, vooral omdat hij zo liefjes kijkt naar Aglaia en zij liefjes terugkijkt :D

Anyways bedankt voor de commentaar, zal er rekening mee houden ;)
You Don't Throw A Whole Life Away Just Because It's Banged Up A Little .. It Just Needs To Learn How To Be A Horse Again.

Henna & Whiz, Hou Van M'n Meisjs, Geef Jullie Nooit Meer Af ! <3

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 16-06-2011 21:14

- bij punt 7: tis mooi en lief...omdat jij die situatie hebt meegemaakt...maar als buitenstaander zie je dus enkel...Wat je nu ziet :P hehe... het 'lieve' ziet een ander niet meteen, maar dan valt wel (bij diegene die er iets van kennen natuurlijk) de bouw v/h paard op...en hier komt dat slecht naar voor op foto. De bouw of 'conformatie' zoals ze dat zo mooi op Syntra kunnen zeggen :)

- punt 3: euhm hoe leg je dat uit... de foto nemen wanneer je paard nog iets meer voor zich uit kijkt. Dus jij kan op dezelfde plaats blijven, maar je paard moet het hoofd niet zo ver naar achteren brengen. Zodat de halslijn beter uitkomt. Nu kijkt die 130° om, en fotografisch zou het beter zijn op 90° ...vanuit dit camerapunt.
OF Met de hals/hoofd zoals het nu is, is het idd beter moest jij je schuin aan de achterhand/zijkant achter buik plaatsen. Zodat het hoofd naar de camera kijkt en je een deel van poep en buik nog hebt.

Je kan foto's bekijken als paardenfan, paardenkenner, paardkundige... mooi zijn ze allemaal, technisch dat is ieder zijn smaak en afhankelijk van het doelpubliek ;)
Technisch kan je ook wat ideeën opdoen door op zoekertjessite de foto's te bekijken...en eens enkele te openen om te kijken hoeveel keer het zoekertje al bekeken is...mensen keuren eerst op't oog...

Plaats reactie