mijn haffietje

Geef hier een laatste herdenking aan je paard, vriend, familielid, ander huisdier.
Plaats reactie
ezeltjeuh007
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 122
Lid geworden op: 03-08-2009 12:21

mijn haffietje

Bericht door ezeltjeuh007 » 21-02-2010 14:19

Ik vind het moeilijk om hierover te praten maar ik ga mijn best doen!!

Ondertussen al meer dan 1 jaar geleden (op 06/12/08) ging mijn vader 's avonds nog is naar de stallen kijken of alles in orde was en hij hoorde mijn haflinger Katrien raar doen in haar stal. Hij kwam meteen naar binnen om het tegen mij te zeggen. We dachten direct aan koliek. Ik ging direct naar buiten om te kijken (ondertussen had mijn moeder de dierenarts gebeld). We gingen al een beetje stappen voor de zekerheid (ze wou constant gaan liggen). Ik was helemaal in paniek. De dierenarts kwam aan en heeft ze onderzocht en spuiten gegeven enzo. Mijn moeder en vader hebben nog een hele nacht bij haar gewaakt want ze bleef proberen om te rollen (ik moest gaan slapen van hun). De volgende morgend was het nog niet beter en hebben we de dierenarts terug gebeld en ze kwam meteen. Ons Katrien heeft toen een lavement (ofzoiets) gekregen omdat ze dacht dat er gewoon zand in de darmen zat. Ze zei toen ook dat het 's avonds normaal beter moest zijn. En dat was dus niet. We hebben toen terug gebeld naar de dierenarts en die heeft toen naar de dierenkliniek gebeld. We zijn zo snel mogelijk vertrokken (wat niet echt lukte omdat ze niet op de trailer wou). We wisten de weg niet echt naar de kliniek dus belde we erheen en die zeiden dat onze dierenarts niet gebeld had enzo (ze deden echt lastig en daar kan ik niet tegen). Toen we eindelijk aankwamen hebben ze haar onderzocht en zeiden dat Katrien nog 20% overlevingskans had (ze hadden het buikvocht ofzoiets nog wel niet onderzocht). Ze raden een operatie aan (die wel heel duur was). Ik kreeg terug hoop dat ze het ging halen. Maar toen ze het buikvocht gingen controleren zeiden ze direct dat we haar beter een spuitje konden geven. Ik ben toen naar buiten gelopen. Ze kwamen nog vragen of ik afscheid wou nemen maar dat kon ik niet aan en daar heb ik nu eigenlijk wel spijt van!! Ik mis ze zo verschrikkelijk hard. Ze is nog net geen 16 kunnen worden.

foto's van Katrien:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(let niet op mij dat is al heel lang geleden getrokken)

Afbeelding
Katrien R.I.P. 07/12/2008

Spike is een goeie opvolger (met ezelskuren :P)

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 21-02-2010 16:27

Oh, zonde dat zo een mooi paard zo vroeg en jong moest vertrekken en kan helemaal begrijpen dat je het daar nog steeds moeilijk mee hebt!
Veel sterkte!

SugarKittie178
Site Admin
Berichten: 3059
Lid geworden op: 18-12-2008 14:00

Bericht door SugarKittie178 » 21-02-2010 22:12

Mooie haf! Zoiets beslissen is nooit makkelijk. Je zult ze nooit vergeten. Net zoals mijn overleden dieren zal zij ook in jou hart blijven verder leven. Het is misschien al lang geleden maar alsnog wens ik je veel sterkte!
Een paard zonder ruiter is altijd nog een paard. Een ruiter zonder paard is alleen maar een mens.

3passions
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1105
Lid geworden op: 20-12-2008 11:10

Bericht door 3passions » 22-02-2010 15:33

Zoiets kan je niet begrijpen, maar dan word er toch verwacht dat je het op de een of de andere manier maar verwerkt.. niet eerlijk allemaal...Het is wel zonde, ziet er zo'n schatje uit! Een echt mooike ook
May the sun rise in your heart and you spirit run free!
A heart of gold, but it lost its pride...

ezeltjeuh007
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 122
Lid geworden op: 03-08-2009 12:21

Bericht door ezeltjeuh007 » 22-02-2010 20:50

@ ohanner & shari: bedankt
@3passions: het was een schatje ook. in de 3 jaar dat ik haar had heb ik eigenlijk alleen aar leuke momenten gehad. ze vond het altijd grappig als ik haar in de wei wou gaan halen, begon ze altijd rondjes te lopen. tot dat ik mij 'kwaad' omdraaide en dan kwam ze altijd af om 'sorry' te zeggen. iedereen lachte daar altijd mee.
Katrien R.I.P. 07/12/2008

Spike is een goeie opvolger (met ezelskuren :P)

RienyxCherry
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 746
Lid geworden op: 29-12-2008 13:45

Bericht door RienyxCherry » 24-02-2010 18:53

oh wat jammer, zo'n prachtig paardje!
Maar mooie herinneringen blijven altijd bestaan, die nemen ze jou nooit meer af.
Veel sterkte.
Cowgirl born, cowgirl bred
i'll be a cowgirl till the day i'm dead

newy
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1406
Lid geworden op: 26-12-2008 18:39

Bericht door newy » 24-02-2010 22:19

Egt een supermooie haf!
Spijtig dat ze zo vroeg is moeten gaan.
Sterkte!
M'n Trouwe Viervoeters Always(_)(_)

Lynn
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 29-12-2008 20:40

Bericht door Lynn » 27-02-2010 21:23

Och zo'n mooitje, hoe spijtig...
Peppy, je kwam in mijn leven, en je gaat er nooit meer uit!

Plaats reactie