Het verschil tussen...

Voor al je andere vragen ivm paarden die in andere forums niet thuishoren.
Plaats reactie
Lynn
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 29-12-2008 20:40

Het verschil tussen...

Bericht door Lynn » 18-05-2009 00:04

Ik weet dat ik in de paardenwereld nog veel moet leren, maar dat gaat dus echtniet door gewoon te kijken of uitleg te vragen aan uw peter (met technieken van 20jaar terug).

Dus ik wou is vragen of iemand mij het verschil kon uitleggen tussen : peesbeschermers - skit boots - bell boots - combo boots - getten - bandages(oef ik weet hoe die eruit zien :lol: ) - springschoenen - ...

Waarom ze dienen, een foto,... Want ik weet niet eens wat ik Peppy aandoe :oops: Gette zeg ik tegen alles...
Peppy, je kwam in mijn leven, en je gaat er nooit meer uit!

Gleyla
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 553
Lid geworden op: 01-01-2009 21:55

Bericht door Gleyla » 18-05-2009 16:36

bell boots zijn springschoenen, het woord zegt het eigelijk al een beetje zelf

Van het internet : Geschikt voor bescherming van de hoornschoenen en de kroonrand van de hoeven tegen schokken tijdens het werken


Dan heb ge ook nog overreach boots, en die beschermen alleen de achterkant.




Getten = Peesbeschermers; beschermen voorbeen door het aantikken van het achterbeen

en vanachter; tegen het strijken


splint boots, vooraan, bescherming binnekant been


skid boots; vooral in western sport, biedt bescherming tijdens sliding stops en spins


comboboots; beschermer + bell boots aan mekaar

bandages; helpt voor ni veel, is lastig om rond te doen (en als ge ni weet hoe, kunde't ook maar best laten), maar is vaak gewoon voor de show (en de kleurtjes)



Dat is wat ik ervan weet, alé ongeveer

Lynn
Paardenkenner
Paardenkenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 29-12-2008 20:40

Bericht door Lynn » 18-05-2009 22:00

Dankje alleszins, ik kan me er toch al iets meer bij inbeelden.
Zijn er ook een soort getten dat je vanvoor aan een paard zijn been aandoed? Want ik heb al 2-3 mensne gehad die Peppy haar peesbeschermers omgekeerd willen aandoen (hard gedeelte vooraan) en dan sta ik daar van... uh? Zelf ik wist het!

(het nut van bandages snapte ik al niet :lol: )
Peppy, je kwam in mijn leven, en je gaat er nooit meer uit!

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 18-05-2009 22:35

Ik ken enkel getten en bandages. Bandages gebruikten wij in in de dressuur enkel voor de opwarming van de paarden, maar het is idd zeer belangrijk dat je correct weet te bandageren, anders doe je meer kwaad dan goed.

Plaats reactie