Voorsteltopic Amirah

Voor al die leuke fotos!
Zobra
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 08-06-2011 09:44

Bericht door Zobra » 10-06-2011 12:20

@SuggarKittie: goed dat je je gevoel hebt gevolgt dan, meer mensen zouden dan moeten doen want het zou veel problemen oplossen.

Ivm dat kunsstofbitje: ik ben zelf iemand die met een hele zachte hand probeer te rijden en ik heb er dus een grondige hekel aan als een paard gaat hangen. Een paard kan ook alleen maar gaan 'hangen' op het bit als de ruiter die kans geeft door een 'muur' te vormen met de hand en dan maakt het niet uit wat voor bit er in de mond steekt, maar nu denk ik wel dat dat van de verschillen is tussen dressuur en western he. Verschil is dat een paard met een kunststofbit idd gemakkelijk op de hand durft komen omdat het gewoon zachter in de mond is en dus ook minder 'vervelend' aanvoelt als ze daarop gaan hangen, als ruiter moet je op dat moment de hand kunnen toestaan en paard met het been weer voorwaarts moeten kunnen rijden zodat hij vanzelf weer van het bit afkomt. Normaal gezien rij ik ook wel gewoon op een dubbelgebroken KK trens uit aurigan, maar ik merkte dat Brando eigenlijk veel te heftig reageerde op dat bit toen ik met hem begon, ik kon zelf geen simpele halve ophouding geven of hij drukte zich volledig weg, ik ben zeker dat als ik toen verder had gereden op die trens, dat ik hem juist veel harder had gemaakt in z'n mond. Nu moet ik wel zeggen dat ik niet voor het gebruik ben van RUBBER, want dat warmt idd op en begint te branden maar dat bit dat ik gebruikte is niet van rubber en warmt ook niet op eigenlijk.

Wel interessant om dat is te bespreken met mensen die niet in de dressuurwereld zitten :-)

Dana
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 198
Lid geworden op: 14-06-2010 15:18

Bericht door Dana » 10-06-2011 14:23

Wel ik denk dat Shari dacht dat je rubber bedoelde.
Cowgirl: a good looking cowboy with brains!

Marc
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 163
Lid geworden op: 13-11-2010 17:49

Bericht door Marc » 11-06-2011 12:55

Ben vrijdag gaan kijken en ze doet het allemaal netjes nu, ikke blij :D
Doe niet aan anderen wat je zelf niet wenst te ondergaan

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 13-06-2011 21:27

@ Dana en Zobra : Ja ik bedoelde dus een rubberbit. Oeps!

@ Marc : Ale jij blij, ik blij...
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Plaats reactie