Moordenaars, verkrachters en dieven...

Voor al je verhalen of vragen over alles wat niet met paarden te maken heeft.
Plaats reactie
SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Moordenaars, verkrachters en dieven...

Bericht door SugarKittie178 » 18-02-2014 19:14

... zijn de dingen waar de flikken zich beter mee zouden bezig houden!

Komt er ineens een flik van achter de bocht op straat gelopen en zet me aan de kant. Die was iedereen goed in het oog aan het houden. Dat kon ik opmerken als ik aan de kant stond. Die stond echt van ver te kijken en ging dan ineens de baan op.

Ale ik was al niet met mijn eigen auto maar met die van men vader.
"Rijbewijs en boorddocumenten aub".
Kzeg heb je 10 minuten tijd, dit is niet mijn auto en ik moet zoeken waar die papieren zitten. Papieren gevonden, alles in orde.
Dan de vraag : mevrouw heeft u een vrijstelling voor u gordel?
Zeg ik : nee.
Politie : Oke dan ga ik de papieren daarvoor in orde brengen. En u mag nog even blazen.
Ik dacht in mezelf : ja kzie er vooral bezopen uit he.
Ale blazen positief. Duh. Eerste keer ooit dat ik moest blazen. Geen sleutel hoor! Ale die weg voor de papieren.
Komt die even later terug : betaald u nu of sturen we het op?
Ik dacht in men eigen, ja maakt dat uit? Het zal toch betaald moeten worden. Maar wat ik zei was : Hoeveel is het?
Politie : 110€
In mijn hoofd : Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat!! Zoveel voor een stomme gordel!!!
In real : Ik zal dat nu wel meteen betalen.
Ale die flikkenbus in.

De domste vragen van heel de avond : "Waarom had u uw gordel niet aan?"
Ja mongool, als iemand die geen vrijstelling heeft voor een gordel geen gordel aan heeft waarom zou dat zijn he?! Ik zei "Weet ik veel".
"Maakt uw auto dan geen piepgeluid?"
Kende gij niks van auto's ofzo flikske, das ne otto van meer als 12 jaar oud. WA ZOU DIEJE PIEPE!!!
Echt antwoord van me : Nee

Ale die papierrommel ondertekend en ik naar huis laaiend kwaad.
Jaja ik weet het, eigen schuld dikke bult. Ik moet men gordel maar aandoen.

Maar sorry, ik vind dit de belachelijkste boete die er bestaat.
Er zijn zoveel gevaarlijk dingen die beboet worden : onder invloed rijden, te hard rijden,...
Daar kan je ook een ander mee in gevaar brengen.
Maar een gordel niet aandoen??? Als ik bij een ongeval door mijn ruit wil vliegen en dood wil zijn is dat toch mijn probleem?!
Ik denk niet dat ik iemand anders in gevaar breng met mijn gordel niet aan te doen, dan mezelf! En daar dan zo een grote boete achter zetten.

Ik hoop dat ze blij zijn met mijn geld, ookal kan ik het beter gebruiken.
Ze zouden beter al die moordenaars, verkrachters en dieven gaan vangen. Maarja, dat brengt natuurlijk niets op he!!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 18-02-2014 19:36

ja die boete daarop is echt extreem , heb toch overlaatst ook zo een gevangen mee camionet van het werk . maar blazen en in buske kruipen dat kwam er niet bij , ge hebt dus echt de grootste mongool van het korps vast gehad ze ! gordel nie dragen is op eigen risico , maar je moet soms maar eens goe kijken naar die flikken zelf , die dragen ze nooit nie . al zijn ze het verplicht te doen tenzij ze op interventie zijn , maar anders moeten ze , maar wijst daar nooit niet op of je hebt smaat vast , moogde vragen aan ons pa :) .

en wat je zegt van dieven ... die zijn wel veel gevaarlijker om te vangen e , dan een meiske die geen gordel aanheeft
if you dont stand for something , you will fall for everything

bart
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 87
Lid geworden op: 02-11-2010 20:27

Bericht door bart » 18-02-2014 22:44

tja, de wet is de wet zekers?!? das net hetzelfde als eten, bellen, smsen, ... achter het stuur. Het mag niet, maar toch doen de mensen het (ik inclusief!). Moet ge daarom kwaad zijn "oep die flikskes da niks beters te doen hebben"? mmh, ik denk het niet. Ge weet dat het niet mag, ge zondigt er tegen, en op een gegeven moment wordt ge toch gepakt. Tot op de dag van vandaag heb ik op dat punt nog het geluk gehad van just niet te zijn gepakt geweest! maar voor hoelang nog?
Een paard dat stijgert is niet per se een stout paard.
fb - Barts photography: like, share and comment! ;-)

Lesley
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 247
Lid geworden op: 16-08-2011 18:45

Bericht door Lesley » 19-02-2014 18:38

Ze kunnen idd beter hun aandacht aan andere dingen besteden.
Maar helaas niet veel aan te doen :(. Ze volgen alleen hun eigen regels...

Plaats reactie