Dat wordt wel al heel moeilijk

Voor al je verhalen of vragen over alles wat niet met paarden te maken heeft.
Plaats reactie
3passions
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1105
Lid geworden op: 20-12-2008 11:10

Dat wordt wel al heel moeilijk

Bericht door 3passions » 02-12-2010 17:13

Zoals jullie misschien weten van vorig jaar( en ik heb ook in praatje van de dag nog een topic er over geopend)

Zitten wij met kippen en elk jaar zorgt dit voor problemen: Veel te veel hanen!
Lieve, mooie dieren, niks mis mee maar te veel is te veel, ook voor onze arme kipjes! Ik kan echter niet zeggen hier is mijn haan, die ik van kuiken af heb, steek hem de pot maar in!

:(
Dit zorgt wel voor problemen, we hebben alweer twee extra hanen dit jaar wat goed meeviel, maar nu nog een nest van 16, waarvan er redelijk zeker minstens 5-6 haan zijn!!!

Waar moeten die allemaal heen? Het zijn nog zo'n knapperds:'(

Ik weet niet waar ik nog met hen heen ga moeten, maar die kunnen niet allemaal blijven:s
May the sun rise in your heart and you spirit run free!
A heart of gold, but it lost its pride...

Gwen
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 749
Lid geworden op: 28-02-2009 19:57

Bericht door Gwen » 02-12-2010 21:02

je kan ze toch op zoekertjessites zetten?!

je kan er ook voor zorgen dat ze niet teveel gaan wildkweken door ze een vaste broedplaats te geven, zo voorkom je ongewilde nesten en ook de eieren op tijd wegnemen natuurlijk.
Wij doen echter ook onze hanen dood, ik weet dat op voorhand, breng ze met liefde groot maar dan weet ik ook afscheid te nemen. Tis niet fijn, maar zo zit onze kringloop wel in elkaar.

3passions
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1105
Lid geworden op: 20-12-2008 11:10

Bericht door 3passions » 05-12-2010 13:32

Ja Dat doe ik op kapaza en zo, maar heb er nog nooit reactie op gehad. Vind het toch maar zielig om ze te laten slachten:s Ik weet wel dat het allemaal 'normaal' is, maar toch heb ik het daar moeilijk mee.

ze hebben ons ook al gezegd 'draai de haantjes de nek om als ze het ei net uit zijn, weten ze toch niet. Maar zoals waarschijnlijk al duidelijk uit 'praatje van de dag: een leven gered Zaterdag' kan ik dat al helemaal niet! Eieren wegnemen hebben we inderdaad ook al overwogen, dat zullen we volgend jaar toch maar eens gaan doen, denk ik.
May the sun rise in your heart and you spirit run free!
A heart of gold, but it lost its pride...

Plaats reactie