Autokeuring

Voor al je verhalen of vragen over alles wat niet met paarden te maken heeft.
Plaats reactie
SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Autokeuring

Bericht door SugarKittie178 » 03-08-2011 22:57

Ik moest voor de eerste keer met mijn auto naar de keuring, gezien hij 4 jaar is nu. Maar ondertussen had 1 van mijn voorste lichten het begeven. Dus was ik eerst achter een nieuw lampje gereden. Kom ik aan de winkel aan, zeggen ze me dat ik eerst het lampje eruit moest halen.
Ik naar mijn moeder om Hans het lampje eruit te laten halen (ik ken er zelf niets van dus blijf er liever af). Lampje eruit, weer terug naar de winkel. Lampje binnen, weer naar Hans. Lampje laten steken en op naar de keuring. Er was redelijk wat volk, dus wel even moeten aanschuiven.

Eens binnen kwam het eerste gezaag al. Voor hoeveel is die trekhaak, 750kg of meer? Ik zei ja weet ik veel, jij vraagt dat aan mij? Zegt die vent ja mevrouw jij komt ermee naar hier. Ik zeg ja ik heb geen andere keuze he. Ale 750kg+ ingegeven. Zegt die, je weet toch dat je normaal al lang naar de keuring moest geweest zijn. Ik zeg hoe kan dat nu, hij is 4 jaar oud dit is de eerste keer dat ik moet. Nee zegt hij, als je een trekhaak hebt moet je om de 2 jaar komen. Kzeg ja dat weet ik niet hoor.
Zegt hij dan heb je geluk dat je nog nooit politie hebt tegengekomen.

Weten jullie dat? Ik wist dat niet hoor...

Verder voor controle lichten. Lichten op, persoon meet de lichten. Grootlichten op, meten en dan weer af. Meet hij nog eens mijn gewone lichten. Ik zie hem zo kijken, ik dacht oh jee. Vraagt hij me "heb jij een nieuw lampje gestoken?". Kzeg ja een paar minute gelede. Kom eens kijken zegt hij, het zit niet goed.
Ga ik kijken, zat het misschien een halve centimeter naar links gedraaid maar het scheen wel.
Je gaat daar toch voor moeten terugkomen zei hij.
Pffffff het is niet waar he, auto afgekeurd. Konden zij nu niet zelf rap dat lampje goed steken?! Als ik het zelf kon had ik het ter plaatse gedaan!

Dus weer naar Hans, lampje goedgestoken. Volgende dag weer naar de keuring (had dezelfde dag geen tijd meer). Dan was het natuurlijk meteen in orde. Wat een geldklopperij! 11,5€ voor 2 minuten binnen te zijn om de lichten na te kijken.

Op top heb ik dan blijkbaar nog een "patserbak" ook :P . Zie ik op mijn keuringsfiche dat ik 7,5€ (bij de eerste maal) heb moeten betalen voor tuning. Ik dacht ale voor wat nu weer. Blijkbaar betreft het dus mijn 2 zwarte achterste ruiten en de zwarte achterruit. WAT STANDAARD IS bij mijn model auto.
Maar ik heb dus een dikke vette tuningauto :lol: .

Het is allemaal 1 grote geldklopperij en mensen die gewoon moeilijk willen doen!

Blij dat ik er vanaf ben voor een jaar!!!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

bart
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 87
Lid geworden op: 02-11-2010 20:27

Bericht door bart » 03-08-2011 23:04

Zo gaat da bij de keuring he! Geblindeerde ruiten = tuning. Sportvelgen en -uitlaat = tuning. enz, enz. En tuning (hoe klein ook) brengt natuurlijk extra op he! 8)
En wat betreft die trekhaak. Dat heb ik nogal hore zegge, dat als ge die laat steke, da ge speciaal naar de keuring moet gaan om da spel te late keure! :wink: (zelfs als ge nog ni moet gaan)
Een paard dat stijgert is niet per se een stout paard.
fb - Barts photography: like, share and comment! ;-)

Bartje
Paardenhouder
Paardenhouder
Berichten: 341
Lid geworden op: 28-12-2010 22:58

Bericht door Bartje » 03-08-2011 23:10

ja da was wa aan die keuring é heb het allemaal kunnen volgen via sms , maar zo zijn ze op die dingen zelf gaan ze niets doen gelijk uw lampje goesteken en zelf had je het ook niet mogen doen volgens de regels :o maar zoals je zegt geld kloperij maar ga eens met wat roest aan uwe wagen ze zijn de eerste om eens op da stuk roest te kloppen om te zien of het niet door is , maar eigenlijk maken ze het probleem enkel maar erger dan dus heb je da ooit voor en je ziet het hamerke gewoon verbieden want ze mogen da niet
if you dont stand for something , you will fall for everything

Marc
Paardenvriend
Paardenvriend
Berichten: 163
Lid geworden op: 13-11-2010 17:49

Bericht door Marc » 04-08-2011 09:22

Met een geremde aanhangwagen (zoals de paardenvan) moet je elk jaar op technische controle en als je daar dan bent laat je gelijk je trekhaak controleren. Maar wat wel raar is is dat een trekhaak niet alleen kan gecontroleerd worden, je moet dan een volledige autocontrole laten uitvoeren ook al is je wagen jonger dan 4 jaar :?
Ze zijn wel streng op de autokeuring als je gaat als partikulier en als je dan soms ziet wat voor wrakken er soms op de baan rijden of waar een enorme zwarte wolk uitkomt van de roet, dan vraag je je soms af, hoe komt die dan door de control...??
Doe niet aan anderen wat je zelf niet wenst te ondergaan

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 09-08-2011 19:13

@ bart : Met hun geldklopperij altijd! Van de trekhaak had ik nog niet gehoord, ik denk weinig mensen.

@ Bartje : Ja dat zijn dat erge zaken he, roest...

@ Marc : Ik ben al met mijn trailer geweest hoor, niemand die me ooit iets zei van de trekhaak... Ja inderdaad, als ik die wrakken zie rijden dan draaien mijn ogen toch ook eens rond in mijn oogkassen!!!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

Plaats reactie