Rhea vh Schaarbroek

Voor al die leuke fotos!
Plaats reactie
Gast

Rhea vh Schaarbroek

Bericht door Gast » 18-05-2011 10:04

Rhea vh Schaarbroek
Regilio x Quattro B x Alme Z
Merrie

Rhea is het paardje waar ik het afgelopen half jaar mijn vertrouwen terug op heb proberen te zoeken. Op zich een heel braaf paardje, maar aangezien ik geen geduld heb met jonge paarden opleren en zij net zo'n paard is waar je 3x iets aan moet uitleggen voor ze het door heeft, klikte het niet tussen ons.
Ze liep overal tegen (letterlijk dan). Cirkels afdraaien? Ow dan moet je dus ook afdraaien ...

Ondertussen rijd mijn beste vriendin bij ons de jonge paarden, ze heeft veel meer ervaring dan mij en je ziet de paarden echt evolueren. Rhea is van een dikke troela omgetoverd tot een slank gespierd sportpaardje met evenwicht dat ik nooit bij haar zou vinden.
Ze kan galopwissels en wijken ookal!

Ondertussen rijd ik er bijna niet meer, ook omdat ik niet veel naar stal mag door ouders enzo. Maar als ik er dan ben, heb ik nog steeds geen klik voor haar. De stalbaas hield haar speciaal voor mij bij, maar ik heb maandag beslist dat ze voor mij niet hoeft te blijven.

Dus dinsdag morgend had ik haar te koop aangeboden, en diezelfde dag al 3 mails gehad en iemand die rechtstreeks naar de stalbaas had gebeld en vrijdag al komt kijken.
natuurlijk had ik niet verwacht dat alles zo snel ging gaan xD
Ok, ik heb niets met haar, maar als ze weg gaat, dat doet toch raar. Dus hier even een overzichtje van begin tot nu.

Net thuis van de trainer, hier durfde ik er nog niet op.
Julie reed er toen mee, maar zij is ook moeten stoppen omdat ze te ver woonde.
Afbeelding

Na een tijdje ging ik er het laatste kwartier op.
Afbeelding

Afbeelding

Toen ik alleen mocht rijden, altijd eerst aan de longe. Eigenlijk meer voor mijn vertrouwen want het kon al perfect zonder.
Afbeelding

Het begon steeds beter te gaan en we hadden er beide plezier in :D
Afbeelding

Ons dikkerdje leerde ook balkjes draven.
Afbeelding

De winter kwam er aan, Julie kon niet meer komen en ik kon slechts 1x in de week rijden.
Afbeelding

Ze werd niet heviger ofzo, eigenlijk echt perfect voor mij, gewoon opstappen en wegrijden.
Afbeelding

Maar dat evenwicht en in hand rijden kon ik haar niet aanleren.
De winter brak aan en ik besloot om haar een winterstop te geven.

Afbeelding

Hier had ik na een uur werk haar staart helemaal uitgekamd xD
Afbeelding

Rhea in de sneeuw, samen met Baconia
Afbeelding

Tegen de lente kwam Elodie bij ons.
Afbeelding

De vetheid werd omgezet in spieren, en ze begon meer dressuurmatig te lopen.
Afbeelding

Het voelde weer totaal anders aan toen ik er weer op ging. vele geschoolder en meer evenwicht.
Afbeelding

Afbeelding

Ik ben benieuwd of ze weg gaat vrijdag. Als ze nog blijft beginnen ze met springen want ze is er echt klaar voor.
Haar dressuur is super nu.

Filmpje van de winter: http://www.youtube.com/watch?v=UgoNkBfF_Yg
Filmpje van paar weken terug: http://www.youtube.com/watch?v=PZg9PXIPkVg
vrijspringen: http://www.youtube.com/watch?v=bV-Uwle2blA

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 18-05-2011 10:48

goed dat jij er terug vertrouwen in hebt, dan kan je heel wat training opbouwen ;)

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 18-05-2011 22:01

Ze loopt inderdaad precies al veel beter. Zeker vordering te zien! Leuk om jou eens een keertje bezig te zien :).
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Gast

Bericht door Gast » 18-05-2011 22:05

Ze ziet er beter uit. Al ietsje meer in vorm.
Zonde dat je geen klik hebt met haar want jullie lijken een fijn paar.

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 23-05-2011 21:28

Je ziet idd duidelijk de vooruitgang van je paardje. Een klik met een paard doet toch veel om ze verder op weg te helpen. En algemeen is een klik belangrijk want hoe beter die is hoe meer je uit je paard krijgt.
En met wie ga je nu rijden? Of stop je er voorlopig mee?

Plaats reactie