halster probleem

Voor al je andere vragen ivm paarden die in andere forums niet thuishoren.
Plaats reactie
X_X_XingridX_X_X
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 126
Lid geworden op: 01-01-2009 21:50

halster probleem

Bericht door X_X_XingridX_X_X » 22-03-2009 20:03

oké mijn mini shetlander
bijt altijd in zijn halster als ik het wil opzetten
hij is nog hengst dus ik vermoed dat dit er iets mee heeft te maken
hij heeft zijn halster alleen op als hij het gras op gaat, anders niet,

heeft er nog iemand hiermee ervaring gehad, of weet er iemand hoe ik dit kan oplossen?
ingrid
beauty, mijn eigen kleine eigenwijze mini shetlander:)<33

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 22-03-2009 20:56

Mijn hengst doet dit ook telkens als ik zijn halster op de wei wil gaan aan doen. Maar ik heb er een kunst van gemaakt om sneller te zijn dan hem of ik geef hem een stuk appel of wortel en terwijl hij dit gauw binnen smokkelt doe ik zijn halster aan. Zolang hij niet stout is of me wilt domineren op hardere manier hou ik mijn tactiek zo.

X_X_XingridX_X_X
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 126
Lid geworden op: 01-01-2009 21:50

Bericht door X_X_XingridX_X_X » 22-03-2009 21:04

ohanner schreef:Mijn hengst doet dit ook telkens als ik zijn halster op de wei wil gaan aan doen. Maar ik heb er een kunst van gemaakt om sneller te zijn dan hem of ik geef hem een stuk appel of wortel en terwijl hij dit gauw binnen smokkelt doe ik zijn halster aan. Zolang hij niet stout is of me wilt domineren op hardere manier hou ik mijn tactiek zo.
ik zou liever niet met eten werken omdat hij van zichzelf al bijt :roll:
maar kheb al een paar keer, als ik niet sneller ben dan hem, om het halster op te zetten
dan laat ik hem met halster in zijn mond achteruit stappen tot hij lost, tot nu toe werkt dit wel, maar weet wel niet of dit zo heel goed is :?
toch bedankt om jouw tacktiek te laten weten:)
beauty, mijn eigen kleine eigenwijze mini shetlander:)<33

ohanner
Moderator
Moderator
Berichten: 1691
Lid geworden op: 10-02-2009 22:18

Bericht door ohanner » 23-03-2009 12:51

ja iedereen heeft zo zijn eigen manieren van werken hé. En elk paard is ook anders en heeft dan ook een andere aanpak nodig. Op zich dat achteruit gaan is denk ik geen probleem vermits dit wel vaker als hulpmiddel wordt gebruikt.

X_X_XingridX_X_X
Paardenverzorger
Paardenverzorger
Berichten: 126
Lid geworden op: 01-01-2009 21:50

Bericht door X_X_XingridX_X_X » 23-03-2009 20:04

ohanner schreef:ja iedereen heeft zo zijn eigen manieren van werken hé. En elk paard is ook anders en heeft dan ook een andere aanpak nodig. Op zich dat achteruit gaan is denk ik geen probleem vermits dit wel vaker als hulpmiddel wordt gebruikt.
oké dan blijf ik dit gebruiken:)bedankt
xx
beauty, mijn eigen kleine eigenwijze mini shetlander:)<33

Plaats reactie