Met de auto naar de garage

Voor al je verhalen of vragen over alles wat niet met paarden te maken heeft.
Plaats reactie
SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Met de auto naar de garage

Bericht door SugarKittie178 » 12-02-2012 23:41

Moet het lukken dat nu net dat ik een hele week moest werken, dat ik met mijn auto naar de garage moest. "Moest", ze hadden eigenlijk gewoon geen ander gaatje vrij. Mijn ruitenwisservloeistof deed het al een lange tijd niet meer. Al van voor het vriezen, sinds mijn auto zo lang heeft stilgestaan door mijn ongeluk. Dus moest ik maandag na het werk naar daar.
Als ik na mijn werk nog wegmoet wordt het meteen al zeer laat en dat betekend ook dat ik mijn stallen niet kan doen voor het donker is. Wat momenteel een ramp is aangezien ik zonder verlichting zit (tijdelijk). Dan kan ik met een pillampje de stallen doen en dat duurt enorm lang.

Maar goed, daaraangekomen en de garagiste ernaar gekeken. Die kon er natuurlijk niet goed aan werken doordat alles bevrozen was. Hij had een vermoeden dat het het motortje was, maar dat kon hij niet zeker zeggen. De baas heeft dan een motortje besteld en ik moest de auto dan woensdagavond terugbrengen. Dan kon die een hele nacht binnenstaan en kon de volgende dag het motortje gestoken worden. Dus dat betekend nog 2 avonden erbij dat ik weer zo laat gedaan zou hebben. Maar ja...
Donderdag naar daar gereden. Bleek het dus niet het motortje te zijn...

Bleek dus dat de darm waar de vloeistof doorloopt kapot gebeten was. Waarschijnlijk door marters of ratten (raad eens 3 keer vanwaar die ratten kunnen komen...). Dus stukje darm vervangen. Maar wie had dat gedacht zeg?! Dat had ik helemaal niet verwacht. Maar als ze dit 1 keer hebben gedaan, gaan ze dit dan niet nog eens doen?!
Kostelijke zaak als ik elke keer nieuwe darm kan laten steken. Ze zeiden wel dat ze een speciaal systeem hebben met een oog en bewegingsensor. Telkens er iets voor de sensor beweegt geeft het een lichtflits en dan schrikken de ratten. Maar wat gaat zo een spelletje kosten?!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 13-02-2012 08:14

ja zo een systeem zal wel wa kosten , maar zo iets sluiten ze wel aan op uw batterij dus pakt da het ne actieve avond is van het ongedierte sta je daar de volgende dag mee platte batterij :s , ik zou gewoon vragen voor een goedkopere oplossing dan eens je een prijs weet en als het nog eens voorvalt natuurlijk . en da is gewoon een ijzer buisje over de leiding laten trekken
if you dont stand for something , you will fall for everything

Gast

Bericht door Gast » 13-02-2012 11:07

Das wel héél klote :?
Inderdaad eerst eens goed informeren en eventuele andere opties bekijken.

CQtie
Rookie
Rookie
Berichten: 28
Lid geworden op: 03-02-2012 14:06

Bericht door CQtie » 13-02-2012 12:58

Een kat onder je motorkap :-))...wel 's morgens de kat er vanonder halen of je hebt andere problemen .......
Tja, ik zou niet weten wat je kan doen behalve inderdaad zo'n gevlochten stalen gaine rond het darmpje te trekken.... maar rattentanden kunnen hard knagen...
"When a Horse touches your Heart, Riding becomes a Way of Life "

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 13-02-2012 19:06

@ Bartje : Zou die batterij daar zo snel van aflopen?!

@ Caro : Jaja zal ik doen. Momenteel ga ik afwachten denk ik. Is kijken of het eenmalig was of niet.

@ CQtie : Je zou zo iets hebben dat jij iets met katten hebt he :lol: . Geen goed plan Veerle... ik ben zo vergeetachtig. Arme kat!! Inderdaad, die ratten bijten verdorie door alles door!!!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 13-02-2012 19:11

valt te zien hoeveel da systeem verbruikt da ze erop zouden steken , ma een batterij van laten we zeggen een jaar of 4 is niet meer zo sterk als een nieuwe dus ook iets rapper leeg :s
if you dont stand for something , you will fall for everything

Plaats reactie