Zadel

Voor al je andere vragen ivm paarden die in andere forums niet thuishoren.
Lynn
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 29-12-2008 20:40

Zadel

Bericht door Lynn » 26-05-2009 22:21

Hoi iedereen.
Morgen komt Magic terug (paard van mijn vriend en zijn zus).
(zie : http://paardenpraatjes.forum2go.nl/magi ... -t532.html)
En eerst was mijn vriend zijn zus van plan om Magic terug gewoon te rijden met klassieke spullen.
Ik denk dat ze dit doed omdat ze deze dingen heeft liggen en het dus 'gratis' is. NU heb ik ervoor gezorgd (via shari natuurlijk) dat ze een goedkoop western kopstuk heeft. Maar nu wil ik ook een zadel zoeken, ze verjaard toch bijna en dan leggen we met enkele samen.
NU het zadel zou niet duurder mogen zijn dan 300euro (ongeveer). Maar er zou ook nooit echt veel mee gereden worden (veronderstel ik) dus een goedkoop zadel dat gewoon past op haar rug en waarvan ze geen problemen kan krijgen.
Iemand suggesties, ik heb er verschillende gezocht, maar ik kan zo niet bepaald zien welke eventueel zou passen en welke helemaal al niet.
Dus heeft er iemand puntjes waarop ik moet letten?
Ik zou alle links hier posten, maar het zijn er -schamend- veel...
Peppy, je kwam in mijn leven, en je gaat er nooit meer uit!

Gleyla
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 553
Lid geworden op: 01-01-2009 21:55

Bericht door Gleyla » 26-05-2009 23:10

Ik denk niet dat je voor 300 euro veel gaat vinden dat niet voor problemen gaat zorgen (ik had er pertang een voor niet veel en dat was echt wel een degelijk, dus de kans bestaat maar of je het snel gaat vinden...) :-) ook al rijd je bv maar een uurtje per week.

Spaar dan nog even door, of zoek iets dat niet scheef gemaakt is en waar je met een gerust gevoel buiten kan gaan rijden (en geen bang moet hebben dat de fenders of je singel afscheurt)

Gleyla
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 553
Lid geworden op: 01-01-2009 21:55

Bericht door Gleyla » 26-05-2009 23:29


newy
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1406
Lid geworden op: 26-12-2008 18:39

Bericht door newy » 26-05-2009 23:35

Ik heb een zadel van de zadelmarkt nieuwprijs was 350 en zit goed en ligt goed op het paard
mischien is dat iets voor jou.??
Het kost winkelprijs 350 dus leg 50n euro erbij en je hebt een nieuw ben er reuzekontent van.
M'n Trouwe Viervoeters Always(_)(_)

newy
Paardenprater
Paardenprater
Berichten: 1406
Lid geworden op: 26-12-2008 18:39

Bericht door newy » 26-05-2009 23:46

M'n Trouwe Viervoeters Always(_)(_)

Gleyla
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 553
Lid geworden op: 01-01-2009 21:55

Bericht door Gleyla » 26-05-2009 23:48

Newy, die zadels van zadelmarkt,die worden in lageloonlanden gemaakt waar mensen uitgebuit worden. Vaak zijn die bars scheef, wat dus voor problemen zal zorgen. Ik heb mezelf ook al verwond aan zo'n zadel omdat er een spijker uitstak.
Die bomen worden niet gecontroleerd op hun rechtheid etc., die fenders scheuren gemakkelijk af, ...

Ik zeg niet dat die zadels verkeerd zijn in verhouding tot de prijs, maar als je al ziet wat leder kost, kan een zadel van zadelmarkt echt geen kwaliteit zijn.

Ik heb zelf jaren met een zadelmarktzadel gereden en was er voor mezelf min of meer tevreden over, maar ik reed dan ook enkel op verschillende manege paarden, waardoor ik ook enkel naar mezelf hoefde te zien.

Ik denk echter dat je het paardje zeker een plezier zal doen als je op zoek gaat naar een degelijk 2de hansje. Die zijn ten eerste al uitgereden (want een nieuw zadel moet uitgereden worden, waardoor de pasvorm nadien nog veranderd en niet meer past zoals in het begin) en ten tweede behouden die ook hun waarde, plus de kans dat vanbinnen in het zadel iets verkeerd is, is een stuk kleiner, en als er dan toch iets verkeerd blijkt te zijn, kan er gemakkelijker aan gewerkt worden. Deze merken willen hun goede naam ook behouden en zijn een stuk flexibeler in dat soort zaken.

Lynn
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 29-12-2008 20:40

Bericht door Lynn » 27-05-2009 13:40

Als vast bedankt mensen :D .
Ja voor de zadelmarkt was ik ook niet zo, ik had er al wat slechte referenties over gehad ivm westernzadels...
Maar zou één van deze 2 goed zijn? Dan stuur ik hun al eens een mailtje http://www.kapaza.be/Dieren_en_toebehor ... stern.html
http://www.kapaza.be/detail/17052009/
Peppy, je kwam in mijn leven, en je gaat er nooit meer uit!

Gleyla
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 553
Lid geworden op: 01-01-2009 21:55

Bericht door Gleyla » 27-05-2009 13:44

da zijn alletwee dezelfde links?

In ieder geval, dat simco zadel is echt wel een degelijk merk. Die bestaan al sinds 1933 en zijn sinds 1990 gefusioneerd met longhorn (denk ik).
Da's blijkbaar wel een ouder zadeltje, maar die zadels gaan vaak langer mee als het paard zelf!

Gleyla
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 553
Lid geworden op: 01-01-2009 21:55

Bericht door Gleyla » 27-05-2009 13:48

Dit merk ken ik niet, maar dat ziet er toch ook niet verkeerd uit. Heeft precies wel wat verkeerd opgeborgen gelegen, maar dat kan verholpen worden.

http://www.kapaza.be/Dieren_en_toebehor ... zadel.html

Lynn
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 29-12-2008 20:40

Bericht door Lynn » 27-05-2009 15:02

Oeps ik bedoelde de link die newy stuurde http://www.kapaza.be/detail/16194032/
dus:)
Peppy, je kwam in mijn leven, en je gaat er nooit meer uit!

Plaats reactie